יש תמחור, אין אישור: נחשפו מחירי שירות אובר X בישראל
מפעילת אפליקציית המוניות הציגה את מחירי השירות, שמאפשר לנהגים לא מקצועיים להפוך את רכבם למונית. זאת, על אף שאין כל אישור רגולטורי לפעולת השירות בארץ ושהוא נתקל בהתנגדות נרחבת בעולם
05.01.2015, 13:14 | ניצן סדן
חברת אובר, מפתחת אפליקציית הזמנת המוניות הפופולרית, חשפה את תמחור הנסיעות בשירות אובר X, במסגרתו יכולים נהגים להפוך את מכוניתם למונית ארעית.
תמחור אובר X צפוי להיות קבוע, ללא שינוי בין יום, לילה, חג וכו'. תעריף הבסיס עם תחילת הנסיעה יהיה שמונה שקלים, בתוספת שקל לכל דקת נסיעה ושני שקלים לכל ק"מ נסיעה. מחירי הנסיעה אמנם אטרקטיביים למדי, אך חשוב לזכור שאובר X כלל לא קיבל אישור לפעול בישראל
וספק אם יקבל בעתיד הקרוב.
הסיבה לכך היא רגולטורית: בדיקות הרקע של הנהגים, תקנות משרד התחבורה ומגבלות חקיקה אחרות לא מאפשרות כיום להפוך רכב ישראלי למונית ללא הליך האישור הסטנדרטי. אפילו בדיקות הרקע עצמן נוגדות את לשון החוק בישראל.
ניתן להניח כי פרסום התמחור נועד ליצור עניין בקרב הקהל, מה שעשוי לתרום ליצירת לחץ ציבורי לאישור פעילות אובר בארץ.
לעמוד כלכליסט-טק
לחצו כאן
קראו עוד בכלכליסט
אחראית להכנסות, לא לנהגי אובר X
אובר היא מעצמת נסיעות והכנסותיה עתידות לעמוד בסוף השנה על כ-10 מיליארד דולר. ואולם, פעילות שירות אובר X מביאה לה שלל צרות ותביעות: רגולטורים בארה"ב, אירופה ואסיה אוסרים על הפעלת השירות ברמה העירונית, המחוזית ולעיתים אף ברמה לאומית בשל סתירת תקנות מקומיות בתחום התחבורה הציבורית; מקרים בהם נהגי אובר X תקפו נוסעים, שדדו או אנסו אותם עדיין נבדקים ונחקרים כשהחברה מתנערת מאחריותה לתקריות; והדבר נכון גם למקרי תאונות דרכים. אובר מגדירה עצמה כמפעילת אפליקציית נסיעות שאינה חברת מוניות, אשר נהגיה הם עובדי קבלן עצמאיים שמשתמשים בפלטפורמה שלה אך אינם סרים למרותה ולפיכך אינה אחראית למעשיהם ברמה המשפטית. אובר החלה לפעול בישראל בשנה שעברה, לאחר סדרת מהלכי גיוס אגרסיביים שנועדו לשכנע את נהגי גט טקסי המקומית לעבור אליה. בחודשים האחרונים נערך ניסוי של שירות אובר X בתל אביב, אותו הכתירה החברה כהצלחה.
10 תגובות לכתיבת תגובה