אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משרד התחבורה יאמץ שיטת תקינה חדשה למכוניות צילום: אוראל כהן

בלעדי לכלכליסט

משרד התחבורה יאמץ שיטת תקינה חדשה למכוניות

ל"כלכליסט" נודע כי המשרד צפוי להכריז בקרוב על אימוץ המתווה הקנדי לקביעת תקינה לרכבים. המהלך עשוי להגדיל בעיקר את היצע הדגמים הזמין לצרכן הישראלי

31.12.2014, 10:10 | תומר הדר

משרד התחבורה צפוי להכריז בקרוב על אימוץ המתווה הקנדי לקביעת תקינה לרכבים, כך נודע ל"כלכליסט". תקינה לרכב היא מכלול דרישות חובה מרכבים שמגדיר את המאפיינים הטכניים של כל רכב המיובא ארצה.

דרישות התקינה כוללות רשימה ארוכה של מאפיינים כגון סוג התאורה, שיטת חישוב צריכת הדלק, מהירות הנסיעה, המשקל והזיהום, אשר נדרשים מכל רכב.

כיום נהוגות בישראל שתי שיטות תקינה בלבד: האירופית, אשר מיועדת לרכבים שמשווקים באירופה, והאמריקאית. לכן גם רכבים שאינם מיוצרים באירופה וארה"ב חייבים לעמוד בדרישות כדי להיות משווקים בישראל.

ישראל כץ, צילום: אוראל כהן ישראל כץ | צילום: אוראל כהן ישראל כץ, צילום: אוראל כהן

שיטת התקינה הקנדית נחשבת ייחודית מכיוון שקנדה צמודה לארה"ב, ולכן משווקים בה דגמים אמריקאיים רבים. אך בתחומים רבים מקבילה התקינה הקנדית דווקא לזו שנהוגה באירופה. כך לדוגמה, ברכבים בתקינה הקנדית יחידות המרחק אינן מצוינות במיילים אלא בקילומטרים, מערכות השמע מכוילות לפי התדרים המקובלים בישראל, וצריכת הדלק המופיעה במחשבי הרכב מצוינת בליטרים ולא בגאלונים.

מהלך כזה עשוי להגדיל בעיקר את היצע הדגמים הזמין לצרכן הישראלי הן ביבוא סדיר והן ביבוא מקביל. כיום כדי לייבא רכבים אמריקאיים לישראל נדרשים יבואני הרכב לבצע ברכבים התאמות לפני הגעתם ארצה, כגון התאמה של מד המרחק לקילומטרים. עם פתיחת השוק ליבוא של רכב בתקינה קנדית, הצורך בשינויים ייותר.

ממשרד התחבורה נמסר: "בימים אלה מגבש משרד התחבורה תקנות ליישום התקינה הקנדית לכלי רכב".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות