אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שפיר הנדסה תשלים היום את ההנפקה הגדולה בבורסה מאז עזריאלי

שפיר הנדסה תשלים היום את ההנפקה הגדולה בבורסה מאז עזריאלי

לחברת ההנדסה התחייבויות מגופים מוסדיים של כ-440 מיליון שקל - כך שעם השלמת השלב הציבורי בהנפקה סכום הגיוס עשוי לעלות; המניה תחל להיסחר בבורסה בשבוע הבא

04.12.2014, 12:17 | אורן פרוינד

הבוקר יצא לפועל השלב הציבורי של הנפקת המניות של חברת שפיר הנדסה, אחת מחברות התשתיות והבניה הגדולות בישראל. מדובר בהנפקת המניות הגדולה ביותר שבוצעה בבורסה מאז הנפקתה של קבוצת עזריאלי ביוני 2010. במסגרת ההנפקה צפויה שפיר לגייס סכום כולל של לפחות 440 מיליון שקל (לפני עמלות והוצאות הנפקה) תמורת כ-20% ממניותיה, כך שמחיר ההנפקה מייצג לחברה שווי של כ-2.2 מיליארד שקל לאחר הכסף, כ-1.75 מיליארד שקל לפני הכסף ומבלי להתחשב בהנחה של 3.5% למוסדיים. 

קראו עוד בכלכליסט

בעקבות השווי הגבוה מניותיה של שפיר צפויות להכנס למדד ת"א 100 במסלול המהיר. את הנפקת שפיר מובילים החתמים: פועלים-אי.בי.אי, לאומי פרטנרס חיתום, אקסלנס חיתום ואיפקס חיתום. 

עוד לפני שבוע קיבלה שפיר הנדסה התחייבויות בסכום של 440 מיליון שקל מגופים מוסדיים לפי מחיר מניה של 6.26 שקל. הגוף המוסדי הגדול ביותר שהזמין מניות של שפיר הנדסה הוא אלטשולר שחם, בהיקף של 180 מיליון שקל (40% מההנפקה) ויהפוך להיות בעל עניין בחברה עם אחזקה של 7%-7.5% (תלוי בתוצאות של השלב הציבורי). גופים נוספים שהזמינו מניות בהנפקה הם חברות הביטוח הראל ומגדל שרכשו מניות בהיקף של 60 מיליון שקל ו-55 מיליון שקל בהתאמה; קרן הפנסיה עמיתים בהיקף של 20 מיליון שקל וקרן הפנסיה גלעד שהזמינה מניות בהיקף של 10 מיליון שקל.

מדובר בפעם השנייה השנה שאלטשולר שחם רוכש מניות בהנפקה ראשונית בתל אביב בהיקף משמעותי של בעל עניין. בפעם הראשונה הוא עשה זאת עם חברת מגדלי הים התיכון, שהונפקה בת"א בפברואר האחרון בשווי של 630 מיליון שקל והניבה מאז תשואה של 7% בהתחשב בדיבידנד של 45 מיליון שקל שחילקה.

שפיר הנדסה היא חברת תשתיות מהגדולות בישראל הנמצאת בשליטת (80%) של ארבעת האחים (הראל ישראל גיל וחן) למשפחת שפירא. החברה, שאחראית בין השאר על הקמת "הנתיב המהיר" ממחלף נתב"ג לנתיבי איילוון והקמת חלקו הצפוני של כביש 6, הוקמה ב-1968 ופועלת בארבעה מגזרים עיקריים: תעשייה, זכיינות, תשתיות ומגורים.

 , צילום: רודי אלמוג צילום: רודי אלמוג  , צילום: רודי אלמוג

 

המנהרות לרכבת בירושלים הקפיצו את ההכנסות של שפיר 

בתשקיף שפורסם לפני שבוע האחרון פרסמה שפיר הנדסה לראשונה את הדוחות הכספיים לרבעון השלישי של 2014. החברה רשמה הכנסות של 639 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2014, גידול משמעותי של 32% מהרבעון המקביל של 2014 שנבע בעיקרו מהתקדמות משמעותית בפרויקט המנהרות A1 לקו הרכבות המהיר לירושלים. כנהוג בפרויקטים של תשתיות, שפיר הנדסה מכירה בהכנסות על הפרויקטים שלה ככל שהפרויקט מתקדם. בשורה התחתונה דיווחה שפיר על רווח נקי חריג של 106 מיליון שקל לעומת הפסד של 44 מיליון שקל ברבעון המקביל ורווח נקי של 44 מיליון שקל ברבעון השני של 2014.

הגידול החריג ברווח הנקי מיוחס לרווח חד פעמי שהוכר ברבעון השלישי של 2014 בגין פעילות שהופסקה ברומניה. שפיר מבנים רומניה, זרוע פעילות התשתיות של הקבוצה במדינת רומניה, הפסיקה את פעולתה ביולי האחרון לאחר שנכנסה להקפאת הליכים מכיוון שלא קיבלה תשלום עבור עבודות שביצעה במספר פרויקטים. החברה נקלעה לחובות לספקים של 43 מיליון שקל ונאלצה לפנות לכונס נכסים. בעקבות הפסקת הפעילות רשמה שפיר הנדסה רווח חד פעמי של 55 מיליון שקל בגין ערבות שהעניקה לפעילות ברומניה ששוחררה עם הפסקתה. הרווח גדל בסכום של 6 מיליון שקל נוספים כתוצאה מהסכם פשרה שהגיעה עם ממזמין העבודות ברומניה. ממאזן החברה עולה כי לחברה מזומנים בהיקף של 167 מיליון שקל והון עצמי של 621 מיליון שקל.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות