אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משרד התחבורה ורשות המסים יוזמים: חישוב מס ירוק שונה להיברידיות מארה"ב

בלעדי לכלכליסט

משרד התחבורה ורשות המסים יוזמים: חישוב מס ירוק שונה להיברידיות מארה"ב

אם ישונה חישוב שיעור המזהמים שפולט הרכב ומס הקנייה עליהם יופחת, הדבר עשוי להביא לירידה מחירן של מכוניות אלה

16.12.2014, 08:47 | תומר הדר

משרד התחבורה ורשות המיסים מקדמים בימים אלה שינוי של חישוב המיסוי הירוק לרכבים היברידיים, כך נודע ל"כלכליסט".  

קראו עוד בכלכליסט

כיום מס הקנייה המוטל על כל מכוניות הנוסעים המיובאות לישראל מחושב לפי נוסחה הקובעת מס קנייה בגובה 83%. ממס קנייה זה מנוכים סכומים בגובה של עד 15 אלף שקל אשר נקבעים בהתאם לכמות המזהמים שהרכב פולט.

בינואר הקרוב, יש להדגיש, תשתנה באופן אוטומטי נוסחת החישוב של המיסוי הירוק: הפרמטרים לפיהם מחושב שיעור המזהמים שהרכב פולט יוחמרו. אלא שברכב היברידי מדובר בחישוב שונה: על רכב היברידי מוטל כיום מס קנייה של 30% ובלבד שמדובר ברכב שהציון הירוק שלו הוא עד 130 נקודות. אלא שהנוסחה לחישוב מס הקנייה לרכב היברידי היא עוד משנת 2009, כאשר מכוניות היברידיות אמריקאיות כמעט ולא יובאו לישראל. כיום מיובאים ארצה מספר דגמי רכב היברידי המשווקים בארה"ב, הן ביבוא סדיר והן ביבוא מקביל.

טויוטה קאמרי היבריד. בקרוב רק 30% מס קנייה טויוטה קאמרי היבריד. בקרוב רק 30% מס קנייה טויוטה קאמרי היבריד. בקרוב רק 30% מס קנייה

על פי לשון מסמך שנשלח לאחרונה ממשרד התחבורה אל יבואני הרכב, בשעתו, כאשר חוברה נוסחת המס הירוק, נלקחה בחשבון נוסחה הממירה את שיטת החישוב האמריקאית של שיעור פליטת המזהמים לשיטת החישוב האירופית הנהוגה בישראל. מכיוון ששיטת החישוב האירופית נחשבת יותר מחמירה (לדוגמה, בשיטה האירופית נהוג לבחון את הרכב גם כאשר מנועו קר), נקבע שיש להוסיף לשיעור פליטת המזהמים של המכוניות המשווקות בארה"ב עוד 25% של מזהמים. אלא שכאשר חושבה הנוסחה, לא היו בנמצא דגמים היברידיים שיובאו באופן סדיר מארצות הברית לישראל.

כיום כבר

קיימים דגמים כאלה, מה שגרם לאנשי משרד התחבורה ורשות המיסים לבחון מחדש את הנוסחה הקובעת כי יש להוסיף 25% לשיעור פליטת המזהמים של הדגמים המשווקים בארצות הברית. ואכן, על פי נתוני משרד התחבורה, אין כל צורך להוסיף 25% לשיעור פליטת המזהמים של הדגמים ההיברידיים המיועדים לשיווק בארה"ב אלא יש להסתפק בהוספה של 16%.

המשמעות של מהלך כזה, אם ייצא אל הפועל, היא שדגמי מכוניות מסוימים, כגון טויוטה קאמרי היברידית, שהציון הירוק שלהם גבוה במעט מ-130 נקודות יוכלו להיחשב בשנה הבאה לכאלה שכן זכאים להטבת המס ההיברידית, כלומר מס הקנייה עליהם יופחת, מה שעשוי להביא אפילו לירידה במחירם. יתרה מזאת, כיום משווקים בארה"ב דגמי מכוניות היברידיות שאינם מיובאים לישראל מכיוון שמס הקנייה עליהם צפוי להיות 83%, מה שמכתיב מחיר גבוה. אם בשיטת החישוב החדשה ירד הציון הירוק שלהם מ-130 נקודות, יוטל עליהם מס קנייה בגובה 30% בלבד, מה שיאפשר את יבואם.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
מה המשמעות ל 99.9% מרוכשי הרכבים?
נחשתם נכון, עליה של מיסים לצורך סבסוד ההיבדירים האמריקנים. לרוב מדובר במכוניות לא באמת חסכוניות ובאיכות נמוכה מהסחורה האירופית. לי זה מריח כמו קומבינה שיצר משרד התחבורה עם מיבאים של יבוא מקביל של מותגים שזה רלוונטי כלפיהם. יש לזכור שמדובר בעשרות רבות ואף מאות של אלפי ש"ח לכל רכב כזה. כלומר למשל הסבסוד של טיוטה קמאי אחת תסובסד בשווי המס ירוק של נניח אודי A3 במעל 10 מכוניות ...
פרשן  |  21.12.14
לכל התגובות