אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חברת איידיגיטל לא מצליחה לספק את ההזמנות לאייפון 6 צילום: עמית שעל

חברת איידיגיטל לא מצליחה לספק את ההזמנות לאייפון 6

ספקית אפל בארץ התחייבה בפני לקוחותיה שתספק להם את המכשיר החדש בתוך 21 ימים, אך כעת מודיעה כי הוא חסר במלאי ולא ידוע מתי תספקו. בענף טוענים שהסיבה לעיכוב היא הזינוק בדולר, שמפחית את הרווח על המכשיר

16.12.2014, 07:30 | נורית קדוש

מחסור באייפון 6 אצל המשווקת הרשמית של אפל בישראל, איידיגיטל. לקוחות שהזמינו את המכשיר ושילמו עליו, כנגד התחייבות של רשת איידיגיטל לספקו בתוך 21 ימי עסקים, גילו כי האייפון החדש חסר במלאי, החברה לא יודעת מתי תוכל לספק את המכשירים שהוזמנו.

קראו עוד בכלכליסט

גורמים בענף טוענים כי המחסור באייפון 6 קיים בכל החברות ונובע מהזינוק בשער הדולר, אשר שוחק את רווחיות המשווקים. "הרווחיות על אייפון היא של אחוזים בודדים, וכל עלייה בשער הדולר הופכת את המכירה להפסדית. זאת הסיבה שהמשווקים מזמינים כמויות קטנות ומצמצמים את החשיפה שלהם", אמרו בתגובה לפניית "כלכליסט".

כשבוע אחרי השקתו בישראל בסוף חודש אוקטובר ביקש אחד מלקוחות איידיגיטל לרכוש את מכשיר אייפון 6 החדש. בסניף הרשת בדיזנגוף סנטר נענה הלקוח כי המכשיר חסר במלאי, אולם יוכל לשריין לעצמו מכשיר אם ישלם בעבורו מראש.

אייפון 6. תחכו בתור, צילום: בלומברג אייפון 6. תחכו בתור | צילום: בלומברג אייפון 6. תחכו בתור, צילום: בלומברג

בחשבונית שהונפקה ללקוח צוין לצד הסכום 3,769 שקל כי מדובר במקדמה עבור מכשיר שלא סופק. לחשבונית צורף מסמך התחייבות לספק את המוצר בתוך 21 ימי עסקים ולהודיע ללקוח על כל עיכוב באספקה אם ייווצר כזה.

בתחילת חודש דצמבר, כחודש לאחר ההזמנה והתשלום על המכשיר, קיבל הלקוח הודעה שלפיה עליו ליצור קשר עם שירות הלקוחות. שם נמסר לו כי יש עיכוב באספקת המכשיר וכי אין בידי החברה מידע על המועד שבו יחודש המלאי.

לדבריו, חברת איידיגיטל הציבה בפניו שתי אפשרויות לבחירתו: להמשיך ולהמתין למכשיר ללא צפי מוערך להגעתו או לבטל את העסקה. אבל ביטול העסקה היה גם כרוך בתשלום דמי ביטול של 100 שקל.

השקת אייפון 6 בסוף חודש אוקטובר הובילה להתנפלות צרכנים, לתורי ענק ולמכירה של כ־10,000 מכשירים בשבוע הראשון שאחרי ההשקה.

פלאפון דיווחה ביום ההשקה על מכירות של יותר מ־2,500 מכשירים בתוך שלוש שעות, ופרטנר הודיעה על מכירת יותר מ־4,500 מכשירים.

מחברת איידיגיטל נמסר בתגובה: "כל לקוח שביטל הזמנה מוקדמת לאייפון 6 יכול לבטל את העסקה בכל שלב וזאת ללא חיוב. כידוע יש מחסור של אייפונים בכל הארץ שנובע מהיעדר משלוחים מאפל. כל משלוח שמגיע מסופק קודם כל ללקוח שביצע רכישה מוקדמת".

לדברי החברה, "אם הלקוח אינו מעוניין להמתין, הוא יכול לבטל בכל שלב ולקבל את מלוא כספו בחזרה".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות