אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
צמרת גוצ'י הודחה בעקבות הירידה במכירות היוקרה בסין צילום: בלומברג

צמרת גוצ'י הודחה בעקבות הירידה במכירות היוקרה בסין

המנכ"ל והמעצבת הראשית יעזבו בתחילת 2015. המלחמה בשחיתות השלטונית בסין והירידה בפופולריות מותגי העל במערב פגעו בהכנסות בית האופנה

13.12.2014, 16:44 | שירות כלכליסט

ענקית היוקרה גוצ'י הודיעה בסוף השבוע כי המנכ"ל ומנהלת הקריאייטיב יוחלפו, זאת ברקע המכירות הצונחות של החברה.

פטריציו די מרקו, מנכ"ל בית האופנה האיטלקי, ועמיתתו פרידה ג'אניני, המעצבת הראשית, יסיימו את תפקידם בראשית 2015. את די מרקו יחליף מרקו ביצארי, לשעבר מנכ"ל בוטגה ונטה שמכהן עתה כראש מחלקת היוקרה של החברה האם של גוצ'י, קרינג. טרם נמצא מחליף לג'אניני.

גוצ'י, כמו גם יצרניות יוקרה אחרות באירופה, ספגו פגיעה קשה בשתי חזיתות: המלחמה בשחיתות השלטונית בסין שגרמה לירידה חדה ברכישת מתנות יקרות כשוחד, וכן טרנד גובר בקרב צרכנים במערב, לרכוש מותגים מוכרים פחות. כך, למשל, קרינג רכשה את קבוצת התכשיטים פומלאטו, מותג בעלייה.

כהונתה בת שמונה השנים של ג'אניני התאפיינה בפניה ישירה לאלפיון העליון, עם קולקציות עתירות פרוות, סאטן ואביזרים ראוותניים. עם זאת, היא לא הצליחה למצב את מעמדה של גוצ'י כפי שעשה בהצלחה רבה קודמה טום פורד, שבמהלך כהונתו עברה גוצ'י מהפסדים של 14 מיליון לי"שט ב-1993 לשווי שוק של 2.5 מיליארד ליש"ט ב-1999.

המותג נשחק

לפי הערכות גורמים בתעשיית האופנה, ג'אניני, שתציג את הקולקציה האחרונה שלה ב-25 בפברואר, ניסתה לקלוע לטעמם של יותר מדי לקוחות וזהות המותג נשחקה, זאת בעיקר בגלל ההתחזקות מותגי היוקרה המערביים באסיה, ובסין בפרט.

אנליסטים מעריכים כי קרינג, שבבעלותה גם מותגי היוקרה בוטגה ונטה ואיב סאן לורן, תנסה למנות עתה מעצב שימצב מחדש את הנישה של גוצ'י.

גוצ'י אחראית למחצית מהכנסות קבוצת קרינג שבשליטת משפחת פינו הצרפתית. ברבעון השלישי של 2014 היא רשמה ירידה של 1.9% בהכנסותיה לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ל-851 מיליון יורו.

מוזיאון גוצ מוזיאון גוצ'י | צילום: איי אף פי מוזיאון גוצ

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות