סטטוסים מצייצים: ואיזה פראיירים הגולשים
הסרת הדף "סטטוסים מצייצים" מפייסבוק היא הזדמנות טובה לשאול אם מודל שמעודד יצירת תוכן בחינם יכול להיות מודל הוגן
קראו עוד בכלכליסט
בניגוד ליוטיוב של גוגל, שמצ'פרת יוצרי סרטונים מוצלחים בחלק מההכנסות שלה, פייסבוק אפילו לא חושבת לשתף פרומיל מהכנסותיה — שמזנקות מדי רבעון - עם יוצרים של תכנים פופולריים. גם אם הבדיחה ההיסטרית שכתבת על ביבי קיבלה 5,000 לייקים, עם אף אחד מהם לא תוכל לקנות חלב בסופר. רוצה לעשות כסף מפייסבוק? פתח בה עמוד והצף אותו בפרסומות עם חותמת גדולה של "תוכן שיווקי". הרבה לא תרוויח מזה, אבל צוקרברג יודע היטב שגם בלי תגמול כספי ראוי, המוני גולשים ימשיכו להשתמש בפלטפורמה שלו כדי להרגיש מעניינים, פופולריים, חשובים או מצחיקים.
למרבה האירוניה, זה בדיוק המודל שעליו מתבסס גם "סטטוסים מצייצים" עצמו. מפעילו, אבי לן, מלקט פוסטים ותמונות שזכו להצלחה גדולה במיוחד. התמורה: קרדיט ליוצר, אולי גם קישור לפרופיל שלו, לא מעבר לכך. בעצם מדובר בניסיון ליצור פייסבוק בתוך פייסבוק, בהתבסס על אותו מנגנון פסיכולוגי שגורם לנו לשבת שעות מול המסך הכחול ולצפות לעוד לייק. הסערה סביב הסרת העמוד היא הזדמנות טובה לשאול אם מודל שמעודד יצירת תוכן בחינם, כך שפלטפורמה מסחרית תוכל להרוויח ממנו בגדול, הוא מודל הוגן.
לא התפרסמו תגובות לכתיבת תגובה