אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
Hop On: לשלם על הנסיעה מהסמארטפון

בדיקת כלכליסט

Hop On: לשלם על הנסיעה מהסמארטפון

אפליקציה חדשה מצליחה לייעל את את התשלום בתחבורה הציבורית תוך שימוש בסמארטפון כארנק אלקטרוני. בשלב זה היא עדיין לא יכולה להחליף את הרב-קו, אך היא בהחלט בדרך לשם ותכלול תמיכה גם בתל-אופן

10.01.2015, 16:22 | רפאל קאהאן

התחבורה הציבורית בישראל סובלת משלל בעיות שהקשה מכולן היא חוסר ההתאמה בין כרטיסי הרב קו לבין המפעילים השונים. את הבעיה הזו מנסים מפתחי אפליקציית Hop On לפתור על ידי הפיכת הסמארטפון לארנק אלקטרוני שיאפשר לכם לשלם על הנסיעה באוטובוס. האפליקציה היא למעשה רק ממשק למערכת הרבה יותר מורכבת שמוטמעת גם אצל חברות התחבורה.

קראו עוד בכלכליסט

השימוש באפליקציה פשוט ונוח. מבדיקה שביצעתי, לאחר הורדת האפליקציה התבקשתי להזין את פרטי אמצעי התשלום (אשראי או פייפאל) ואז לסרוק מדבקת קוד QR שמודבקת בעמדת הנהג. האפלקיציה אישרה לי את הנסיעה כמעט באופן מיידי ושלחה לי קבלה במייל תוך כמה שניות. יעיל ונוח. את אישור התשלום יש להראות לנהגים, שבדרך כלל הופתעו מכך. אגב, רוב הנהגים דווקא ראו בחיוב את השימוש באפליקציה בעיקר מהסיבה הפשוטה שהדבר חוסך להם התעסקות עם מכירת הכרטיס לנוסע.

HopOn כרטיס הנסיעה הסמארטפוני הראשון HopOn כרטיס הנסיעה הסמארטפוני הראשון HopOn כרטיס הנסיעה הסמארטפוני הראשון

השימוש בקוד QR הוא לפי הבנתי זמני ובהמשך יתבסס השימוש על משואת אולטרסאונד שתותקן בכלי הרכב. השימוש באולטרסאונד במקום ב-NFC הוא למעשה פתרון מצויין מפני שהוא מאפשר להצפין את התקשורת באופן הרבה יותר מאובטח מאשר בגלי רדיו כמו בטכנולוגיות בלוטות' או NFC. הסיכוי שפרטיכם האישיים ידלפו כמעט אינו קיים.

האפליקציה עובדת כרגע רק בחברת דן, והמפתחים מבטיחים שבקרוב היא תוטמע אצל מטרונית, סיטיפאס, סופרבוס, מטרודן, קווים ואפילו במערכת התל-אופן להשכרת אופניים בת"א. בחו"ל נראה שהמפעילים איתם עובדים המפתחים כוללים בין השאר את ענקית התחבורה הציבורית Keolis, את חברת הרכבות הצרפתית וכן חברת התחבורה הציבורית של מונטה קרלו.

כרגע ניתן להשתמש באפליקציה רק עבור רכישת נסיעה בודדת. המפתחת מבטיחה שהמערכת תאפשר הזנה של פרופיל משתמש ותשלום חודשי של כל הנסיעות - בין אם באוטובוס, ברכבת או באופניים. לא ברור אם גם מוניות ייכנסו להסדר, אולם זה בהחלט יכול להוות יתרון לא מבוטל לחסרי המכונית שבינינו. לסיכום, מהניסיון שלי האפליקציה עבדה היטב, הפעם היחידה בה לא יכולתי להשתמש בה הייתה באוטובוס בו לא הייתה מדבקה, אך למזלי היה לי באותו רגע מספיק מזומן בארנק.

האפליקציה זמינה בחינם באנדרואיד, אייפון ו-ווינדוס פון

תגיות

11 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

11.
המחלה הגדולה שלנו בתחבורה הציבורית היא ה"הנחות"
זה יוצר בעיה. כי (נניח) שהמדינה רוצה לעודד תחבורה ציבורית, כלומר... שאנשים יסעו באוטובוס בדרך לעבודה וכד'. אבל מצד שני ניתנות הנחות לנכים/סטודנטים/גימלאים/חיילים (בחינם)/שוטרים וכו וכו... כך שבן אדם עובד שרוצים שישלם על תחבורה ציבורית במקום להחזיק רכב משלם יותר. לא רק שהוא משלם יותר הוא כנראה גם ייפנה את מקום הישיבה לגימאלים ונכים (ובצדק!). עכשיו, הוא כבר משלם יותר ומקבל שירות פחות טוב. השלב האחרון הבעייתי הוא שלהמון אנשים יש הנחות, כל הנחה חייבת תהליך הזדהות (כדי שבן 25 לא יקבל כרטיס של ילד, ולראות שהכרטיס סטודנט בתוקף וכד'... ) , ולכן אם מקבלים הנחה אין אפשרות לתהליך תשלום אנונימי שיכול להיות מהיר משמעותית. אם מקבלי ההנחות היו ה"יוצאים מן הכלל" בתחבורה הציבורית ועיקר הנוסעים היו משלמים מחיר רגיל היה אפשר להעביר את הרב-קו בלי להראות אותו לנהג וככה הכל היה זורם הרבה יותר מהר. ככה זה עובד טוב מאוד בלונדון, כדאי ללמוד מהם.
אור  |  11.01.15
לכל התגובות