אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מתכוננים לחורף: הפדיון בחנויות אופנה זינק בנובמבר ב־36% צילום: יח"צ

מתכוננים לחורף: הפדיון בחנויות אופנה זינק בנובמבר ב־36%

לפי נתוני חברת סליקת האשראי גמא, הפדיון הממוצע לחנות אופנה שנרשם בישראל בנובמבר השנה היה גבוה ב־36% מזה שנרשם באותה התקופה אשתקד

17.12.2014, 09:31 | נורית קדוש

הפדיון הממוצע לחנות אופנה שנרשם בישראל בנובמבר 2014 היה גבוה ב־36% מזה שנרשם בנובמבר 2013 – כך עולה מנתוני חברת סליקת האשראי גמא. העלייה בפדיון נובעת מעלייה של 4% בגובה הקנייה הממוצע של פרטי אופנה בכרטיס אשראי לעומת אוקטובר ומעלייה כמותית בשיעור של 8% בכמות העסקאות שבוצעו בחנויות אופנה.

קראו עוד בכלכליסט

נתוני גמא מבוססים על 1.6 מיליון עסקאות שבוצעו ב־750 חנויות ורשתות אופנה. על פי הנתונים, בכל בית אופנה בוצעו בנובמבר 2,157 עסקאות בממוצע, לעומת 1,991 עסקאות שבוצעו באוקטובר. לשם השוואה, בנובמבר 2013 בוצעו בכל בית אופנה 1,620 עסקאות בממוצע.

מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי במהלך נובמבר נרשמה התייקרות בענף האופנה בשיעור של 2.3%. לדברי מנכ"ל גמא ניהול וסליקה אריאל גנוט, "יש קשר ישיר בין העליה בכמות העסקאות שבוצעו בחנויות האופנה בנובמבר לבין עליות המחירים שנרשמו על פי הלמ"ס. בענף האופנה וההנעלה חלה מאז צוק איתן בקיץ האחרון התאוששות שבאה לידי ביטוי בפדיון החודשי הממוצע, כפי שמלמדים הנתונים".

חנות בגדי ילדים. עלייה בביקוש, צילום: עמית שעל חנות בגדי ילדים. עלייה בביקוש | צילום: עמית שעל חנות בגדי ילדים. עלייה בביקוש, צילום: עמית שעל

בחודש נובמבר הגיע גובה הקניה הממוצע לשיא שנתי וגם הפדיון החודשי הכולל עמד בקניה בכרטיס אשראי על יותר מחצי מיליון שקל בממוצע לבית עסק.

ניתן להעריך כי העלייה בביקוש לאופנה בחודש נובמבר נבעה, בין היתר, מחילופי העונות וירידת הטמפרטורות. באופן מסורתי לקראת החורף בכל שנה נרשמת עלייה בביקוש לבגדים, זאת בעיקר בקטגוריית בגדי הילדים, שבה תחלופת הבגדים היא גבוהה יותר.

תגיות