אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנכ"ל AIG ישראל: "בעולם כבר מתקינים חיישנים לזיהוי נזילות כדי להוזיל ביטוחי דירה" צילום: נמרוד גליקמן

מנכ"ל AIG ישראל: "בעולם כבר מתקינים חיישנים לזיהוי נזילות כדי להוזיל ביטוחי דירה"

מביטוח בריאות שמבוסס על הפעילות הגופנית שלך ועד ביטוח תכולה שמנטר דירות בזמן אמת. שי פלדמן מציג את המהפכה שמתחוללת כעת בעולם הביטוח ומנתח את ביצועי הפוליסה החכמה שהחברה מציעה לנהגים

22.12.2014, 09:41 | אופיר דור

התפתחות עולמות הביג דאטה ו"האינטרנט של הדברים" (Internet of things) מחוללת שינויים משמעותיים גם בענף הביטוח המנומנם. יותר ויותר חברות ביטוח בעולם מציעות פוליסות חכמות המבוססות על שימוש בטכנולוגיות חדשניות לצורך הפחתת סיכונים.

כך לדוגמה, חברות ביטוח משקללות את הפעילות הגופנית של המבוטח, שנמדדת באפליקציות ייעודיות בסמארטפון ובשעונים חכמים, בפרמיית ביטוח הבריאות שלהם ומעניקות הנחות בביטוח תכולת דירה ללקוחות שמתקינים סנסורים אשר מתריעים בזמן אמת על נזילות.

חברת AIG היא הראשונה בישראל להציע פוליסת ביטוח חכמה מסוג זה, ובמסגרת תוכנית שנקראת Safe Drive מאפשרת לנהגים שמתקינים ברכבם רכיב המנטר את סגנון הנהיגה שלהם לקבל הנחה של עד 30% בפוליסת הביטוח המקיף. הרכיב מזהה באמצעות שלושה חיישנים פניות חדות שעושה הנהג, בלימות פתאומיות ונהיגה במהירות מופרזת, ומאפשר להוזיל את הפרמיה לנהג לפי אופי הנהיגה שלו.

שי פלדמן, מנכ"ל AIG ישראל, צילום: נמרוד גליקמן שי פלדמן, מנכ"ל AIG ישראל | צילום: נמרוד גליקמן שי פלדמן, מנכ"ל AIG ישראל, צילום: נמרוד גליקמן

"הורים מקבלים עדכון כשהבן נוסע מהר מדי"

"אם עד היום הפרמיה חושבה על פי שאלות על סוג הרכב של המבוטח, מקום המגורים שלו, היסטוריית התביעות שלו וכדומה, במסלול החדש אנחנו בוחנים איך אותו מבוטח נוהג בפועל", מסביר מנכ"ל החברה שי פלדמן. "אנחנו עדיין משתמשים במשתנים הדמוגרפיים כדי לקבוע את התעריף שהמבוטח ישלם בכניסה לתוכנית, כי עדיין אין לנו נתונים על איכות הנהיגה שלו. אבל בחידוש הפוליסה לאחר שנה החישוב ייערך לפי איכות הנהיגה ומספר הקילומטרים שהוא נסע".

פלדמן, שישתתף ביום רביעי בפאנל בנושא חדשנות בעולם של צרכן משתנה בוועידת התחזיות 2015 של "כלכליסט", מסביר כי התוכנית החדשה היא חלק מאסטרטגיה כוללת של החברה שנעה לעבר פרסונליזציה של תעריפי הביטוח. "האסטרטגיה הזאת מאפשרת לנו להפחית את פרמיית הביטוח לצרכן הסופי מבלי לפגוע ברווחיות שלנו, וזה טוב לשני הצדדים. בנתונים ראשוניים ניתן לראות ירידה של 50% בשכיחות התביעות של לקוחות שמתקינים את הרכיב החכם ברכב. בדקנו את הציונים של הלקוחות במסלול, ומצאנו כי 60% מהם זכאים להנחה של עד 30%".

אוכלוסייה מרכזית שאליה פונה הפוליסה היא נהגים צעירים והוריהם. "תוכניות דומות כבר מיושמות בכמה מדינות באירופה ובארה"ב, ואפשר לראות באופן חד־משמעי שיש ירידה במספר התאונות בקרב נהגים צעירים", אומר פלדמן. "ההורים למשל יכולים לקבל הודעה מהמערכת בזמן אמת, אם הבן או הבת שלהם נוסעים פתאום במהירות של 140 קמ"ש באיילון".

אני מניח שההתנגדות המרכזית של לקוחות נובעת מהחשש לפגיעה בפרטיות. איך אתם מתמודדים איתו?

"אנחנו מקבלים רק את הציונים של הנהג ולא נתונים על המיקום של הרכב לדוגמה. זה משהו שכתוב בחוזה שלנו עם הלקוח וגם בהסכם שלנו עם הפיקוח על הביטוח. גם בפיקוח על הביטוח נבהלו בהתחלה כשביקשנו להשיק את המוצר. אנחנו משתמשים רק בנתונים שנוגעים לאופי הנהיגה ואסור לנו להשתמש בנתונים האלה נגד לקוחות".

בעולם עולות טענות שהמערכת בעייתית ושנהג שנוסע מהר אבל באופן בטוח יקבל ציון נמוך. "זה לא מדע מדויק. מהבדיקות שלנו עולה שיכולת החיזוי של המערכת בעולם גבוהה מאוד, אבל צריך לזכור שאפילו נהג זהיר אינו מוגן מתאונות, אף על פי שהוא מקפיד על מהירות ועל חוקי התנועה. כולנו בני אדם בסופו של דבר".

"ביטוח הלוויות מאוד פופולרי באירופה"

לדברי פלדמן, ההחלטה להשיק את התוכנית נבעה משיתוף פעולה עם AIG העולמית. "AIG היא חברת הביטוח היחידה בעולם שיש לה מדען ראשי ומחלקות מחקר ופיתוח גם בארה"ב, גם באירופה וגם באסיה. אנחנו הראשונים בעולם שהשיקו - בשנה שעברה - ביטוח סייבר לחברות מתוך ראייה שהסיכונים הגדולים לחברות לא יגיעו מפריצות פיזיות, אלא מהתקפות סייבר. למעשה היום גם בארה"ב וגם באירופה הרגולטור מחייב את הבנקים להחזיק ביטוח סייבר. בארץ זה עדיין לא קורה, אך כבר יש ועדה שדנה בנושא. כולם חושבים שביטוח הוא תחום שמרני, אבל אנחנו מאמינים שגם בו יש ערך לחדשנות. בין היתר, אנו בוחנים תוכנית ביטוח דירה שתעניק הנחה למי שמתקין חיישנים לדליפות מים בתוך הבית. זה משהו שקיים כבר בעולם ומאפשר זיהוי מהיר של נזקים".

יש מוצרי ביטוח שנמכרים בעולם, אבל לא הגיעו לישראל?

"ביטוח הלוויות נחשב לפופולרי באירופה, כי הורים לא מרגישים בנוח שילדים משלמים על ההלוויה שלהם. כששמעתי על הפוליסה הזאת לראשונה, חשבתי שהיא לא תימכר. הייתי המום כשראיתי את המספרים של המוצר הזה".

שי פלדמן (40)

תפקיד: מנכ"ל AIG ישראל

ותק בתפקיד: מאז אפריל 2013

תפקידים קודמים: סמנכ"ל שיווק בכיר ב־AIG אירופה ואפריקה, מנהל שיווק ב־AIG אסיה פסיפיק

מצב משפחתי: נשוי + 3

מקום מגורים: נווה מונוסון

תגיות