אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פייסבוק עוקפת את יוטיוב בתחום הווידאו

פייסבוק עוקפת את יוטיוב בתחום הווידאו

מספר הסרטונים ששותפו ברשת החברתית עבר לאחרונה את של אתר הווידאו הוותיק. החדשות הרעות עבור יוטיוב לא מסתיימות בכך; השנה חלה ירידה של כ-30% במספר הסרטונים ששותפו דרכו בחודש ממוצע

11.12.2014, 08:33 | נמרוד צוק
הנסיון של פייסבוק להפוך לשחקנית דומיננטית בתחום הווידאו באינטרנט נושא פרי: בנובמבר עבר לראשונה מספר הסרטונים ששותפו ברשת החברתית דרך הנגן הפנימי שלה את מספר סרטוני היוטיוב שהמשתמשים שיתפו. כך לפי נתוני חברת Socialbakers, שעוקבת אחר דפוסי השימוש במדיה החברתית. הנתונים התבססו על פעילותם של 20 אלף דפים באתר.

קראו עוד בכלכליסט

סוגרים שנה סיכום 2014 בפייסבוק: צוק איתן עקף את הסופרבול הרשת החברתית פרסמה את רשימת הנושאים המדוברים ביותר שבלטו בה השנה. בראשה נמצא המונדיאל ואחריו - מגפת האבולה, הבחירות בברזיל, מותו המפתיע של רובין וויליאמס ואתגר דלי הקרח עומר כביר, תגובה אחתלכתבה המלאה

על פי הנתונים, ירד במהלך 2014 מספר הסרטונים ששותפו מיוטיוב באופן עקבי - מ-100 אלף סרטונים לחודש ששותפו על ידי כלל הדפים במדגם לפחות מ-70 אלף.

במקביל, מספר הסרטונים שהועלו ישירות לפייסבוק גדל מכ-40 אלף ליותר מ-70 אלף לחודש.

מספר הדפים ששיתפו סרטוני פייסבוק ירד מ-14 אלף ל-11 אלף בלבד, ומספר הדפים ששיתפו סרטונים באמצעות הנגן הפנימי צמח מ-6000 ל-11 אלף.

תמונה מתוך סרטון המתיחות שהיה הכי פופולרי השנה ביוטיוב. כמה פעמים שותף בפייסבוק? תמונה מתוך סרטון המתיחות שהיה הכי פופולרי השנה ביוטיוב. כמה פעמים שותף בפייסבוק? תמונה מתוך סרטון המתיחות שהיה הכי פופולרי השנה ביוטיוב. כמה פעמים שותף בפייסבוק?

על פי המחקר, יצרני התוכן ומפעילי הדפים מוצאים כעת ערך רב יותר בפרסומם ישירות לפייסבוק לעומת הטמעה מיוטיוב שבבעלות גוגל, בשל ההפעלה האוטומטית של הסרטונים (אותה הפכה החברה לאחרונה לברירת מחדל גם באפליקציות המובייל) ובגלל שיעור התגובה (engagement) הגבוה יותר של משתמשים לסרטונים מהסוג הראשון.

פייסבוק תוקעת דגל בזירה של גוגל

גם בתחילת השנה, כאשר מספר סרטוני היוטיוב שפורסמו ברשת החברתית היה יותר מכפול ממספר הסרטונים ששותפו באמצעות הנגן הפנימי, הניבו האחרונים כמעט 60% מכלל האינטראקציה של המשתמשים עם תכני הוידאו באתר – זאת, לעומת 30% בלבד שהניבו סרטוני יוטיוב. היתרון של פייסבוק בהיבט גדל בחודשים האחרונים וכעת הוא עומד על 80% מהאינטראקציות.

לטענת SocialBakers, גורם נוסף לשינוי נובע מהאופן הטבעי יותר של שיתוף ואינטראקציה עם הסרטונים מבחינת משתמשי הקצה, מהעובדה שהם מופיעים בפיד בצורה בולטת יותר ועם תמונה גדולה יותר. השינוי בנתונים משקף ומתחבר לשורה של צעדים שעשתה פייסבוק בחודשים האחרונים בתחום הווידאו, כגון נגינה אוטומטית של פרסומות, הוספתן לאינסטגרם, שחרור אפליקציית הייפרלאפס ונסיונות לפתות כוכבי יוטיוב בולטים להעביר את פעילותם לפייסבוק.

תגיות