אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"הצרכן לא צריך לרוץ אחרי הפרסומות בטלויזיה. גם הוא משפיע על המחיר" צילום: ענת זכאי

"הצרכן לא צריך לרוץ אחרי הפרסומות בטלויזיה. גם הוא משפיע על המחיר"

רמי לוי, הבעלים של רשת שיווק השקמה, ביקר את חוק המזון - ואמר כי לא ישפר את מצבם של הצרכנים ולא יביא להורדת מחירים

03.12.2014, 13:45 | יניב רחימי
"אנחנו נראה רשתות שמרוויחות פחות. אני לא רואה רשת שנופלת חס וחלילה. יהיו רשתות שיעלו מחירים. יהיו רשתות שיפטרו עובדים. אם המדינה רק מעלה את העלויות שלנו אנחנו לא נוכל להוריד מחירים. חוק המזון לא יביא לירידת מחירים" כך אמר היום (ד') רמי לוי בכנס המסים של דלוייט.

קראו עוד בכלכליסט

"אדם שמרוויח 15 אלף ומשלם מסים של חמשת אלפים אומר 'שלמתי את חובותי למולדת' אבל אז הוא משלם עוד חמשת אלפים בתור עקיף. בעוד 3 שנים ברשת שלי יהיו 50 חנויות ואני אדאג שתמיד הסל הזול ביותר יהיה אצלי. לדעתי עד 2020 המכירות באינטרנט יהוו בין 20% ל-25% משוק המזון".

לקוחות בסניף רמי לוי, צילום: עמית שעל לקוחות בסניף רמי לוי | צילום: עמית שעל לקוחות בסניף רמי לוי, צילום: עמית שעל

רמי לוי התייחס לפערי המחירים בין ישראל לעולם "יש כוח עצום לצרכן וגם הוא משפיע על המחיר לפי היצע וביקוש. אם חטיף מסויים נמכר פי 2 יותר יקר בארץ, אז היצרן מנצל את זה שהצרכן רוצה רק את החטיף. אותה במבה יש לה בארץ ביקוש ובחו"ל אין. לכן בחו"ל מוכרים בזול. בגלל שהצרכן מייצר ביקוש ולא קונה את המוצר של היצרן הקטן אז הוא משלם יקר. אצלנו ברשת מעדיפים יצרנים קטנים ובינוניים. גם הצרכן קונה יותר זול וגם אני מרוויח יותר".

ביחס לחוק המזון לוי לא חוסך ביקורת "הוא יעשה את הפעולה ההפוכה. הוא לא ישפר את מצבו של הצרכן ולא יביא להורדת מחירים. דווקא במגזר החרדי קונים עם יצרנים קטנים שלא מפרסמים בטלויזיה. הצרכן לא צריך לרוץ אחרי פרסומות" אמר לוי.

"יש לי ברשת 1,100 עובדים שמשתכרים שכר מינימום ואני חושב שצריך להעלות את שכר המינימום. אני לא יכול לעשות את זה לבד כי אני עובד בתחום מסויים עם שכר מקובל. אבל אם שכר מינימום יעלה אני אשמח. גם ללקוחות שלי יהיה יותר כסף לקנות אצלי בסופר".

תגיות