צילום: עמית שעל
בלעדי לכלכליסט
הישראלים שבמוקד מלחמות הצ'ט: Fring פולשת לסין
אפליקציית הצ'ט חתמה על עסקה של בין 20 ל-30 מיליון דולר, אשר תשגר אותה אל שוק אפליקציות הצ'ט במזרח הרחוק. בסיוע חברת סנייל גיימס המקומית, תתחרה פרינג בענקיות צ'ט כ-WeChat, Line ואחרות
05.01.2015, 12:24 | אסף גלעד
אפליקציית הצ'ט הישראלית פרינג (Fring) תתחרה בענקית הצ'ט הסינית WeChat באמצעות עסקת ענק בת 20-30 מיליון דולר שתכניס אותה לשוק הסיני.
לעמוד כלכליסט-טק
לחצו כאן
קראו עוד בכלכליסט
חברת משחקי האונליין הסינית Snail Games תפיץ את אפליקציית הצ'ט של פרינג בקרב משתמשיה, במטרה להתחרות ב-WeChat, הפופולרית מסוגה בסין. כמו כן, תתחרה באפליקציות צ'ט אסיתיות אחרות כ-KakaoTalk הקוריאנית ו-Line היפנית, הנחשבת לאפליקציית הצ'ט האסיתית הפופולרית במערב.
סנייל היא חברת משחקי אונליין סינית המתמחה במשחקים הכוללים ריבוי שחקנים ומשחקי אסטרטגיה בזמן אמת. לאחרונה קיבלה מהממשל הסיני רשיון מפעיל וירטואלי, ולפי התחזיות צפויה לצמוח מ-100 מיליון משתמשי גיימינג ותקשורת כיום לכ-300 מיליון בשנים הקרובות. סנייל תאפשר כך למשתמשיה לשוחח תוך כדי משחק בקלות רבה יותר. סנייל יוצאת להנפקה בבורסת הונק קונג וצפויה לגייס בו 100 מיליון דולר לפי בלומברג, כך שהיצע של אפליקציית צ'ט ושיחות יכול לסייע לה בהצגת פורטפוליו שירות גדול יותר ובהעלאת שוויה.
בועה בתחום הצ'ט?
סנאפצ'ט גייסה 485.6 מיליון דולר
אפליקציית הצ'ט, שמשמשת בעיקר למסרים מיניים בין בני נוער, גייסה את הסכום ממשקיעי ענק כקליינר פרקינס ויאהו. הגיוס בוצע לפי שווי של 10 מיליארד דולר, על אף שלחברה אין עדיין הכנסות משמעותיות
לכתבה המלאה
כמו WeChat או סקייפ, גם פרינג מאפשרת למשתמשים לבצע שיחות צ'ט באמצעות הודעות טקסט, שיחות וידאו ואודיו, אך בניגוד אליהן, פרינג אינה מותג, אלא מפיצה עצמה באמצעות המותג של הלקוח שרוכש את רשיון ההפצה שלה. בצורה זו תפיץ סנייל את אפליקציית הצ'ט הישראלית תחת המותג שלה ללקוחותיה הקיימים. הבדל נוסף שנותן לפרינג יתרון תחרותי בשוק האפליקציות הלא ממותגות (white label) הוא שירות הענן שלה, שמאפשר למפעילות תקשורת לשלם רק על משתמשים פעילים המבוסס על אמזון סין. פרינג יכולה גם להציע למשתמשים של ה MVNO סנייל שירות שיחות לחו"ל שלא ניתן לנתק אותה אם נכנסת שיחה באפליקציה אחרת, דוגמת סקייפ. בנוסף, מפעילות סלולר יכולות לשווק כך את פרינג לארגונים לשימוש פנימי של העובדים, כפי שעושה כיום SAP.
הישראלית הראשונה בסין
יתרונה של פרינג בשוק הסיני הוא הפצתה על ידי חברה מקומית, דבר שיקל עליה להתחרות באפליקציות צ'ט דוגמת KakaoTalk ו-Line שנחסמו לאחרונה על ידי הממשל הסיני ונפתחו רק למשתמשים שרשומי בשמם האמיתי. כמו כן, הממשל קבע כי רק סוכנויות מידע רשמיות ומשתמשים מסוימים יוכלו להפיץ מידע ודעות פוליטיות באפליקציות אלה. סנייל היא הלקוח הראשון של פרינג בסין, מה שהופך אותה לאפליקציית הצ'ט הישראלית הראשונה בסין. להעסקה מבוססת על עסקה דומה שערכה פרינג עם איירטל, מפעילת הסלולר הגדולה בהודו. פרינג היא כיום חברה בבעלות ג'נבנד האמריקאית שרכשה אותה לפני כשנה תמורת 50 מיליון דולר ממשקיעיה הישראלים בהם קרן פיטנגו ויוסי ורדי. רועי טימור רוסו, מנכ"ל פרינג בישראל, אישר ל"כלכליסט" את קיום העסקה, אך סירב להתייחס לפרטיה.
תגובה אחת לכתיבת תגובה