אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מריסה מאייר חושפת: "כלל ה-20%" של גוגל הוא פיקציה צילום: אי פי איי

מריסה מאייר חושפת: "כלל ה-20%" של גוגל הוא פיקציה

מנכ"לית יאהו הסבירה כי הכלל - לפיו עובדי גוגל צריכים להקדיש 20% מהשבוע שלהם לפרויקטים שאינם נוגעים ישירות לתפקידם - הוא מיתוס. לטענת גוגל, הודות לכלל זה, נולדו בעבר מיזמים כמו ג'ימייל ופלטפורמת הפרסום אדסנס

14.01.2015, 13:17 | עומר כביר
אחד המיתוסים המפורסמים של עמק הסיליקון הוא כלל ה-20% של גוגל, שלפיו כל עובד בחברה נדרש להקצות 20% מזמנו לפרויקטים שאינם בתחום אחריותו הישיר. בזכות כלל זה נולדו - כך מספרים בגוגל - שירותים מפורסמים כמו ג'ימייל ואדסנס. ואולם, כעת מתפרסמים דברים שאמרה בעבר מאריסה מאייר, כיום מנכ"לית יאהו ובעברה אחת מהדמיות הבכירות בגוגל, שלפיהם הכלל המדובר הוא לא יותר מפיקציה. 

קראו עוד בכלכליסט

לפי דיווח של ניקולס קארלסון, שבימים אלו יוצא לאור ספר שחיבר על תקופתה של מאייר ביאהו, Marissa Mayer and the Fight to Save Yahoo, ב-2013 קיימה מאייר פגישה עם כלל עובדי החברה ובה הכריזה על אתגר המנכ"לית, יוזמה שבמסגרתה צוותים שיפתחו מוצרים ורעיונות חדשים יזכו לבונוס של רבע מיליון דולר.

ואולם, כותב קארלסון באתר ביזנס אינסיידר, מאייר התרתה בעובדים שאתגר המנכ"לית לא צריך לבוא על חשבון העבודה הסדירה שלהם. “זה מצחיק", היא הוסיפה. “מאז שהגעתי לכאן אנשים שואלים אותי, 'מתי יהיה ליאהו כלל 20%?' אני צריכה לגלות לכם את הסוד קטן והאפל של 20% של גוגל. מדובר למעשה ב-120%”.

מנפצת מיתוס. מאייר, צילום: איי אף פי מנפצת מיתוס. מאייר | צילום: איי אף פי מנפצת מיתוס. מאייר, צילום: איי אף פי

מאייר הבהירה שבפועל, פרויקטי ה-20% של עובדי גוגל לא יכולים להתבצע על חשבון יום עבודה אחד בשבוע. “זה משהו שאת צריכה לעשות בנוסף לעבודה הרגילה שלך", היא אמרה.

לא מדובר בפעם הראשונה שבה מועלים ספקות לגבי שרירותו של כלל ה-20% בגוגל. בעבר כבר אמרו עובדים בחברה, בעילום שם או לציטוט, שבפועל הכלל אינו מיושם שכן העובדים התקשו לקבל את הזמן שדרשו לפרויקטים אחרים ואם רצו לעבוד עליהם, נאלצו לעשות זאת בזמנם הפרטי. ואולם, זוהי כנראה הפעם הראשונה שאמירה מסוג זה מיוחסת לדמות בסדר הגודל של מאייר, שהייתה מהעובדות הראשונות בגוגל ולפני שעברה ליאהו נחשבה לאחת הדמויות המרכזיות בגוגל - אחרי שני המייסדים, סרגיי ברין ולארי פייג', והמנכ"ל בעבר והיו"ר בהווה, אריק שמידט.

 

  • מחר במוסף "כלכליסט": כתבת פרופיל נרחבת על תקופתה של מאייר ביאהו - ההצלחות המעטות, הכישלונות הגדולים ויחסי האנוש הבעיתיים שמאיימים כעת להביא לקצה של אחת מחברות האינטרנט הגדולות הראשונות.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות