אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סייבר מאנדיי: עלייה בקניות מאתרי מסחר, החנויות המסורתיות מתרוקנות צילום: איי פי

סייבר מאנדיי: עלייה בקניות מאתרי מסחר, החנויות המסורתיות מתרוקנות

שינוי הרגלי הצריכה שהביאו אתרי המסחר האלקטרוניים מתחיל להשפיע גם על מכירות הקמעונאים במה שאמור להיות היום העמוס בשנה. נתונים שפרסמה IBM מראים כי הקונים כבר לא מתרגשים ממבצעי סוף השנה

02.12.2014, 13:18 | רפאל קאהאן

מכירות הסייבר מאנדיי מתמתנות בהדרגה, זו המסקנה שעולה מנתונים שפורסמו על ידי IBM אתמול (ב') בבלומברג. על פי הדיווח, המכירות עלו ב-8.1% לעומת עלייה של 17.5% בתקופה המקבילה אשתקד. אחת הסיבות להתמתנות היא שהשנה בניגוד לשנים עברו, מבצעי המכירות החלו עד כשבוע לפני התאריך המסורתי - סוף השבוע של חג ההודיה.  

קראו עוד בכלכליסט

מספר הקונים באתרי מסחר כגון אמזון או איביי עלה ב-17% לעומת שנה שעברה. ואולם המספרים הכלליים עדיין מאכזבים. "אנשים התרגלו לרעיון שמדובר בתקופת מכירות של כחודש", אומר סורן מילס, סמנכ"ל השיווק של אתר המסחר הפופולרי Newegg, "אנחנו צריכים לנפק מבצעים כל הזמן על מנת לשמור על רמת עניין בקרב הצרכנים. אנשים פשוט הפכו את זה מיום של מבצעים לחודש של מבצעים".

החנויות דיווחו על ירידה חדה במכירות לעומת עלייה במכירות המקוונות, צילום: איי פי החנויות דיווחו על ירידה חדה במכירות לעומת עלייה במכירות המקוונות | צילום: איי פי החנויות דיווחו על ירידה חדה במכירות לעומת עלייה במכירות המקוונות, צילום: איי פי

אחת ההוכחות המובהקות לאכזבה של הקמעונאים היא כמות המבצעים שעודכנו תוך כדי סוף השבוע על מנת למשוך עוד קונים. אמזון, איביי וניואג הוסיפו הנחות מעבר לאלו שתוכננו, באמזון אף חתכו את מחיר הסטרימר החדש שלהם שיצא לשוק רק לפני כמה שבועות בקרוב ל-30%. "זה לא שאין עלייה במכירות", מסביר מנהל תוכנית האסטרטגיה ב-IBM, "העלייה מתפרשת על פני יותר ימים", הוא מבהיר.

אולם מי שסבל הכי הרבה היו החנויות המסורתיות, שם התמוטטו המכירות מ-57.4 מיליארד דולר בשנה שעברה ל-50.9 מיליארד דולר השנה. הקונים העדיפו לעשות את השופינג שלהם מהבית - אם החנויות ציפו לכ-140 מיליון קונים השנה, הרי שבפועל רק כ-133 מיליון הטריחו את עצמם למרכזי הקניות. אנליסט בפורסטר סיכם זאת כך, "הבלאק פריידיי הופך לפחות רלבנטי בכל שנה שעוברת".  

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות