אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
צעיר פיתח אתר למציאת כרטיסי טיסה מוזלים - חברות התעופה הגיבו בתביעה צילום: בלומברג

צעיר פיתח אתר למציאת כרטיסי טיסה מוזלים - חברות התעופה הגיבו בתביעה

איש מחשבים בן 22 מניו יורק השיק בשנה שעברה אתר שמסייע למצוא כרטיסי טיסה עם עצירה ביעד אליו באמת רוצים להגיע. חברות תעופה אמריקניות פועלות לסגירת האתר ותובעות אותו על הפסדים שנגרמו להן

31.12.2014, 12:52 | שירות כלכליסט
אשף מחשבים צעיר מניו יורק השיק אתר אינטרנט שנועד לסייע לאנשים לרכוש כרטיסי טיסה זולים. אולם חברת תעופה פועלת לסגור את האתר.

קראו עוד בכלכליסט

יונייטד איירליינס ואתר התיירות אורביטס (Orbitz) הגישו בחודש שעבר תביעה אזרחית נגד אקטרר זאמאן (22), שייסד בשנה שעברה את האתר הנקרא Skiplagged.com. האתר עוזר למטיילים למצוא כרטיסי טיסה זולים באמצעות שימוש באסטרטגיה הקרויה כרטוס "עיר נסתרת" (hidden city). הרעיון הוא שקונים כרטיס טיסה עם עצירה ביעד אליו באמת רוצים להגיע. לדוגמה אם רוצים לטוס מניו יורק לסן פרנסיסקו, מזמינים למעשה טיסה מניו יורק לאגם טאהו עם עצירה בסן פרנסיסקו, ופשוט יורדים שם מהמטוס מבלי לעלות על המשך הטיסה.

האסטרטגיה הזו פועלת רק אם מזמינים כרטיס לכיוון אחד ולא מפקידים מזוודות (בדוגמה שלנו, הן פשוט היו מגיעות לאדם טאהו).

שדה התעופה ג שדה התעופה ג'יי אף קנדי בניו יורק, השיטה: קונים כרטיס עם טיסת המשך ופשוט לא עולים עליה | צילום: בלומברג שדה התעופה ג

בתביעה, טוענות יונייטד ואוביטס כי האתר מייצג "תחרות לא הוגנת", ומאשימות שהוא מקדם נסיעות בצורה ש"אסורה לגמרי". לפיכך, הן דורשות מזאמאן פיצויים של 75 אלף דולר. "ההתנהלות הזו מפרה את חוקי התעריפים שלנו, ואנחנו נוקטים בפעולה כדי לבלום אותה וכדי להגן על הרוב המוחץ של לקוחות שקונים כרטיסים לגיטימיים".

זאמאן מודה כי ידע שתביעה מסוג זה היא בלתי נמנעת, אך מדגיש כי האתר פועל בצורה חוקית לגמרי. הוא הוסיף עוד כי אין לו שום רווחים מהאתר, והוא הקים אותו כדי לסייע לנוסעים להשיג את המחירים הטובים ביותר על ידי חשיפת "חוסר יעילות" באופן שבו מתמחרים חברות התעופה את הכרטיסים. לדבריו, הפרצה הזו ידועה כבר עשורים בתעשייה עצמה.

"הטקטיקה הזו קיימת כבר זמן מה, היא פשוט לא הייתה זמינה במיוחד לצרכנים", אמר בתגובה לאתר CNN. זאמאן הוא יליד בנגלדש אך גדל בברוקלין. בגיל 20 סיים תואר במדעי המחשב מהמכון הפוליטכני רנסלר בניו יורק. הוא מתגורר במנהטן ועובד בסטארט – אפ טכנולוגי, שאת שמו סירב לחשוף. לדבריו, האתר הוא "פרויקט צדדי בלבד".

תגיות

27 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

24.
אין להם זכות כזאת למרות שהם עושים זאת
חברות התעופה בכלל ובישראל בפרט כפופות לחוקי יאט"א, למרות שהן טוענות (מתי שנוח להן) שהכללים הם רק המלצה, למשל רשיון אל על כפוף לעמידה בכללי חוקי יאט"א. כלל יאט"א 3.3.6 מדבר במפורש על מקרה של כרטיסי המשך ולפי הכלל אם מודיעים על non shaw הם חייבים לאפשר לך לעשות שימוש בכרטיסי ההמשך ללא כל חיוב. כרגע במקרה דומה אני בשלב ערעור מול delta בבית המשפט המחוזי בתל אביב ולמרות שאין עדין פס"ד (דיון ב 1.1.15) השופטת אמרה במפורש שמבחינה עקרונית מותר לאדם עפ"י כלל יאט"א שלא להופיע לטיסה (תוך הודעה מראש) והם חייבים לאפשר לו טיסת המשך. חברות התעופה כמובן לא מסכימות (למרות הכלל המפורש) את האגודה להגנת הצרכן לא הצלחתי לגייס (הם פשוט לא נגישים ואם הם עונים זה רק אחרי כמה חודשים) חברות התעופה עפ"י המומחה שלי, עושות עשרות מליוני דולרים רבים בשנה אגב הפרת הכלל הזה ואין פוצה פה ומצפצף, הם מגיעים לטענות כל כך אפסודריות שאוזן רגילה לא מסוגלת לשמוע. למשל אם טיסה תצא ריקה (למרות שהמקומות שולמו והם יכולים למכור אותם פעם נוספת- זה הפסד עבורם) הם גם מנצלות את זה שבתי המשפט חוששים מפסקי דין שיש להם השלכה עולמית למרות שכללי יאט"א הם ברורים וחדים כתער. אפשר לשלוח לי מייל אשלח את החלק הרלוונטי של כללי יאט"א שמאפשרים non show/
דוד מלובני  |  03.01.15
23.
זה חוקי שחברות התעופה מבטלות את כרטיס החזור?
אם קנית כרטיס במחיר שנקבע ע"י חברת התעופה לטיסה הזאת, מי נותן להם את הזכות "להעניש" נוסע שהחליט לא לממש את כולו? זה מזכיר לי את הזמן שחברות הסלולר מכרו לנו טלפונים אבל לא נתנו לפתוח אותם לרשתות אחרות. אם זה המוצר שלי, אני אחליט מה לעשות בו.
???  |  03.01.15
לכל התגובות