אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קריאייטיבי זה אפקטיבי: הסעודה האחרונה

קריאייטיבי זה אפקטיבי: הסעודה האחרונה

הקריאייטיב החד ומעורר המחשבה, שפגש את הפורטוריקנים דווקא בזמן ארוחה מהנה מחוץ לבית, גרם לאנשים לראות את האבסורד והסיכונים שיש בעונש המוות

15.01.2015, 10:06 | ניב חורש וזיו קורן

ב־2012 התמודדה פורטו ריקו, לראשונה בהיסטוריה שלה, עם אפשרות של קביעת עונש מוות לרוצח מקומי. ארגון אמנסטי לזכויות אדם, המתנגד בתוקף לעונש מוות, נאבק כדי למנוע זאת והחל בחיפוש אחר רעיון שיסייע לו לגייס תמיכה מסיבית במהירות ובתקציב נמוך.

הלקוח: אמנסטי, פורטו ריקו. משרד הפרסום: DDB Latina הלקוח: אמנסטי, פורטו ריקו. משרד הפרסום: DDB Latina הלקוח: אמנסטי, פורטו ריקו. משרד הפרסום: DDB Latina

הפתרון הקריאייטיבי היה מבריק: אמנסטי גייסה את הצלם ג'יימס ריינולדס, שיצר סדרת צילומים המשחזרים את ארוחותיהם האחרונות של אסירים אמריקאים שהוצאו להורג - אך זוכו מביצוע הפשעים לאחר מותם. הצילומים הודפסו על פלייסמנטים מנייר, שהונחו על מגשי אוכל במאות מתחמי אוכל ברחבי המדינה. בתחתית כל צילום הופיעה השאלה: "מה אתה היית אוכל לארוחה האחרונה שלך?", ולצדה שמו של האסיר שביקש את הארוחה, תאריך ההוצאה להורג שלו ותאריך הזיכוי.

הקריאייטיב החד ומעורר המחשבה, שפגש את הפורטוריקנים דווקא בזמן ארוחה מהנה מחוץ לבית, גרם לאנשים לראות את האבסורד והסיכונים שיש בעונש המוות, ועורר דיון חסר תקדים ברשתות החברתיות ובתקשורת. החיבור בין מסר חזק, מיקום נכון וטיימינג מדויק הצליח לייצר שיח ציבורי בנושא בוער, לשנות תפיסות בקרב רבים ובסופו של דבר תרם להשגת המטרה - עונש המוות בוטל בעקבות התנגדות ההמונים.

בשורה התחתונה:

בסקר שנערך לאחר הקמפיין 57% מהציבור בפורטו ריקו הביע התנגדות לעונש מוות

שבועיים לאחר המהלך הושגו כל החתימות להגשת התנגדות לעונש מוות לתובע הכללי

הכותבים הם מנכ"לים משותפים בראובני פרידן IPG

תגיות