אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אולימפיאדת ריו צפויה לגייס יותר ממיליארד דולר מחסויות צילום: רויטרס

אולימפיאדת ריו צפויה לגייס יותר ממיליארד דולר מחסויות

ההצלחה של ברזיל באירוח המונדיאל האחרון עוזרת לוועדה המארגנת של אולימפיאדת ריו ב-2016 לעקוף את יעד ההכנסות

04.12.2014, 19:53 | שירות כלכליסט

ההצלחה של ברזיל באירוח המונדיאל האחרון עזרה לוועדה המארגנת של אולימפיאדת ריו ב-2016 לעקוף ב-7% את היעד שהציבה השנה להכנסות מחסויות, והיא גייסה בחודש האחרון 50 מיליון ריאל (20 מיליון דולר).

קראו עוד בכלכליסט

הסמלים של ריו 2016. ההכנסות מספונסרשיפ מהוות 51% מהתקציב בגובה 7 מיליארד ריאל, צילום: רויטרס הסמלים של ריו 2016. ההכנסות מספונסרשיפ מהוות 51% מהתקציב בגובה 7 מיליארד ריאל | צילום: רויטרס הסמלים של ריו 2016. ההכנסות מספונסרשיפ מהוות 51% מהתקציב בגובה 7 מיליארד ריאל, צילום: רויטרס

סמנכ"ל השיווק הראשי בוועדה, רנאטו קיוצ'יני, מסר כי מתחילת 2014 צפויה השלמה של עסקאות בשווי 800 מיליון ריאל עם 19 ספונסרים, כך שההכנסה הכללית מספונסרשיפ צפויה לטפס ל-2.6 מיליארד ריאל (כמיליארד דולר), המייצגים 85% מהסכום הכולל הנדרש מהשותפות המסחריות. הוא הוסיף כי ב-30 ימים לאחר המונדיאל נחתמו 7 עסקאות.

הספונסרים והמארגנים חששו מהתפרצות נוספת במהלך המונדיאל של ההפגנות נגד ההוצאות הגבוהות על אירוח האירוע, כפע שהתקיימו ברחבי המדינה ב-2013, במהלך טורניר החימום לקראת אירוע הספורט הנצפה ביותר בעולם. אולם אירוע הדגל של עולם הכדורגל עבר ללא תקריות רציניות והוכתר כהצלחה על ידי האוהדים והמשתתפים.

"הספונסרים שהימרו על כך שהמונדיאל יצליח, הם אלה שקצרו את ההטבות", אמר קיוצ'יני במסיבת עיתונאים שקיים השבוע במטה של הוועדה המארגנת של ריו 2016. "הספונסרים שהעדיפו לחכות? הם סבלו קצת מכיוון שנכנסו מאוחר מדי למשחק".

הניסיון של המארגנים להשיג ספונסרים לאולימפיאדה הראשונה המתקיימת בדרום אמריקה מתבצע בתקופה שבה הכלכלה הברזילאית חווה האטה. על פי תחזיות הכלכלנים בסוכנות בלומברג, התמ"ג יעלה השנה ב-0.3%, הביצועים הגרועים ביותר של הכלכלה מאז 2009, ומתחת לממוצע במדינות אמריקה הלטינית, זו השנה הרביעית ברציפות.

ההכנסות מספונסרשיפ מהוות 51% מהתקציב בגובה 7 מיליארד ריאל, שקבעו המארגנים למשחקים, והן מייצגות את הרכיב הגדול ביותר בתקציב. שאר ההכנסות יתקבלו ממכירות כרטיסים, חבילות אירוח ומרצ'נדייז, וכן על ידי תשלום מטעם הוועד האולימפי המרכזי.

האולימפיאדה הקודמת, שהתקיימה ב-2012 בלונדון הכניסה 700 מיליון ליש"ט (1.1 מיליארד דולר) מספונסרים, סכום שיא לאירוע. אם כי לטענתו של קיוצ'יני, ריו כבר השיגה סכום זה, בהתבסס על חישובי אינפלציה והמרות מט"ח בזמן האולימפיאדה הקודמת.

המארגנים אמנם עוקפים את הציפיות, אך הם לא הצליחו להחתים כמה מהחברות הגדולות במדינה, כשחלקן אף פועלות בסקטורים שבאופן מסורתי מספקים לאולימפיאדות את הספונסרים הגדולים ביותר. "אנחנו מסתדרים מצוין גם בלעדיהם", מתעקש קיוצ'יני. הוא התייחס לחברות תעופה, סחורות ותשתיות שלרוב משמשות כספונסריות של האולימפיאדה, אך הפעם לא חתמו על החוזים. במרץ טענו המארגנים כי הם מנהלים מגעים עם חברת וייל (Vale) שבסיסה בריו דה ז'נרו, יצרנית הברזל הגדולה ביותר, אך בינתיים המגעים לא הבשילו לחתימה על חוזה.

קיוצ'יני הוסיף כי מתנהלות שיחות עם החברות הגדולות ביותר במדינה, אך אף אחת מהן לא צפויה להפוך לספונסרית בכירה. "זה מאוחר מדי", הוא הסביר.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות