אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מארק צוקרברג: "רוב הדברים שעשיתי היו טעויות" צילום: בלומברג

מארק צוקרברג: "רוב הדברים שעשיתי היו טעויות"

לדבריו, אחת הבולטות שבטעויות היתה ניסוי שטיפת המוח - במסגרתו ביצעה פייסבוק שינוי חשאי באופי התוכן שמוצג בפיד, כדי לבחון את השפעתה על רגשות המשתמשים. בנוסף, הסביר מדוע לפייסבוק אין כפתור Dislike

14.12.2014, 11:22 | עומר כביר
"רוב הדברים שעשיתי היו טעויות" - כך הודה בסוף השבוע מייסד ומנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, במפגש שאלות ותשובות שקיים עם עובדי הרשת החברתית הגדולה בעולם וששודר בסטרימינג חי.

קראו עוד בכלכליסט

"טעויות היא הדרך שבה אנו לומדים", הוסיף צוקרברג. “אתה מצליח בכך שרק מעט מהדברים שעשית מתבררים כנכונים". הוא הודה שאחת מטעויות אלו הייתה שיתוף הפעולה עם פייסבוק במסגרתו שינו חוקרים את הניוזפיד של משתמשים, ללא הסכמתם המפורשת או ידיעתם, במטרה לבדוק את ההשפעה של השינוי על מצב הרגשי. “אם מישהו בוחן מידע רגיש, האנשים הנכונים בחברה צריכים לפקח את על כך וזה מה שאנחנו עושים עכשיו", אמר.

מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד פייסבוק, צילום: בלומברג מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד פייסבוק | צילום: בלומברג מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד פייסבוק, צילום: בלומברג

סליחה, טל"ח פייסבוק "מתנצלת" על הניסוי הפסיכולוגי שעשתה עליכם כשלושה חודשים לאחר שנחשף המחקר שערכה הרשת החברתית, במסגרתו הציגה פוסטים מדכאים או משמחים בכוונה ל-700 אלף משתמשים ללא הסכמתם, מודה החברה בטעותה. ואולם, אין בכוונתה להפסיק עם הניסויים נמרוד צוק, תגובה אחתלכתבה המלאה

ואולם, מנכ"ל פייסבוק הבהיר שהוא לא מקדיש זמן רב למחשבה על הטעויות שביצע: “קורים כל כך הרבה דברים שקורים במהלך היום שאני יכול לבלות את כל הזמן שלי בלהגיב, אבל במקום זאת אני מעדיף לעבור פרואקטיבית על מה שאני רוצה ליצור".

צוקרברג הבהיר גם שהחברה לא מתכוונת להציג בקרוב כפתור דיסלייק, כאנטיתזה שלילית לכפתור הלייק. "כפתור הלייק מאוד חשוב כי הוא מאפשר להביע רגש חיובי למשהו שפרסם משתמשי אחר באופן מיידי", הסביר. "אנשים ביקשו כפתור דיסלייק כדי שיוכלו להגיד על משהו שהוא לא טוב. אבל אנחנו לא חושבים שזה משהו שטוב לעשות, אני לא חושב שצריך להיות מנגנון הצבעה שקובע אם תוכן הוא טוב או רע. לא נראה לי שזה משהו שטוב לקהילה שבה אנשים משתפים רגעים מחייהם. אז אנחנו לא נבנה את זה”.

עם זאת, אמר המנכ"ל שיש מקום לאפשר לאנשים לבטא רגשות מגוונים יותר: “הרבה פעמים, אנשים משתפים רגעים עצובים או קשים. משתמשים אומרים לנו שהרבה פעמים הם לא מרגישים בנוח ללחוץ על לייק, כי זה לא הרגש המתאים בתגובה למוות או לנושא קשה אחר. אז חשבנו מה יכולה להיות הדרך הנכונה לאפשר לאנשים להביע רגשות רחבים יותר כמו אמפתיה, הפתעה או צחוק? תמיד אפשר להגיב, כמו היום, והרבה אנשים עושים את זה. אבל יש משהו כל כך פשוט בכפתור הלייק, לא צריך לכתוב משהו שנון או שתורם לשיחה. כל אחד יכול ללחוץ עליו. אנחנו מחפשים למצוא דרך לעשות את זה עם יותר רגשות חיוביים, אבל עדיין אין לנו משהו שיצא בקרוב”.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות