אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מי הנערה הזאת?

מי הנערה הזאת?

כך הפכה בת'אני מוטה, בת 19 ביישנית וחסרת ביטחון מקליפורניה, למעצבת ואושיית האופנה שהכי הרבה אנשים חיפשו בגוגל בשנת 2014

23.12.2014, 09:36 | תמרה וולמן

גם אם אתם לא קורבנות אופנה מדופלמים, בוודאי נתקלתם בשנה האחרונה באי אילו ידיעות חמות על מעצבים ידועים: הקולקציה שעיצב אלכסנדר וואנג ל־H&M; מותו של המעצב המוערך אוסקר דה לה רנטה; או התאבדותה של לורן סקוט, שהיתה מעצבת אופנה ובת זוגו של מיק ג'אגר. אבל בקטגוריית מעצבי האופנה ברשימת "החיפושים הפופולריים של 2014" שפרסמה החודש גוגל, כמדי שנה, שם אחד הותיר את כל אלה מאחור: בת'אני מוטה, בת 19 מקליפורניה.

בת'אני מי? מוטה היא אלילת רשת ואייקון אופנה נוסח דור ה־Z - היא בלוגרית וידיאו שמעדכנת באמצעות ערוץ היוטיוב שלה את מעריציה בטרנדים האחרונים, מגישה הצעות סטיילינג ומדריכי איפור וטיפוח, ונוגעת בעוד נושאים "כבדי ראש" כמו מתכון למילקשייק ורוד בטעם שערות סבתא וקישוט עפרונות לקראת החזרה לבית הספר. נשמע שטחי? יותר מ־10 מיליון עוקבים בשני ערוצי היוטיוב שלה (אחד ראשי והשני "אישי") לא חושבים כך.

מוטה פתחה את ערוץ היוטיוב שלה כשהיתה בת 13 בניסיון, כפי שהסבירה בעבר, לשקם את הביטחון העצמי שלה, שהיה חבוט מהצקות ברשתות החברתיות. באותה תקופה, סיפרה, היא לא רצתה לעשות דבר מלבד להסתגר בחדר, ויוטיוב פשוט היה שם. היא החלה מ־Haul Videos (סרטוני "שלל") בהם הציגה את ה"שלל" שלה ממסעות שופינג בליווי עצות, המלצות ומחירים. כמו ג'סטין ביבר, גם סביב מוטה, שזכתה לתמיכת הוריה, התפתחה במהרה עדת מעריצים. הסרטונים של הילדה המבוישת גם הפכו לעסק לכל דבר, שלפי "ביזנס אינסיידר" מכניס 40 אלף דולר בחודש, וזה רק מהסרטונים.

בת בת'אני מוטה לבושה בבגדים שעיצבה ל-Aéropostale. הקולקציה התרחבה גם למצעים ובשמים בת

כפי שמעידה הרשימה של גוגל, שנת 2014 היתה טובה במיוחד למוטה: היא זכתה בפרס כוכבת הרשת הפופולרית ביותר ב־Teen Choice Award ובפרס תוכנית האופנה הטובה ביותר ב־Streamy Award, הופיעה כשופטת אורחת ב"פרויקט מסלול", השתתפה בתוכנית "רוקדים עם כוכבים" והוציאה את סינגל הפופ הראשון שלה. אבל מה שהביא אותה לראש רשימת האופנה של גוגל הוא קו בגדים ואקססוריז שהושק תחת שמה בדצמבר 2013 בשיתוף קמעונאית ההלבשה לצעירים Aéropostale. שיתוף הפעולה המוצלח התרחב גם לקולקציות מצעים ובשמים, ובעקבותיו יצאה מוטה ל־Motavatour - סיבוב הופעות ברחבי ארה"ב שבמסגרתו נפגשה עם מעריציה.

אבל האם שיתוף פעולה נוטף מסחריות ומוגבל יצירתית שכזה הופך את מוטה ל"מעצבת אופנה"? ובכן, אלה בדיוק כוחה של הרשת ועקרון ה"דמוקרטיזציה" שלה. הרי הרשימה של גוגל לא מעידה על כישרון אלא על חשיפה ואהדה, ובזה מוטה, שלחשבון האינסטגרם שלה יש יותר עוקבים מלמגזינים הנחשבים "ווג", "אל", "מארי קלייר", "גלאמור" ו"קוסמופוליטן" גם יחד, הצטיינה השנה. סיכם זאת יפה "ביזנס אינסיידר": מוטה, כך נכתב, היא ההוכחה המובהקת שהדבר היחיד שבני נוער רוצים לראות הוא פשוט את עצמם.

תגיות