אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דיווח: יצרנית הטלפונים שיאומי הסינית שווה יותר מלנובו או LG

דיווח: יצרנית הטלפונים שיאומי הסינית שווה יותר מלנובו או LG

החברה הסינית, שרק בשנה האחרונה פרצה לתודעת הציבור במערב, מגייסת בימים אלו כמיליארד דולר לפי שווי של 45 מיליארד דולר - מעל השווי של יצרניות ותיקות כגון HTC, לנובו, LG או בלקברי

21.12.2014, 10:54 | נמרוד צוק

ענקית הסמארטפונים הסינית שיאומי מגייסת בימים אלו כמיליארד דולר בסבב השקעות חמישי, על פי הערכת שווי של 45 מיליארד דולר. כך חשף "וול סטריט ג'ורנל" במהלך סוף השבוע. בעוד ששווי זה הוא עדיין פחות מעשירית מזה של מתחרותיה העיקריות של שיאומי, סמסונג ואפל, זהו שווי גדול משמעותית משל יצרניות טלפונים מובילות, ותיקות ומוכרות יותר כגון לנובו, בלקברי, LG או HTC.

קראו עוד בכלכליסט

סבב הגיוס צפוי צפוי להסגר מחר. את ההשקעה מובילה הקרן "אול סטארס השקעות" שמנוהלת על ידי ריצ'רד ג'י, בעברו אנליסט בולט בחברת מורגן סטנלי, וכן הקרן הסינית יאנפנג קפיטל, שאחד ממייסדיה הוא ג'ק מא יו"ר עליבאבא. בנוסף, המשקיעות הקיימות - הקרן הרוסית DST שהשקיעה גם בפייסבוק והקרן הסינגפורית GIC לקחו חלק גם בסבב הגיוס הנוכחי.

ליי ג ליי ג'ון, מנכ"ל שיאומי | צילום: רויטרס ליי ג

שוויה של שיאומי גדל בקצב מסחרר: ביוני 2012 גייסה 216 מיליון דולר לפי 4 מיליארד דולר. שנה לאחר מכן, באוגוסט 2013, שווי החברה בסבב הגיוס הרביעי כבר קפץ ל-10 מיליארד דולר. לפני כחודשיים, כאשר דווח לראשונה על סבב גיוס הכספים החמישי, הערכות השווי של שיאומי כבר עמדו על 40 מיליארד דולר.

מאחורי הצמיחה המהירה של שיאומי בשווי השוק עומדת פריחה מקבילה בתוצאות העסקיות: על פי דו"ח של גרטנר שפורסם בשבוע שעבר, נתח השוק של שיאומי בענף הסלולר צמח מ-1.5% בלבד ברבעון השלישי של 2013 ללא פחות מ-5.3% ברבעון המקביל ב-2014, ושיאומי הפכה להיות היצרנית הרביעית בגודלה בעולם, אחרי סמסונג, אפל וחוואווי, והיצרנית המובילה בסין. שם שיאומי אף הצליחה לעקוף את נתח השוק של סמסונג וגם את של לנובו המקומית. באופן מרשים במיוחד, שווי המוערך לשיאומי גבוה פי שלוש מזה של לנובו, שהיא גם יצרנית המחשבים הגדולה בעולם.

בנוסף, היקף המכירות של שיאומי זינק במהלך השנה האחרונה בשיעור שיא של 340%, מ-3.6 מיליון ל-15.8 מיליון סמארטפונים - בין השאר בזכות שיטת השיווק היחודית של החברה, המסתמכת על מכירות בזק.

המודל העסקי של החברה מתבסס על הסתפקות בשולי רווח נמוכים בתחום החומרה כדי להשתלט במהירות רבה על נתח גדול ככל האפשר של שוק הסמארטפונים, במטרה להפוך את מכשיריה לערוץ הפצה לעסקים הרווחיים יותר אפליקציות, תוכנות ושירותים. הכנסתה ב-2013 עמדה על 4.3 מיליארד דולר עם רווח תפעולי של 56 מיליון דולר בלבד - אסטרטגיה שמאפשרת לה למכור את מכשיריה במחירי רצפה ולעקוף את המתחרות בפלח התחתון והצומח במהירות של הענף. עם זאת, בהתחשב בשווי המוערך לחברה, הדבר אומר שהחברה מוערכת לפי מכפיל רווחים עצום, שלא ברור בכלל האם החברה תצליח להצדיק בעתיד.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות