אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פייסבוק תנסה למנוע ממך מלפרסם תמונות מביכות של עצמך

פייסבוק תנסה למנוע ממך מלפרסם תמונות מביכות של עצמך

הרשת החברתית מפתחת אלגוריתם שיזהה תמונות שבהן מוצג המשתמש בסיטואציה מגוחכת, מביכה או בעייתית - במטרה לצמצם את המקרים בהם מתפרסמות תמונות שמסבכות את הגולשים

11.12.2014, 12:13 | עומר כביר
זה קרה לרבים וטובים: רגע של חולשה או שכרות מביא לצילום סלפי לא מכובד שפורסם בפייסבוק ללא חשיבה יתרה. כעת יוצאת הרשת החברתית למשימה שמטרתה למנוע מקרים כאלו, ומפתחת יכולת מבוססת בינה מלאכותית שתתריע בפני משתמשים כי הם עתידים להעלות לרשת תמונות מביכות.

קראו עוד בכלכליסט

"זה יהיה כמו עוזר שטופח לך על הכתף אומר, 'אתה מפרסם את זה פומבית. אתה בטוח שאתה רוצה שהבוס שלך ושאמא שלך יראו את זה?'”, אמר יאן לקון, מנהל מעבדת הבינה המלאכותית של פייסבוק, בראיון לאתר wired.

לדבריו, לצורך יצירת כלי שכזה מפתח הצוות שלו יכולות ראיית מכונה שיכולות להבחין בין תמונה של המשתמש כשהוא שיכור לתמונה שלו כשהוא פיכח (כיום, יש כבר לפייסבוק יכולת לזהות את המשתמש ואת חבריו). מאז הוקמה מעבדת הבינה המלאכותית של פייסבוק לפני שנה יצרו לקון וצוותו אלגוריתם שבוחן את פעילות המשתמש ברשת החברתית ומציג על בסיסה תוכן בפיד שלו - ובקרוב תושק גם תכונה שתציע תגיות רלוונטיות יותר בעת כתיבת פוסט.

סלפי עם דוב. זה לא רעיון טוב סלפי עם דוב. זה לא רעיון טוב סלפי עם דוב. זה לא רעיון טוב

המטרה האולטימטיבית של המעבדה היא ליצור מערכת בינה מלאכותית שתהיה מסוגלת להכווין את המשתמש בפעילותו ברשת החברתית ולבצע פעולות כמו מתן התראה לפני פרסום תמונה מביכה או במקרה שמשתמש אחר העלה תמונה שלכם ללא אישור.

מלחמת הווידאו החברתי פייסבוק עוקפת את יוטיוב בתחום הווידאו מספר הסרטונים ששותפו ברשת החברתית עבר לאחרונה את של אתר הווידאו הוותיק. החדשות הרעות עבור יוטיוב לא מסתיימות בכך; השנה חלה ירידה של כ-30% במספר הסרטונים ששותפו דרכו בחודש ממוצע נמרוד צוקלכתבה המלאה

“דמיינו שיש לכם סייען דיגיטלי חכם שמתווך ביניכם לבין החברים שלכם וגם עם התוכן בפייסבוק", אמר לקון. “תהיה לכם נקודת קשר לניהול האינטראקציה הדיגיטלית שלכם, שגם תוכל להגן על פרטיות המידע שלכם. אתה צריכים מערכת שבאמת מבינה תוכן ושמבינה אנשים ומסוגלת לשמור את על המידע שלכם. מדובר בבעיית AI טהורה".

חדשות הפיד ועיקרן תחילה

בתוך כך, פייסבוק השיקה אתמול עדכון למערכת ה-Trending שלה והחלה לפרוס אותה גם לאפליקציית המובייל של החברה בדגש על אפשרות לגלות סיפורים ממקורות שונים. עם העדכון יוכלו משתמשים לבחור נושא מרשימת הנושאים החמים שבאפליקציה ולראות פוסטים שקשורים אליו מעד חמישה סוגי מקורות: מאמרים של אתרי חדשות, פוסטים מאנשים שהינם חלק מהסיפור, עדכונים של חברים וקבוצות, דיווחים מאנשים שנמצאים בקרבת מקום לאירוע מתגלגל ופיד חי של תגובות משתמשים מכל העולם.

התכונה זמינה בשלב זה למשתמשי אנדרואיד ואתר פייסבוק בארה"ב, כאשר תמיכה ל-iOS ומדינות נוספות תגיע בקרוב.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות