אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שי פלדמן: "התאמה אישית של ביטוחים תוזיל עלויות הביטוח" צילום: נמרוד גליקמן

שי פלדמן: "התאמה אישית של ביטוחים תוזיל עלויות הביטוח"

מנכ"ל AIG ישראל הציג בוועידת התחזיות של כלכליסט את תוכנית ביטוחי הרכב שהשיקה החברה המבוססת על מערכת המנטרת את צורת הנהיגה שלהם. פלדמן: "בעתיד נתאים גם את ביטוחי הבריאות והחיים באופן פרסונלי"

24.12.2014, 13:34 | רחלי בינדמן

"ישנם הרבה סוגים של לקוחות אבל לכולם יש דבר אחד משותף – הם שמים עצמם במרכז והיום יותר מתמיד יש להם לגיטימציה לכך", כך פתח היום שי פלדמן מנכ"ל חברת הביטוח AIG את דבריו בוועידת התחזיות של "כלכליסט".

"אנחנו חיים בתקופה בה כל אחד בטוח שהכל סובב סביבו. זוהי המציאות שממנה נגזרות גם הציפיות של הלקוחות מהחברות בכל התחומים. אנחנו רוצים לראות שחשבו עלינו כשאנחנו הולכים לקניות בסופר, כאשר אנחנו מתחברים לאינטרנט, קונים נייד חדש או רוכשים אפליקציות שונות, אפילו שאני הולך בקניון אני רוצה לקבל לנייד שלי את ההנחות שמציעים לי שמתאימים רק לי או מקסימום לאשתי והילדים".

 שי פלדמן , צילום: נמרוד גליקמן שי פלדמן | צילום: נמרוד גליקמן  שי פלדמן , צילום: נמרוד גליקמן

"והיום מי שרוצה כבר יכול להרכיב לעצמו את הגרנולה שהוא אוהב, עם או בלי סוכר, בלי צימוקים או עם יותר שקדים, גרנולה מיוחדת שתגיע עד אליך שמותאמת לטעמך האישי בעזרת אפליקציות שונות בהן תכניסו את מידותיכם וטעמכם האישי תזכו לסטיילינג אישי והצעות מכר רק עם הפריטים שאתם אוהבים, שמתאימים לכל עונה" הדגים. "גם את דרך צריכת החדשות שלנו אנחנו מעדיפים באופן שונה, באפליקציית כלכליסט כיום ניתן לבחור איך ייראה דף הבית שלך, אילו כתבות יעלו לך בראש עמוד האפליקציה בנייד שלך – אם אתה מעדיף לפתוח עם שוק ההון או עם נדל"ן, כל אחד רוצה משהו אחר וכל אחד יכול להתאים את זה לעצמו", סיכם.

אלא שאז חזר פלדמן לתחום העיסוק שלו – מכירת ביטוח "אני לא מוכר עיתונים או גרנולה, וגם אם לפעמים נראה שאנחנו בתחום מסורתי יותר המשופע ברגולציות שלעיתים נראות כובלות גם אצלנו בתחום הביטוח לא מפסיקים לחדש".

"חברת הביטוח AIG היא חברת הביטוח הגדולה בעולם אשר פועלת במעל ל-130 מדינות ברחבי העולם, והיא החברה הבינלאומית היחידה בישראל. בשנת 2012 הוחלט בחברה לפתוח מחלקה חדשה של חדשנות ב- 3 מרכזי פיתוח בעולם, בניו-יורק, לונדון ודלהי. היום תחת המחלקות האלו עובדים עשרות חוקרים ומפתחים אשר מייצרים מידי יום תוכניות חדשות ופתרונות חדשניים ויצירתיים ללקוחותינו ברחבי העולם, זאת בין השאר בעזרת שימוש בטכנולוגיה חדשנית". פלדמן הסביר כי "מתוך התפיסה הארגונית הזו, גזרנו פה בישראל את האסטרטגיה "אתה לא כמו כולם למה שתשלם כמו כולם".

פלדמן הדגים את האסטרטגיה דרך תחום ביטוחי הרכב "בעבר כאשר לקוח הגיע לרכוש פוליסת ביטוח רכב הוא נשאל מספר שאלות אשר הכניסו אותו לסגמנט מסויים: נשים עם שני ילדים שנוהגות ברכב קטן, גברים בני 23 נוהגים במאזדה 3, נהגים צעירים נוהגים ברכב ספורט או אבות ל-3 ילדים הנוהגים במיני ואן, כל אחד קיבל פרמיית ביטוח על פי הנתונים הסגמנטליים שלו אבל היום כל אחד יכול לזכות בביטוח פרסונאלי שמתאים רק לו, היום כל אחד מהמבוטחים שלנו מקבלים ביטוח שמתאים אך ורק להם על פי צורת הנהיגה שלהם" הסביר. פלדמן הדגים כיצד עובד הביטוח הפרסונלי "התוכניות השונות לוקחות בחשבון פרמטרים שונים: חלק בוחנות את המרחק שמבצע הרכב בפועל, כלומר את הקילומטרז' , חלק את מספר הימים שהרכב נמצא בשימוש ועד לתוכניות שבוחנות ניטור נהיגה אישי".

פלדמן הסביר כיצד השיטה עובדת ב-AIG על בסיס תוכנית ניטור נהיגה המופעלת ברכבים של המבוטחים. "ציון הנהיגה של כל נסיעה ברכב נקבע על פי מספר פרמטרים ביניהם בלימות, תאוצות, פניות, חריגות מהירות, מעבר נתיבים ואפילו ניתן לקבל אינדיקציה לחיסכון בדלק. עכשיו מאחר ושקלול של כל הפרמטרים האלה מהווה את הציון של כל נהיגה, המערכת יודעת לזהות לאורך זמן אם אתה נהג זהיר, כך שאם קפץ לך ילד מול האוטו ובלמת בפתאומיות באופן חד פעמי, אירוע זה לא יפגע בך בציון".

"בנוסף התכנית מציעה ערך מוסף משמעותי להורים לנהגים צעירים, כבר יצא לי לשמוע מספיק פעמים באילו חששות נותנים היום ההורים את מפתחות הרכב לנהגים הצעירים ברכב, אבל בעזרת המערכת ההורים יכולים להיות יותר בשליטה מאחר והם יקבלו דיווחים בזמן אמת אודות אירועים חמורים כמו נהיגה במהירות מופרזת".

פלדמן הדגיש כי "פרמיות ביטוחי נהגים צעירים הן הגבוהות ביותר, זאת בעיקר עקב חוסר במידע מוקדם אודות הנהג. לעומת זאת, מחקר של עמותת אור ירוק מצא כי נהגים צעירים שברכבם הותקנה קופסה שניטרה את נהיגתם, נהגו ב-30% יותר זהיר מחבריהם".

"עוד מצאנו כי נהגים מנוטרים מעורבים פחות בתאונות דרכים, אחוז שכיחות התביעות בקרב לקוחות מנוטרים עומד על כ-7 אחוזים בעוד ששכיחות התביעות באוכלוסייה גבוהה הרבה יותר ועומדת על 13%. נתון זה מחזק את הנחת העבודה כי לקוחות מנוטרים מעורבים פחות בתאונות דרכים".

לדברי פלדמן "חברת AIG השיקה את התוכנית לפני כ-9 חודשים מאות הצטרפו לתוכנית ובבדיקה שערכנו לקראת הכנס נמצא כי 60% מהלקוחות זכאים להנחה של מאות שקלים, חלקם מגיעים להנחה ששווי מגיעה עד לאלף שקלים". פלדמן סיכם בהצגת חזון לפיו בעתיד יוכלו לתמחר פרמיות ביטוחי חיים באופן אישי, ביטוחי בריאות (על בסיס נתוני אורח החיים של המבוטח) וגם ביטוחי דירות.

תגיות