אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בגלל הסוכר: האמריקאים שותים פחות מיץ תפוזים צילום: שאטרסטוק

בגלל הסוכר: האמריקאים שותים פחות מיץ תפוזים

צריכת המשקה הגיעה ב־2014 לשפל של 18 שנה. המים בבקבוקים הם שתפסו את מקומם של המיצים אצל הצרכן האמריקאי

18.12.2014, 08:53 | בלומברג

האמריקאים כבר לא אוהבים מיץ תפוזים, או לפחות לא כמו פעם. צריכת המשקה, שנעשה פופולרי בארה"ב אחרי מלחמת העולם השנייה, הגיעה ב־2014 לשפל של 18 שנה, כך לפי נתונים שאספה חברת מחקרי השוק יורו מוניטור.

אף שבעשור האחרון מכירות מיץ התפוזים חלשו על נתח של 60% מכלל מכירות מיצי הפירות בארה"ב, שוק זה התכווץ ב־21% במהלך התקופה. הסיבות למגמה הן הגידול במבחר המשקאות הקלים והביקוש הגובר למשקאות שרמת הסוכר בהם נמוכה.

 , צילום: שאטרסטוק צילום: שאטרסטוק  , צילום: שאטרסטוק

המים בבקבוקים הם שתפסו את מקומם של המיצים אצל הצרכן האמריקאי. לפי הנתונים של יורו מוניטור, נתח השוק של המים המבוקבקים הגיע השנה ל־42%, לעומת 11% של מיצי הפירות בלבד. המשקאות המוגזים תפסו נתח של 31%.

במקביל לצניחה בצריכת מיץ תפוזים מצטמצמת תוצרת התפוזים בארה"ב — ובקצב מהיר אף יותר. בפלורידה, המדינה המובילה בגידול תפוזים בארה"ב, דיווחו השנה על ירידה של 22% בתוצרת. נוסף על הירידה בביקוש פגעו ביבול בצורות ומחלות הייחודיות לעצי פרי הדר.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות