בגלל הסוכר: האמריקאים שותים פחות מיץ תפוזים
צריכת המשקה הגיעה ב־2014 לשפל של 18 שנה. המים בבקבוקים הם שתפסו את מקומם של המיצים אצל הצרכן האמריקאי
האמריקאים כבר לא אוהבים מיץ תפוזים, או לפחות לא כמו פעם. צריכת המשקה, שנעשה פופולרי בארה"ב אחרי מלחמת העולם השנייה, הגיעה ב־2014 לשפל של 18 שנה, כך לפי נתונים שאספה חברת מחקרי השוק יורו מוניטור.
אף שבעשור האחרון מכירות מיץ התפוזים חלשו על נתח של 60% מכלל מכירות מיצי הפירות בארה"ב, שוק זה התכווץ ב־21% במהלך התקופה. הסיבות למגמה הן הגידול במבחר המשקאות הקלים והביקוש הגובר למשקאות שרמת הסוכר בהם נמוכה.
המים בבקבוקים הם שתפסו את מקומם של המיצים אצל הצרכן האמריקאי. לפי הנתונים של יורו מוניטור, נתח השוק של המים המבוקבקים הגיע השנה ל־42%, לעומת 11% של מיצי הפירות בלבד. המשקאות המוגזים תפסו נתח של 31%.
במקביל לצניחה בצריכת מיץ תפוזים מצטמצמת תוצרת התפוזים בארה"ב — ובקצב מהיר אף יותר. בפלורידה, המדינה המובילה בגידול תפוזים בארה"ב, דיווחו השנה על ירידה של 22% בתוצרת. נוסף על הירידה בביקוש פגעו ביבול בצורות ומחלות הייחודיות לעצי פרי הדר.
תגובה אחת לכתיבת תגובה