אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סיבה לדאגה עבור פייסבוק: בני הנוער לא מפסיקים לעזוב

סיבה לדאגה עבור פייסבוק: בני הנוער לא מפסיקים לעזוב

לפי מחקר בארה"ב, שיעור בני הנוער הפעילים ברשת החברתית צנח מ-94% ב-2013 ל-88% השנה; ולאיפה הם עוברים?

20.12.2014, 14:39 | עומר כביר
שיעור בני הנוער שפעילים בפייסבוק נמצא בירידה, וצנח מ-94% מבני ה-13 עד ה-17 בארה"ב במהלך 2013 ל-88% בלבד בשנה, כך לפי דו"ח שפרסמה בסוף השבוע חברת המחקר Frank N. Magis Associates. מדובר, לפי הדו"ח, בהמשך מגמה אחרי שב-2012 שיעור המתבגרים בפייסבוק עמד על 95%. "אתה מתסכל על פייסבוק ואומר, 'וואו, משהו באמת השתנה ב-2014'”, אמר טרו קוטינן, מנהל בכיר בחברת המחקר, לסוכנות הידיעות בלומברג. לדבריו, “אם הילדים מתחילים לבלות יותר זמן באפליקציות מסרים מידיים, מישהו הולך להיפגע".

קראו עוד בכלכליסט

הירידה בפייסבוק נמצאת בניגוד למגמת עלייה בשיעור הצעירים בשירותים מתחרים דוגמת טוויטר, שם שיעור המתבגרים טיפס השנה ב-2% והגיע ל-48% בסך הכול. בנוסף, בסיס המשתשמים בפייסבוק ובשירות המסרים המיידיים שלה נוטה להיות מבוגר יותר מאשר בשירותים אחרים: 55% ממשתמשים פייסבוק מסנג'ר הם בני 37 ומטה, לעומת 86% ממשתמשי סנאפצ'ט ו-83% ממשתמשי קיק.

האם רכישת ווטסאפ תציל את פייסבוק?, צילום: רויטרס האם רכישת ווטסאפ תציל את פייסבוק? | צילום: רויטרס האם רכישת ווטסאפ תציל את פייסבוק?, צילום: רויטרס

ואולם, הדו"ח לא מציג שום נתונים על היקף השימוש של צעירים באפליקציית וואטסאפ, שפייסבוק רכשה השנה בעסקה בשווי כולל של כמעט 22 מיליארד דולר. לפי הערכות אחרות, רבים מהצעירים שנוטשים את פייסבוק עוברים לעשות שימוש בוואטסאפ, ולכן הירידה בשיעור הצעירים שגולשים ברשת החברתית לא משקפת בהכרח אובדן של משתמשים לחברה אלא רק מעבר לשירות אחר שבבעלותה.

גם אפליקציית שיתוף התמונות אינסטגרם, שפייסבוק רכשה בכמיליארד דולר, נחשבת לפופולרית במיוחד בקרב צעירים, ורק השבוע העריכה סיטיגרופ שהשווי של השירות עומד כיום על 35 מיליארד דולר, בין השאר הודות לגידול מהיר מהצפוי במספר המשתמשים. “לא רק שהקהל של אינסטגרם גדול מזה של טוויטר, גם המשתמשים שלה מגלים מעורבות גדולה יותר וקצב הגידול שלהם מהיר יותר", אמר אנליסט סיטיגרופ, מארק מאי. “אינסטגרם נמצאת בשלבים הראשונים של שילוב פרסומות, ואנחנו מאמינים שלמותגים יהיו שם ערוצי קידום יעילים".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

9.
לפרסי החביב מ- 2
הם מרוויחים גם ממך ואתה יודע מה - אתה כן מוציא כסף מהכיס ! נתחיל - FB מקבלים הכנסות מפירסום , כאן אין שום בעיה. המפרסמים מוציאים כסף על תחומים מסוימים שהם יודעים במאה אחוז שהפירסום עובד ומשפיע על הנחשפים לפירסומת כדי שהם יקנו מוצרים מסוימים ,על זה אין וויכוח הפירסום מבוסס על מחקרים וטריקים פסיכולוגים שגורמים לאנשים לקנות מוצר זה או אחר . לסיום - היצרנים צריכים לשלם עבור הפירסום ואת הכסף הזה הם מוסיפים למוצר שאתה (ואני) קונים , וכך ניסגר המעגל וכולם שמחים (פחות או יותר). כך שאפילו שאתה חושב שהפירסום לא פוגע בך אז לא לא ממש נכון, למשל קוקה קולה מוציאים הון עתק על פירסום, את ההוצאות הם מחזירים על גב הצרכנים, כך גם יצרנים אחרים, למעשה כול היצרנים הגדולים מוציאים הון על פירסום .
ירון גיל  |  21.12.14
7.
ל 2 .. אני מוכן לשלם בכדי לקבל שרותים איכותיים ונקיים משיקולים מסחריים
מסכים לשלם רק שיעזבו אותי מפרסום ממוקד וממאגרי מידע ...(מאמין שהרווח של החברות האלו לפחות עלי יהיה גדול יותר ממה שהן מרוויחות ממני היום) חבל שכל החברות לא מציעות מודלים כאלו ..יש המון משתמשים שמגבילים שימוש רק בגלל זה.
n  |  21.12.14
6.
FB בצרות !
מהיום שFB יצאו לבורסה הם זנחו את הלקוחות כדי לעבור לרווחים, כול האמצעים כנראה כשרים, אנשים הבינו מה קורה וירדו מהעסק. לדעתי השימוש בFB השתנה, אנשים מתעדכנים הרבה פחות והעניין בעדכונים ירד, הצורך בהגדלת מעגל החברים ירד כיוון שאין שליטה מי רואה מה - בקיצור בלגן ללא שליטה ולכן עדיף להכניס עדכונים שב100% לא יפגעו באף אחד. אני פשוט לא רואה איך FB יוצאים מהמצב הזה כיוון שהם תלויים ב100% בהכנסות מפירסום.
ירון גיל  |  21.12.14
לכל התגובות