אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הערכות: האטה בשוק הרכב הרוסי תפעל לטובת היבואנים הישראלים

הערכות: האטה בשוק הרכב הרוסי תפעל לטובת היבואנים הישראלים

ישראל לא מייבאת מכוניות מרוסיה, אבל אם תרד הדרישה לרכבים בשוק הרוסי, שחלקם יובא גם לישראל, ייתכן שהיבוא שלהן לארץ יוזל

16.12.2014, 15:08 | תומר הדר

קריסה כלכלית ברוסיה תשפר את סיכויי יבואני הרכב בישראל לקיים משא ומתן על מחירי רכב מול היצרנים, כך מעריכים היום גורמים בענף הרכב.

ישראל לא מייבאת כיום מכוניות המיוצרות ברוסיה, עם זאת, יבואני הרכב הישראלים כן מושפעים מן המתרחש ברוסיה. הסיבה לכך היא הדרישה החזקה לרכבים בשוק הרכב הרוסי, שחלקם הגדול מיובא גם לישראל.

כך לדוגמה על פי נתוני "אוטו ריוויו" הרוסי, בשנת 2013 נמכרו ברוסיה 208 אלף מכוניות רנו, שחלקן הגדול היה גם מדגמים פופולאריים בישראל כמו לדוגמה 15,500 מכוניות רנו פלואנס.

באותה שנה נמכרו ברוסיהכ-200 אלף מכוניות קיה, שמתוכן 5,000 היו פיקנטו, ו-90 אלף היו מדגם הריו, שני דגמים הנהנים בישראל מפופולאריות גבוהה. גם יתר יצרני הרכב, כגון פולקסווגן, שברולט, טויוטה וניסאן משווקים מכוניות ברוסיה.

אולם תצוגה של טויוטה (ארכיון), צילום: טל שחר אולם תצוגה של טויוטה (ארכיון) | צילום: טל שחר אולם תצוגה של טויוטה (ארכיון), צילום: טל שחר

יצוין שחלק מן הרכבים המשווקים ברוסיה מיוצרים על ידי מפעלים מקומיים בגרסאות המותאמות לשוק הרוסי, אך חלק אחר מיובאים מאירופה והמזרח הרחוק. על פי הערכות, במידה ושוק הרכב הרוסי יקטן באופן ניכר, יווצרו אצל יצרני הרכב השונים עודפי ייצור, שיופנו לאירופה. במקרה כזה, יבואני הרכב הישראלים יוכלו "ליהנות מן השלל" בדמות מחירים נמוכים יותר.

כבר כיום שוק הרכב העולמי נערך לקראת האטה ברוסיה, בעיקר עקב המשבר באוקראינה, אך עד כה תוצאות האטה זו לא הורגשו בקרב יבואני הרכב בישראל. על פי נתוני איגוד יבואני הרכב הרוסי, באוגוסט האחרון ירדו מכירות הרכבים החדשים בכ-26%, מה שגרם ליצרני רכב המייצרים מכוניות ברוסיה, כגון פולקסווגן ופורד להשבית את מפעליהם.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות