אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ההוצאה על פרסום בשנת 2014 נותרה דומה לשנה שקדמה לה צילום: אוראל כהן

ההוצאה על פרסום בשנת 2014 נותרה דומה לשנה שקדמה לה

על פי נתוני יפעת, ההוצאה השנתית על פרסום הסכתמה ב-3.64 מיליארד שקל. בדומה ל-2013. המפרסמים הבולטים בעיתונות בשנה החולפת היו סופר־פארם, אלקטרה מוצרי צריכה ושופרסל

15.01.2015, 09:41 | אורנה יפת

ההוצאה השנתית על פרסום לא השתנתה בשנת 2014 לעומת השנה שקדמה לה, והסתכמה במחירים ריאליים ב־3.64 מיליארד שקל - כך עולה מנתונים שפורסמו אתמול על ידי יפעת בקרת פרסום ואיגוד השיווק הישראלי. הסטגנציה נרשמה לאחר שב־2013 חלה עלייה של 4% בהוצאה על פרסום (עלייה זו חלה לאחר שלוש שנים רצופות של ירידה בהיקפי הפרסום). לדברי נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, "בהתחשב במבצע צוק איתן ובהאטה בענף הפרסום שנרשמה בעקבותיו, הרי שמדובר בנתונים מפתיעים. עם זאת, הנתונים ממשיכים לשקף דשדוש קבוע בתקציבי הפרסום העומדים על היקפים דומים זה עשור".

ניצן לביא, מנכ"ל סופר פארם, צילום: אסף עברון ניצן לביא, מנכ"ל סופר פארם | צילום: אסף עברון ניצן לביא, מנכ"ל סופר פארם, צילום: אסף עברון

מי שתפסו את הנתח הגדול ביותר בעוגת הפרסום בשנת 2014 היו הטלוויזיה (41%), העיתונות (23%) והאינטרנט (22%). הפרסום ברדיו תפס כמו בשנה שעברה 7%, ואחריו דורגו הפרסום בשלטי חוצות שתפס 5% מהשוק, והפרסום בקולנוע שתפס נתח של 1% בלבד.

המפרסמים הבולטים בעיתונות בשנה החולפת היו סופר־פארם, אלקטרה מוצרי צריכה ושופרסל. המפרסמים הבולטים בטלוויזיה היו שטראוס, החברה המרכזית למשקאות (קוקה־קולה ישראל) ואסם. המפרסמים הבולטים באינטרנט היו סופר־פארם, פרוקטר אנד גמבל ושטראוס.

תגיות