אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
Deloitte: קצב האימוץ של חדשנות במחשוב ארגוני בישראל גבוה במיוחד צילום: ישראל הדרי

Deloitte: קצב האימוץ של חדשנות במחשוב ארגוני בישראל גבוה במיוחד

לאחר שבמשך שנים העדיפו ארגונים בישראל להימנע מהשקעות בטכנולוגיות כגון מחשוב ענן או ביג דאטה, ניכר כי המגמה משתנה במהירות. סקר המגמות במחשוב הארגוני של Deloitte מצא כי בישראל המגמה התהפכה לחלוטין אף ביחס לגישה בעולם

06.01.2015, 13:36 | רפאל קאהאן
סקר שנתי שערכה חברת הייעוץ Deloitte מצא שהשקעה בטכנולוגיה עוברת לעמוד בראש סדר העדיפויות האסטרטגי של ארגונים. הסקר נערך בקרב מנהלי מערכות מידע ונערך זו השנה השנייה, בקרב כ-1,000 נסקרים מ-49 מדינות, בהן ישראל, שיוצגה על-ידי 32 חברות מהמובילות במשק.

קראו עוד בכלכליסט

על-פי תוצאות הסקר, ישראל מציגה רמה גבוהה של אימוץ טכנולוגיות, כאשר 70% מהנסקרים, מבצעים פיילוטים, נמצאים בתהליכי הטמעה, או שכבר אימצו טכנולוגיות דוגמת ביג דאטה, מחשוב ענן, או אפליקציות מובייל.

שימי צימבליסט שותף מנהל תחום ייעוץ מערכות מידע Deloitte בריטמן אלמגור זהר, צילום: ישראל הדרי שימי צימבליסט שותף מנהל תחום ייעוץ מערכות מידע Deloitte בריטמן אלמגור זהר | צילום: ישראל הדרי שימי צימבליסט שותף מנהל תחום ייעוץ מערכות מידע Deloitte בריטמן אלמגור זהר, צילום: ישראל הדרי

"מגמה מעניינת המתרחשת השנה בישראל היא בתחום הדיגיטל – בשנה שעברה מרבית הארגונים השקיעו בפיתוח הטכנולוגיה בכל אחד מהערוצים (מובייל, אונליין). השנה אנו רואים כי ארגונים מבינים שלא מספיק רק להיות באונליין או במובייל, וכי הלקוחות מצפים לחוויה מתמשכת בין הערוצים השונים. 47% מהארגונים דיווחו כי הם משקיעים השנה ביצירת אסטרטגיית דיגיטל ובתשתית מחשוב תומכת שתאפשר חוויית קישוריות והמשכיות אמיתית בין הערוצים השונים" טוענת גלית רוטשטיין, מנהלת בכירה במערך IT Advisory Services ב-Deloitte.

המגמה בישראל: דיגיטל ראשון, ביג דאטה שני

כאשר נשאלו מהי הטכנולוגיה או הטרנד שהם צפויים להשקיע בו במידה והיו מקבלים תוספת תקציבית, דיגיטל הייתה התשובה הפופולרית ביותר בישראל עם 30%, בהשוואה ל-17% בלבד בעולם. ההשקעה בביג דאטה, שהייתה הפופולארית ביותר בעולם עם 30%, דורגה שנייה בישראל, עם 22% בלבד.

תרבות החדשנות שונה בישראל בהשוואה למגמות בעולם. בישראל, ציינו 60% כי חדשנות נחשבת לחשובה במיוחד לאנשי ה-IT , פי שתיים בהשוואה לנתונים שהתקבלו ממדינות ברחבי העולם. במגזר הפיננסי בישראל המספרים גבוהים אפילו יותר, עם 75%, בהשוואה ל-44% במגזר הפיננסי העולמי.

ביג דאטה נמצא רק במקום השני במגמות המחשוב הארגוני בישראל ביג דאטה נמצא רק במקום השני במגמות המחשוב הארגוני בישראל ביג דאטה נמצא רק במקום השני במגמות המחשוב הארגוני בישראל

הגורם העיקרי המונע השקעות מסוכנות יותר בתחומי ה-IT בישראל הוא גישתה של ההנהגה העסקית לסיכון. נתון זה דומה לאופן בו מתנהלות ההנהלות גם בעולם. הגורם השני שצויין הוא רגולציה, בהשוואה למגבלות תקציבי ה-IT , כפי שציינו בעולם.

לדבריו של שימי צימבליסט, שותף, במערך ייעוץ IT ב-Deloitte "התרבות הארגונית צריכה לפתח תיאבון לסיכון טכנולוגי, על מנת להתקדם צעד אחד לפני המתחרים. לכן אין להשקיע זמן וכסף מיותר בבניית תשתיות כבדות, ויש ליצור פלטפורמות חדשות הגמישות לשינויים ועדכונים".

עוד עולה מהנתונים כי 55% מתקציב המחשוב מוקצה לניהול שוטף של שירותי ה-IT, ו-45% מוקצה לפרויקטי IT (מתוכם 22% שהוקצו לפרויקטי צמיחה עסקית ו- 23% לפרויקטים לשיפור תהליכים/ביצועים בפעילות עסקית קיימת).

מנהלי מערכות המידע רואים במנהלי ה-IT שותפים אסטרטגיים

על פי Deloitte, מנהלי מערכות מידע ימשיכו לראות את הצלחת התוצאות העסקיות באמצעות שירותי IT, כאחריות העיקרית שלהם. זה אך הגיוני, בהתחשב בתפקידם בניהול מערכות ליבה, אך מרמז שהם יכולים לעשות יותר ביישום טכנולוגיה בזמן הנהגת חדשנות לצמיחה עסקית.

בהקשר זה דירגו 75% ממנהלי מערכות המידע במגזר הפיננסי ו-68% במגזר הפרטי בישראל את רמת האפקטיביות של מנהלי IT כשותפים עסקיים אסטרטגיים, כמצוינת (לעומת 55% ו-50% בהתאמה, בעולם). במגזר הציבורי התוצאות הפוכות, כאשר רק 25% מהישראלים דירגו את האפקטיביות כמצוינת, לעומת 38% בעולם.

"מנהלי מערכות מידע הופכים כיום לחלק אינטגרלי ומשפיע בארגון, והתפיסה כי תפקידם הינו ניהול שוטף של המערכות היא תפיסה מיושנת שאינה עובדת לטובת הארגון. ארגון המתכחש לתפיסה החדשה בה מנמ"ר משפיע על התוצאות העסקיות וחייב להיות חלק אינטגראלי בהחלטות, יישאר מאחור", מוסיף צימבליסט.

לדבריו, "תוצאות הסקר מחזקות את העובדה כי בישראל קיימים שני טרנדים מובילים: האחד, הפחתת עלויות תפעול IT בכדי למקסם השקעות טכנולוגיות חדשות וחדשניות, והשני - פוקוס משמעותי על פתרונות מוטי לקוחות, דוגמת פתרונות דיגיטליים לצרכנים באמצעות האינטרנט, המובייל וכו', ובשיפור שירות לקוחות באמצעות פתרונות CRM מתוחכמים".
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות