אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לא עוצרת באדום: "אובר השלימה סבב גיוס של 1.2 מיליארד דולר"

לא עוצרת באדום: "אובר השלימה סבב גיוס של 1.2 מיליארד דולר"

על רקע הביקורת נגדה אומרת החברה: “צמיחה מגיעה עם כאבי גדילה משמעותיים. אירועי השבועות האחרונים הוכיחו שאנו צריכים להשקיע בשינויים פנימיים - הודאה בטעויות ולמידה הן הצעדים הראשונים”

05.12.2014, 11:33 | עומר כביר

על רקע ביקורת גוברת והולכת על פעילותה ומהלכים מצד מדינות שונות להצר את צעדיה, הודיעה אתמול מפתחת אפליקציית הזמנות הנסיעות אובר (Uber) שהשלימה סבב גיוס מאסיבי של 1.2 מיליארד דולר. “המימון הזה יאפשר לאובר לבצע השקעות משמעותיות, במיוחד באזור אסיה-פסיפיק", כתב מנכ"ל החברה, טראביס קלאניק, בפוסט בבלוג הרשמי של אובר.   

קראו עוד בכלכליסט

אובר נמצאת זה זמן רב תחת ביקורת חריפה מצד משתמשים, רגולטורים ואף נהגים שעובדים בשירותה. זאת, בין השאר, בעקבות דיווחים על התנהגות בריונית נגד המתחרות, התבטאויות חריגות של בכירי החברה נגד עיתונאים שמסקרים אותה בביקורתיות , שימוש לרעה במידע שאספה על משתמשיה ושלל תקריות בהן נהגים פגעו לכאורה בנוסעים.

ואולם, הביקורת והתחרות לא הפריעו לאובר לגדול ולהתרחב. לדברי קלאניק, ב-2014 צמחה פעילות אובר מ-60 ערים ב-21 מדינות ל-250 ערים ב-50 מדינות (ובהן גם ישראל). “אנחנו גדולים פי 6 מכפי שהיינו לפני 12 חודשים, והשנה גדלנו מהר יותר מאשר בשנה שעברה", הוא אמר. "ההתקדמות מדהימה, אבל בשנה הקרובה אובר תפרוץ באמת והשפעתה על ערים תהפוך למוחשית. ב-2015 לבדה, אובר תיצור יותר ממיליון משרות בערים בכל העולם ומיליוני אנשים יחליטו שהם כבר לא צריכים להחזיק רכב כי השימוש באובר זול יותר. חנייה בערים הגדולות תהיה פחות מורכבת, והפקקים יפחתו הודות לשירותים כמו uberPOOL”.

קלאניק נמנע מלציין שהמשרות שעליהן דיבר באות על חשבון נהגי מוניות, שרבים מנהגי אובר מתקשים להתפרנס ושנסיעה עם נהג החברה יכולה להסתיים, לא עלינו, בחטיפה. לביקורת הרבה נגד החברה הוא התייחס רק בעקיפין: “גדילה שכזו מגיעה עם כאבי גדילה משמעותיים. אירועי השבועות האחרונים הוכיחו לנו שאנחנו צריכים להשקיע גם בשינוי וצמיחה פנימיים. הודאה בטעויות ולמידה מהן הן הצעדים הראשונים”.

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

1.
זה לא בא על חשבון נהגי מונית
אלא מגדיל את הביקוש לשירותי הסעה ולכן מגדיל את מספר המשרות בתחום, מגדיל את היעילות של משק ההסעה הקיים (במקום לעשות סיבובים ברחוב, בכל רגע נתון יש קריאה זמינה לשירות וכו) כמו שהם ציינו, אובדן מקומות העבודה יקרה דווקא בתעשיות אחרות: תעשיית הרכב (פחות מכוניות), תעשיית הדלק (המכוניות שנוסעות יעילות יותר בצריכת הדלק), הביטוח (פחות מכוניות שצריכות ביטוח) והחניונים (המכונית ממשיכה לסוע ביעד ולא נדרשת לחנות חצי יום)
אלון  |  05.12.14