צילום: רויטרס
דו"ח: המזרח התיכון "משתלט" על הספורט המערבי
משקיעים מהמזה"ת הוציאו 1.5 מיליארד דולר לרכישת בעלות על קבוצות, בעוד שבשנתיים האחרונות לבדן, אנשי עסקים מהמזרח הרחוק השקיעו קרוב ל-1.1 מיליארד דולר בקבוצות ספורט אמריקאיות
13.01.2015, 15:02 | שירות כלכליסט
דו"ח חדש חושף את ההיקף והעומק של ההשקעות מאסיה ומהמזרח התיכון בספורט המוביל ברחבי העולם, ומצביע על כך שלא צפויה האטה בקרוב.
קראו עוד בכלכליסט
לדוגמה, קטאר איירליינס היא הספונסרית של הענקית הספרדית, ברצלונה, אתיחאד היא הספונסרית של מנצ'סטר סיטי, בעוד שהלוגו של אמירייטס מתנוסס על החולצות של ריאל מדריד, פריס סן ז'רמן, ארסנל ומילאן.
עוד עולה מהדו"ח כי איחוד האמירויות, שרק לפני עשר שנים כלל לא ביצעו השקעות, הפכו לספונסרים הגדולים ביותר של חולצות של קבוצות כדורגל אירופיות. במהלך עונת 2009-10, השווי של כלל הסכמי הספונסרשיפ של החולצות מצד חברות מהמזרח התיכון עמד על 24.6 מיליון דולר. לעומת זאת, ב-2014, חברות ממדינות איחוד האמירויות בהובלת אמירייטס ואתיחאד, השקיעו 163 מיליון דולר בחוזי ספונסרשיפ של חולצות, כך שהמדינות הערביות עקפו את גרמניה בראש טבלת ההשקעות בספונשרשיפ. בדומה, בארה"ב חלה עלייה בהשקעות מהמזרח הרחוק על בעלות של קבוצות וחוזי ספונסרשיפ. שאהיד קאהן הפקיסטני הפך לבעלים הראשון של קבוצת NFL שנחשב לבן מיעוטים, כשרכש ב-2012 את ג'קסונוויל ג'גוארס עבור סכום מוערך של 760 מיליון דולר. במקביל לכך שחברות מהמזרח התיכון והמזרח הרחוק ממשיכות להשקיע ברמות הגבוהות של הספורט, האירוח של אירועי ספורט מרכזיים באזור גדל גם כן, מכיוון שהממשלות והערים נהיות מודעות יותר לענייני ספורט. לראיה, דרום קוריאה תארח את אולימפיאדת החורף ב-2018, בעוד שמונדיאל 2022 מתוכנן להתקיים בקטאר. בדו"ח מסכמים כי בשל כך שהכלכלות במזרח התיכון ובמזרח הרחוק נותרות חזקות ומחזיקות בעתודות הון גבוהות, תהליך הגלובליזציה של הספורט קרוב לוודאי שלא יאט בקרוב.
לא התפרסמו תגובות לכתיבת תגובה