אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נטו תייבא עבור שופרסל את הגבינות הצהובות צילום: נועם מושקוביץ'

נטו תייבא עבור שופרסל את הגבינות הצהובות

יצרנית המזון חברה לרשת שופרסל, שניגשה למכרז ליבוא גבינות בפטור ממכס של משרד הכלכלה. ל"כלכליסט" נודע כי למכרז ניגשו גם מחלבות גד, זרוע היבוא של טיב טעם ישרקו ויבואנית הגבינות נני סיימן

11.12.2014, 08:20 | נורית קדוש

נטו, יצרנית המזון החמישית בגודלה בישראל, תייבא עבור שופרסל את הגבינות הצהובות במסגרת המכרז ליבוא גבינות בפטור ממכס של משרד הכלכלה - כך נודע ל"כלכליסט", בהמשך לחשיפה אתמול שלפיה שופרסל ניגשה למכרז באמצעות יבואן נוסף.

קראו עוד בכלכליסט

שיתוף הפעולה עם שופרסל יאפשר לנטו להרחיב את התחרות עם יצרנית המזון הגדולה בישראל תנובה. עד היום התחרתה נטו עם תנובה רק בשוק מוצרי הבשר, וכעת צפויה החברה להיכנס לראשונה גם לשוק הגבינות הצהובות שבו שולטת תנובה.

נטו תתרחב מבשר גם לגבינות צהובות

 

מדובר במהלך משמעותי, שבמסגרתו חוברים יחד שני גורמים בעלי עוצמה בשוק המזון. באמצעות הגבינות שתייבא נטו, לראשונה תוכל שופרסל להרחיב את המותג הפרטי שלה לקטגוריית החלב, ואילו נטו תוכל להרחיב את סל המוצרים שהיא משווקת לרשתות נוספות ולשוק המוסדי, כך שיכלול גם גבינות.

פרט לנטו ניגשה למכרז גם חברת מחלבות גד הפועלת בשוק הגבינה הצהובה, עם גבינת מוצרלה מגורדת. גם יבואנית הגבינות נני סיימן ניגשה למכרז, וכמוה גם זרוע היבוא של טיב טעם ישרקו.

מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן, צילום: אוראל כהן מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן | צילום: אוראל כהן מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן, צילום: אוראל כהן

 

השוק כבר התעורר עם כניסת טרה אליו

 

משרד הכלכלה הוציא לדרך את המכרז באוקטובר האחרון. היקף הגבינות שייובאו בפטור ממכס במסגרת ההליך משמעותי מאוד, וכולל כ־20% מהכמות השנתית של גבינות קשות שנמכרות בישראל. תחילה נקבע כי במכרז יזכו ארבעה יבואני גבינות בלבד, אולם בעקבות טענות שעלו מצד יבואנים בנושא הוחלט להקל את תנאיו, ולאפשר לחמישה יבואנים לזכות בו. במקביל הופחתה הכמות שכל יבואן נדרש להתחייב לה מ־1,200 טונות ל־860 טונות (כלל המכרז הנו ליבוא גבינות צהובות בהיקף של 4,800 טונות). המחיר לצרכן יהיה הקריטריון המרכזי שעל פיו יוחלט על חלוקת ההקצאות מן המכסה. לשם כך נדרשו המציעים להציג הסכם עם רשת שיווק, ובו מתחייבת זו למכור את הגבינה המיובאת לצרכן במחיר נמוך.

שוק הגבינות הצהובות רשם השנה התעוררות עם השקת הגבינה הצהובה של טרה. על פי סטורנקסט, השוק מגלגל מכירות של כ־800 מיליון שקל בשנה ונשלט על ידי תנובה המחזיקה ב־83% ממנו. טרה מחזיקה ב־14% מהמכירות, ויתר השוק נשלט על ידי שחקנים קטנים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
תגובה ל -3
את יותר מצודקת ! אומדן המכירות של גבינת שופרסל יגיע אולי ל - 2 מליון שקל בחודש ואולי הם יקבלו על כך עוד 250 אלף שקל בחודש רווח מצד אחד, אולם מנגד יקטן שטח המדף במקרר החלב הריווחי ביותר ויקטנו ההנחות מתנובה בסכום המוערך ב- 200 אלף שקל - אז בזה עוסק מנכל שופרסל ?? בעוד 50 אלף שקל בחודש ?? היום הוא מפסיד 20 מליון שקל בחודש!!!!!!!!!!! ברור לכם שהוא לא עוסק בעיקר, אלא בטפל ובמיידי, ולא בחשוב והנידרש ! חבל שבעלי הרשת לא קוראים גם את תגובות הקוראים, הם יכולים ללמוד מזה, לפעמים יותר מאשר עוד ישיבת דיקרטוריון של שופרסל וחבורת הלקקנים בראשתו של אברכהן.
המורה לחשבון  |  12.12.14
3.
טרה בקושי מתרוממת עם הגבינה הצהובה שלה - אז נראה לכם שזה מה שיציל את שופרסל ?
לכל בר דעת מובן - שהכל זה עוד תרגיל ביחסי ציבור. מה לדעתכם יהיה נתח השוק של הגבינה הצהובה של מותג שופרסל אם טרה לוקחת בכל השוק 14 % ??!! נגזים אם נהמר על 3% והאם זה מה שישנה את התוצאות העגומות של שופרסל ושל אברכהן ? נראה לכם ?! הבעיה הרבה יותר בסיסית ושורשית - הציבור בישראל פשוט לא מאמין לרשת הזאת ולאברכהן - נ ק ו ד ה !
יפית  |  11.12.14
2.
ממהלך סרק זה של שופרסל ירוויחו בעיקר רמי לוי ומגה.
רמי לוי ומגה - יקבלו תנאי סחר טובים מתנובה ובסופו של מהלך שופרסל תפסיד תנאי סחר מתנובה אשר יהיו גדולים מתוספת הרווח מהיבוא. במילים אחרות "איסתרא בליגנא קיש קיש קריא" - או בעברית הרבה רעש וצילצולים. שופרסל היתה צריכה לרתום את תנובה לייצר עבורה קו מוצרים מבודל, אבל את זה לדרוש מאברכהן, ביסקר ויועציהם, זה כנראה לא מעט.
אליהו  |  11.12.14
לכל התגובות