אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לפני שמקימים עסק: הכירו את התעשייה צילום: אוראל כהן

לפני שמקימים עסק: הכירו את התעשייה

כיצד תוודאו שאינכם פותחים עסק מתוך בורות וחוסר הבנה של התעשייה בה אתם נמצאים? רויטל הנדלר, יזמת אינטרנט סדרתית, מגלה השבוע את המרכיב הסודי השמיני הדרוש להקמת עסק

18.12.2014, 11:36 | רויטל הנדלר

עסקים טובים ומצליחים חיים בתוך סביבה - אקוסיסטם מסוים, שיש לו כללים, מגמות ותובנות החבויים מעיני הלקוחות. הרבה יזמים מגיעים אליי עם רעיון מתוך מקום של לקוח לא מרוצה - שזה מקום נפלא להתחיל ממנו, אבל בהחלט רק כנקודת התחלה. הכרות עם התעשייה וסודותיה - היא קריטית.

קראו עוד בכלכליסט

הדעה הרווחת היא שאם היזמים אינם מומחים בתחום, ובאים מתוך התעשייה אין להם הרבה סיכוי להצליח. אני לא יכולה לתמוך בדעה הרווחת הזו, ולא רק משום שאני הקמתי את AllJobs, בלי שום רקע בתעשייה ההשמות או ה-HR, וזה הצליח בגדול, דווקא בגלל שהגעתי מבחוץ והייתה לי השקפת עולם שונה מהנורמה. אבל חשוב לי לומר, שכמות השעות שישבתי ללמוד את התעשייה הזו היא עצומה, גם לפני הקמת החברה וגם תוך כדי ניהולה.

אז איך עושים את זה? איך באים למשקיעים בצורה מקצועית ועם הבנה גם אם לא גדלתם בתעשייה? איך מוודאים שאתם לא פותחים עסק מתוך בורות וחוסר הבנה של תעשייה בה אתם נמצאים? הנה תשעה כלים שיעזרו לכם לצלוח את המשימה במהירות יחסית:

1. פגישות, פגישות, פגישות

אין לי דרך אחרת לומר את זה - כל מי שאתם מכירים צריך לקבל מכם טלפון שבו תשאלו אותו אם הוא מכיר מישהו מהתעשייה ויכול לבקש ממנו להיפגש אתכם. אין כמו פגישה לקפה עם אנשים אמיתיים מהתעשייה - להעלות שאלות, לשבת ולהקשיב. אם תצליחו להלהיב את אותם אנשים בקשר לרעיון שלכם, אולי גם תצליחו להתחיל קשר שיפתיע אתכם בעתיד.

Linkedin. 2

אחד הכלים החזקים להכרויות עסקיות והבנת תעשייה. אם תתחברו לאנשים המובילים בתעשייה, תוכלו להיות מופתעים מהסודות שהם מפרסמים בלינקדאין, גם במאמרים וגם בסטטוסים. קבוצות בלינקדאין הם דרך נפלאה ליצור קשרים חדשים עם אנשים בתעשייה ולהבין את ה״דיבור״, את הקשיים ואת הנושאים החמים.

3. מתחרים

 חפשו את המתחרים המובילים בעולם - למדו מהם, קראו בלוגים של המובילים בתחום.

Twitter .4

 כלי מצוין נוסף לעקוב אחר מובילי דיעה בתחום. עקבו אחריהם, בהמשך תוכלו גם לייצר פיתוח עסקי ושיווק דרך הכלי הזה.

Google News .5

כלי מדהים להכרות מהירה ועקבית עם כל מה שזז בתעשיה שלכם הוא Google News. הגדירו נושאים רלוונטים, שמות של מתחרים, שמות של מובילי דיעה וקבלו בזמן אמת חדשות שמתעדכנות עליהם מיד למייל שלכם.

לכו לכנסים וועידות, אין כמו מינגלינג כדי להכיר את התעשייה, צילום: נמרוד גליקמן לכו לכנסים וועידות, אין כמו מינגלינג כדי להכיר את התעשייה | צילום: נמרוד גליקמן לכו לכנסים וועידות, אין כמו מינגלינג כדי להכיר את התעשייה, צילום: נמרוד גליקמן

newsle.com .6

בעזרת הכלי הזה של Newsle כל החדשות על אנשים שנמצאים ב״אנשי הקשר״ שלכם יגיעו אליכם למייל. כך שכל מי שפגשתם וכתוב עליו בעיתונות או במדיה תוכלו מיד לדעת וליצור קשר פרודוקטיבי. זה בעיקר רלוונטי אם העסקים שלכם הם באנגלית ואתם פוגשים אנשים מהעולם, כי הכלי עובד בשפה האנגלית בלבד.

7. ספרים רבותיי

נכון, יש הכול באינטרנט, אבל בכל זאת, אין כמו ספר. קראו ספר אחד או שניים לפחות בתחום. חפשו את המומלצים לקריאה מאנשים שתיפגשו מהתעשייה.

8. בדקו אם יש meetups בתחום שלכם

כמעט בכל ערב יש עשרות meetups בתחומים שונים שתוכלו בעזרתם להגיע לאנשים מהתעשייה וכן לשמוע אותם בהרצאה.

9. כנסים וועידות

אין כמו להיכנס לתעשייה ע״י מינגלינג אינטנסיבי כמו זה שמציעים הכנסים והוועידות של התעשייה. אל תהססו לשלם קצת כסף בשביל להצטרף לכנס, לשמוע את הדוברים אבל בעיקר בעיקר לעשות מינגלינג בהפסקות ולהכיר עוד ועוד אנשים שתוכלו להבין מהם איך הכול עובד כאן, ומה הן הפוליטיקות הפנימיות, התובנות שרק אנשי התעשייה יודעים והסודות הקטנים שמבחוץ לא רואים.

המרכיב הסודי הפעם - הכירו את התעשייה, את התחרות ואת האלטרנטיבות יותר טוב מכל אחד אחר סביבכם. ידע הוא כוח, וכדאי שהוא יהיה שלכם.

הכותבת היא יזמת אינטרנט סדרתית, מייסדת AllJobs וממקימי BreezoMeter ו-TechForGood.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות