אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מהיר, עצבני וקצת יקר

מהיר, עצבני וקצת יקר

נהגי מירוץ מיתולוגיים לפתו את ההגה שלהן וגם ברונית פרוסית אחת בכפפות מעודנות. המכוניות היקרות ביותר שנמכרו אי־פעם במכירות פומביות

17.12.2014, 09:15 | תומר הדר

1. 38,115,000 דולר:

פרארי 250 GTO

 

ראשי התיבות GTO נחשבים לנחשקים, שכן הם מייצגים את המילים Gran Turismo Omologato: מכונית שהותאמה למירוצים. כאשר הצירוף הזה מוצמד לספרה 250, כבר מדובר בפרארי היקרה והנדירה בעולם, שרק 39 כמוה יוצרו — כל אחת מהן שונה במראה ובמפרט, שהותאמו ללקוח.

ה־GTO ששברה השנה את שיאי המכירות נרכשה ב־1965 בידי פבריציו ויולאטי, בן למשפחת תעשיינים איטלקית שעשתה את הונה בשיווק מים מינרליים. עוד באותה השנה השתתף ויולאטי הצעיר במירוץ הטור דה פראנס למכוניות, והמכונית נותרה ברשות המשפחה עד למכירתה השנה.

פרארי GTO 250. היקרה והנדירה בעולם פרארי GTO 250. היקרה והנדירה בעולם פרארי GTO 250. היקרה והנדירה בעולם

2. 29,600,000 דולר:

מרצדס בנץ W196

 

אחרי מלחמת העולם השנייה הפכו יצרני הרכב הגרמניים מאימפריות לגופים נטולי מימון ונטולי לקוחות אמריקאים עשירים, שסירבו לרכוש תוצרת גרמנית. הפתרון של מרצדס בנץ בניסיון לשוב לתהילת שנות השלושים היה לבנות מכונית שתטיל אימה על פרארי במסלולי המירוצים: W196.

ואכן, מ־1954 רשמה המכונית ניצחונות בשלל מירוצים, כשהיא נהוגה בידי חואן מנואל פנג'יו האגדי, קארל קלינג וסטרלינג מוס הבריטי. המסר היה ברור: מרצדס חזרה לעליונות, ומכאן גם לאולמות התצוגה. רק מכוניות מעטות יוצרו מהדגם הזה, והרכב הספציפי שנמכר ב־2013 היה זה שחואן מנואל פאנג'יו זכה בו במירוץ השני בתולדות הגרנד פרי.

מרצדס בנץ W196. ניצחה את פרארי על המסלול מרצדס בנץ W196. ניצחה את פרארי על המסלול מרצדס בנץ W196. ניצחה את פרארי על המסלול

 

3. 27,500,000 דולר:

פרארי ספיידר 275 GTB/4s NART

 

פרארי האיטלקית תמיד ידעה שהכסף הגדול נמצא בארצות הברית, ולכן הצמידה לחלק מהמכוניות את האותיות NART — ראשי תיבות של "צוות מירוצים צפון אמריקאי".

ה־NART היו מעט נוחות ומאובזרות יותר מאחיותיהן האירופיות, אך לא פחות מהירות מהן. זו שנמכרה במכירה הפומבית ב־2013, נרכשה במקור ב־1968 בידי אדי סמית, תעשיין אמריקאי שמיהר להתחרות איתה במירוצים. סמית שמר על הפרארי שלו עד יום מותו ב־2007, ובנו הוא שמכר אותה לאחר שש שנות אחסון.

פרארי ספיידר 275 GTB/4s NART. יועדה לשוק האמריקאי פרארי ספיידר 275 GTB/4s NART. יועדה לשוק האמריקאי פרארי ספיידר 275 GTB/4s NART. יועדה לשוק האמריקאי

4. 26,400,000 דולר:

פרארי 275 GTB/c ספציאלה סקאלייטי

 

מכוניות פרארי 275 נחשבות לעתים קרובות לגביע הקדוש של אספני הפרארי, בעיקר בזכות האובססיביות של מייסד הקבוצה אנזו פרארי לניצחונות במירוצים.

בשנות השישים ניסתה פורד האמריקאית לרכוש את פרארי, וכשנכשלה החליטו קברניטיה לבנות מכונית מירוץ שתביך את היצרנית האיטלקית: GT40. הם גם הצליחו בכך לפעמים, עד שפרארי הזועם נשבע לבנות מכונית שתשיב את הגאווה לאיטליה, ו־275 היתה התשובה שלו. ב־1964 הוא הורה על בניית 275 ספציאלה ("מיוחדת") - מכונית מירוץ קלה, ופרארי שבה לשלוט במסלולים. המכונית שנמכרה השנה היתה שייכת בראשית דרכה לחובב מירוצים איטלקי.

פרארי 275 GTB/c ספציאלה סקאלייטי. הגביע הקדוש של אספני הפרארי פרארי 275 GTB/c ספציאלה סקאלייטי. הגביע הקדוש של אספני הפרארי פרארי 275 GTB/c ספציאלה סקאלייטי. הגביע הקדוש של אספני הפרארי

 

5. 18,400,177 דולר:

פרארי 375 פלוס ספיידר קומפטיציונה

מכוניות פרארי 375 מילה מיליה (Mille Miglia) נחשבות נדירות גם בקרב אספני רכבי החברה, אבל יש כאלה שבעבורם המפרט המקורי אינו מספיק. אחד הבולטים בהם היה אנזו פרארי עצמו, שלא הסתפק בביצועי ה־375 והחליט לבנות גרסה שתיועד רק לתחרויות עם מנוע חמישה ליטרים - נפח שאמור היה להאיץ אותה ליותר מ־250 קמ"ש.

375 ספיידר, שהוצעה למכירה השנה, שימשה את נהגי קבוצת פרארי בכמה מירוצים ב־1954 ולאחר מכן פרשה מהמסלולים. היא עברה לארצות הברית ונעזבה לאנחות. רק ב־1989 גילה את שרידיה אספן צרפתי ורכש אותם. הוא נאלץ להתמודד בבתי המשפט עם בעלי הקרקע שעליה התגלתה המכונית, ולאחר שזכה בקרב המשפטי שוחזרה הפרארי ונמכרה.

פרארי 375 פלוס ספיידר קומפטיציונה. יועדה לתחרויות בלבד פרארי 375 פלוס ספיידר קומפטיציונה. יועדה לתחרויות בלבד פרארי 375 פלוס ספיידר קומפטיציונה. יועדה לתחרויות בלבד

6. 16,390,000 דולר:

פרארי 250 טסטה רוסה

 

לאספני הרכב יש כמה אירועי חובה, שהחשוב בהם הוא פבל ביץ' האמריקאי. ב־2011 מכר בית המכירות הפומביות שם את 250 טסטה רוסה הראשונה שפרארי בנתה ב־1954: מכונית אב־טיפוס שהתחרו בה אנשי פרארי עצמם, הן כדי לבחון את הדגם והן כדי לזכות במירוצים. טסטה רוסה האמורה זכתה במקום הראשון בפבל ביץ' 2006, מה שמוכיח שמדובר במכונית ששוחזרה ברמה המזכירה את רמת ההרכבה והפירוט של פרארי עצמה.

פרארי 250 טסטה רוסה. ניצחה במירוץ פבל ביץ פרארי 250 טסטה רוסה. ניצחה במירוץ פבל ביץ' 2006 פרארי 250 טסטה רוסה. ניצחה במירוץ פבל ביץ

7. 14,300,000 דולר:

פרארי 250 LM

 

מכוניות פרארי לא תמיד עוצבו והורכבו בחברה עצמה, אלא בידי חרשי מתכת מאזור מודנה שבאיטליה. אחד הייחודיים שבהם הוא בית העיצוב סקאלייטי, וה־250 LM המדוברת, שיוצרה ב־1964, היא מכונית מספר 24 מתוך 32 שסקאלייטי עיצב עבור פרארי. היא הוטסה לסן פרנסיסקו, שימשה כמכונית רגילה וב־1969 נמכרה לאספן דרום אמריקאי, שאף התחרה עמה באקוודור. ב־1993 רכש אותה אספן יפני ששחזר אותה בקפדנות, וב־2013 היא נמכרה ביותר מ־14 מיליון דולר.

פרארי 250 LM. עוצבה בבית העיצוב סקאלייטי פרארי 250 LM. עוצבה בבית העיצוב סקאלייטי פרארי 250 LM. עוצבה בבית העיצוב סקאלייטי

8. 12,812,800 דולר:

פרארי 340/375MM קומפטיציונה

 

בשמה של הפרארי הזאת מסתתרים כינויים טובים: קומפטיציונה מעיד שמדובר במכונית מירוצים, והאותיות MM מייצגות את המילים Mille Miglia, אלף המיילים, שמו של מירוץ היסטורי. ואכן מדובר באחת משלוש מכוניות הפרארי שהחברה עצמה רשמה למירוץ 24 השעות של לה מאן ב־1953 ובסיומו היא חזרה למפעל לשדרוג ותוספות. לאחר מכן השתתפה במירוץ קררה פאנאמריקנה, נותרה בארצות הברית ועברה שיפוץ מקיף ב־2006 עד למכירתה ב־2013.

פרארי 340/375MM קומפטיציונה. שיפוץ מקיף ב־2006 פרארי 340/375MM קומפטיציונה. שיפוץ מקיף ב־2006 פרארי 340/375MM קומפטיציונה. שיפוץ מקיף ב־2006

9. 12,402,500 דולר:

פרארי טסטה רוסה 1957

 

השם טסטה רוסה, באיטלקית ראש אדום, הוצמד לסדרת מכוניות המירוץ של פרארי שראשי המנוע שלהן נצבעו באדום, כדי שהמכונאים לא יכוו. טסטה רוסה מספר שלדה 0714, שיוצרה ב־1957, נמכרה לנהג המירוצים פיירו דרוגו, ששלח אותה למירוצים בדרום אמריקה. בשנות השישים הוחזרה המכונית לאירופה, שם השתתפה במירוצים עד למכירתה ב־2009.

פרארי טסטה רוסה 1957. ראש המנוע נצבע באדום פרארי טסטה רוסה 1957. ראש המנוע נצבע באדום פרארי טסטה רוסה 1957. ראש המנוע נצבע באדום

 

10. 11,770,000 דולר:

מרצדס 540K

ב־1936 החליטה משפחת פון קריגר הגרמנית, נצר לאצולת פרוסיה, לפנק את בנה הנינג במרצדס 540K. אבל כאשר אחותו, הברונית ג'יזלה ג'וזפין פון קריגר, ראתה את המכונית, הוחלט שהנינג ייאלץ לוותר עליה לטובתה. ואכן מדובר במרצדס שווה במיוחד: היא יוצרה בעבודת יד עבור הפון־קריגרים, המרכב הפתוח נחשב ייחודי והיא רק אחת מבין 26 מכוניות מאותו הדגם שיוצרו עבור לקוחות; מרביתן לא שרדו. המכונית נמכרה ב־2012 אחרי ששכבה באסם בקונטיקט מאז מותה של הברונית ב־1986. בתא הכפפות היו כפפות הנהיגה שלה, ובמאפרה נמצאו בדלי סיגריות עם סימני השפתון שלה.

מרצדס 540K. מכונית של ברונית מרצדס 540K. מכונית של ברונית מרצדס 540K. מכונית של ברונית

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות