אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נותני חסות צריכים להשתמש במדיה החברתית כדי שהחסות תשתלם

נותני חסות צריכים להשתמש במדיה החברתית כדי שהחסות תשתלם

מחקר חדש מגלה כי שימוש נכון של המדיה החברתית מעלה את הערך של הספונסרים בעיני האוהדים ומובילה לגידול במכירות

30.12.2014, 15:05 | שירות כלכליסט

הספורטאים המפרסמים מותגים יוכלו להפוך ביתר קלות את האוהדים לקונים אם יחלקו פרסומים על המותג באמצעות המדיה החברתית, כך עולה ממחקר חדש.

קראו עוד בכלכליסט

אוהדי הפועל באר שבע. 22% מכלל האוהדים ישקלו לרכוש מוצרים שמפורסמים באמצעות קמפיין השיווק המסורתי במגרשים, 40% מאלה שישקלו לפרסם במדיה החברתית ישקלו גם להפוך לקונים., צילום: ראובן שוורץ אוהדי הפועל באר שבע. 22% מכלל האוהדים ישקלו לרכוש מוצרים שמפורסמים באמצעות קמפיין השיווק המסורתי במגרשים, 40% מאלה שישקלו לפרסם במדיה החברתית ישקלו גם להפוך לקונים. | צילום: ראובן שוורץ אוהדי הפועל באר שבע. 22% מכלל האוהדים ישקלו לרכוש מוצרים שמפורסמים באמצעות קמפיין השיווק המסורתי במגרשים, 40% מאלה שישקלו לפרסם במדיה החברתית ישקלו גם להפוך לקונים., צילום: ראובן שוורץ

המחקר שערכה חברת הוריזון מדיה, "חברת שירותי מדיה עצמאית", מצא שבעוד ש-22% מכלל האוהדים ישקלו לרכוש מוצרים שמפורסמים באמצעות קמפיין השיווק המסורתי במגרשים, 40% מאלה שישקלו לפרסם במדיה החברתית ישקלו גם להפוך לקונים.

תוצאות המחקר הזה חשובות במיוחד לספונסרים. הקמפיין אינו עוסק רק בחשיפת המותג ופיתוח מערכות יחסים עסקיות, אלא מדובר על המרת צופים ללקוחות. המחקר של הוריזון מסמל לספונסרים כי על מנת להמיר את האוהדים בצורה הטובה ביותר, הם צריכים להשיק קמפיינים ברשתות החברתיות. המחקר מצביע עוד על כך שהספונסרים והחברות צריכים לאפשר גישה של האוהדים למדיה החברתית באמצעות פיתוחים כמו WiFi במגרשים. למרבה הפרדוקס, פירוש הדבר שיצטרכו לעודד את האוהדים להקדיש תשומת לב למכשירים הסלולריים שלהם על חשבון המעקב שלהם אחרי המתרחש במגרש.

עוד עולה מהמחקר כי קמפיינים משעשעים ואופנתיים צפויים למשוך יותר פעילות במדיה החברתית. תחרויות – שדרוגי מושבים, שאלות טריוויה, מרוצי מכוניות וירטואליים – מהווים עוד דרכים פשוטות לעודד אינטראקציה של האוהדים. לגבי אותם אוהדים שלא הופכים ללקוחות, כל פעילות במדיה החברתית שנגרמת מהקמפיינים מייצגת פרסום בחינם. באופן כללי, השתתפות בקמפיינים באמצעות המדיה החברתית היא דרך עבור הספונסרים להוציא למיקור חוץ את השיווק ופעולות הרחבת המותג לאוהדי הספורט.

במגרשים צריך לגרום לאוהדים לשלוף לעיתים קרובות יותר את הטלפונים שלהם: לראיה, ההזדמנויות ההולכות וגדלות לפרסם את ההודעות על מסך הענק (Jumbotron) לפני המשחק או במחצית. עם זאת, חשוב גם שהספונסרים יהיו מודעים למגבלות של האוהדים. 40% מהמשתתפים בסקר של הוריזון סרבו לפרסם תכנים של הקמפיינים מתוך חשש שיתויגו כשולחי דואר זבל. לפיכך חובה על הספונסרים להפוך את הקמפיינים שלהם ל"שווים שיתוף".

הדרך הפשוטה ביותר להגדיל את ה"שיתופיות" של קמפיינים היא באמצעות תכנים מעניינים או חדשותיים כמו פרסום הרגעים המרכזיים של משחק או פרומואים זזים (לדוגמה, פרסומת Together של נייקי בכיכובו של לברון ג'יימס). אך ספונסרים צריכים לנסות להפוך את התכנים מושכים יותר גם לחברים שפספסו את המשחק.

תגיות