אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הנסיעה במנהרות הכרמל התייקרה ב-17%; 18 אלף מוחים בפייסבוק

הנסיעה במנהרות הכרמל התייקרה ב-17%; 18 אלף מוחים בפייסבוק

זכיינית המנהרות העלתה התעריף ל-17.54 שקל. ההתייקרות הבאה, וככל הנראה האחרונה לפי ההסכם עם המדינה, תהיה של שקל אחד - בעוד 3 שנים

04.01.2015, 16:12 | ליאור גוטמן

חברת כרמלטון, זכיינית פרויקט הכרמל, עידכנה את תעריפי הנסיעה בתחילת השבוע וכעת התעריף לנסיעה במנהרות נקבע על 17.54 שקל, עלייה של כ-17% לעומת התעריף הקודם, 14.95 שקל. בכרמלטון מסבירים שההתייקרות היא פועל יוצא של הסכם שנחתם לפני מספר שנים מול המדינה במסגרתו זכאי הזכיין לעלות את תעריף הנסיעה בפעימות שנקצבו מראש.

קראו עוד בכלכליסט

מנהרות הכרמל מנהרות הכרמל מנהרות הכרמל

הפעימה הבאה, וככל הנראה האחרונה, היא של שקל אחד והיא אמורה להתקיים בשנתיים הקרובות.

פרויקט מנהרות הכרמל הוא אחד משלושת כבישי האגרה היחידים בישראל (כביש 6 והנתיב המהיר הם השניים האחרים) והוא נפתח לתנועה בסוף 2010. בחברת כרמל טון מזכירים שתעריף הנסיעה המקורי בהסכם מול המדינה היה 10 שקלים, אולם במועד הפתיחה עצמו הוא קוצץ ונקבע על 5.7 שקלים בלבד.

כאמור בזמן פתיחת המנהרות, התעריף לרכב בודד למנהרה אחת עמד על 5.70 שקלים. מאז התעריף עלה ב-2011, 2012 ושלוש פעמים ב-2013. הפעם מדובר בזינוק גבוה מהרגיל: עד 17.32%. סך הכל, מאז 2010 התעריפים לרכב בודד במקטע אחד התייקרו ב-52.6%.

תושבי האזור לא נשארו אדישים ופתחו קבוצת מחאה בפייסבוק, אליה הצטרפו כבר כ-18 אלף איש. יוזמי המחאה דורשים לקבוע תעריפים חדשים וריאליים שיהיו קבועים למשך 5 שנים.

מכרמלטון נמסר בתגובה: "מנהרות הכרמל מהוות עורק תחבורה תחבורה מרכזי בעיר חיפה המאפשר תנועה מהירה, נוחה ובטוחה תוך קיצור מרחק הנסיעה, וחיסכון בדלק ובזמן. פרויקט מנהרות הכרמל הוא פרויקט BOT, הפועל מכוח שורה של הסכמים, חוזים והתחייבויות שהחברה לקחה על עצמה על מנת להפעיל את הפרויקט ולשרת את משתמשיו בצורה היעילה והבטוחה ביותר. תעריפי אגרת הנסיעה במנהרות הכרמל, לרבות מועד ואופן עידכונם מיושמים בהתאם להנחיות הסכם הזיכיון שנחתם מול המדינה לפני למעלה מעשר שנים. בהתאם לכך עודכן תעריף הבסיס ב-1.1.15. 

"אנו עוקבים אחר הקולות הנשמעים בעקבות עידכון התעריף ומבקשים להבהיר כי השימוש במנהרות הכרמל חוסך מדי יום עשרות אלפי ליטרים של דלק ועשרות אלפי שעות מיותרות על כבישי העיר. בנוסף השימוש במנהרות הכרמל מפחית את השימוש בצירי התנועה החלופיים בעיר במאות אלפי קילומטרים מדי יום ובכך תורם לצמצום פליטת המזהמים ולהקטנת זיהום האוויר באופן משמעותי, כל זאת לרווחת העיר ותושביה, ותוך שיפור משמעותי וניכר באיכות חייהם".

תגיות

10 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

10.
זה מה שאני עושה:
17.4 ש"ח לרכב פרטי?! ז"א 34.8 עבור הלוך ושוב- טירוף !!! . במקום זה אני מתדלק 5.55 ליטר דלק, ואני נוסע דרך העיר התחתית ומתבזבז לי במקסימום 2 ליטר (הלוך ושוב, ליטר אחד לכל כיוון עם פיאט פונטו), זאת אומרת הלוך ושוב עולה לי בערך 12.54 ש"ח. אוקיי, בואו נראה כמה זה בחודש (נניח לפי 25 יום): 313 ש"ח דרך העיר התחתית לעומת 870. וואוו הפרש של יותר מ-500 ש"ח ! איך ז'וז'ו היה אומר- ותחשבו על זה..
בן , קריות  |  05.01.15
לכל התגובות