אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תעלומת נסיכות הפלסטיק: מי מפעיל את הערוץ הכי רווחי ביוטיוב?

תעלומת נסיכות הפלסטיק: מי מפעיל את הערוץ הכי רווחי ביוטיוב?

DC Toys Collector, בו סקירות של צעצועי דיסני ונסיכות למיניהם, הכניס לבעליו 4.9 מיליון דולר השנה. ההכנסות עקפו ערוצים כשל טיילור סוויפט, גראמפי קט ו-SMOSH. עתה, מנסים כלי תקשורת בעולם לגלות מי עומד מאחורי הערוץ

19.01.2015, 14:15 | נמרוד צוק

חשבון היוטיוב הרווחי ביותר ב-2014 הכניס לבעליו לא פחות מ-4.9 מיליון דולר - ובאופן מפתיע, לא מדובר בגראמפי קט או בניקי מינאז' אלא באדם או קבוצת יוצרים אנונימיים שמפעילים ערוץ בשם "DC Toys Collector". הוא מציג סרטוני אנבוקסינג, ביקורות והדרכות של צעצועים המתבססים על דמויות של דיסני ועולמות תוכן דומים.

קראו עוד בכלכליסט

את נתוני ההכנסות פרסמה בסוף השבוע חברת המחקר OpenSlate, שעוקבת אחר הפצת פרסומות בפלטפורמות וידאו.

הערוץ פועל מאז 2012 וכיום יש בו ב-1,600 סרטונים שזכו למאות אלפי ומליוני צפיות כל אחד, כאשר בדרך כלל הוא מתעדכן בסרטון חדש אחד ביום. הערוץ מייצר 380 מיליון צפיות בממוצע בחודש והווידאו הנצפה ביותר שלו, מיולי 2014, הוא סרטון באורך תשע דקות שמדגים כיצד אפשר לקשט בובות של נסיכות דיסני בשמלות עשויות מפימו. הסרטון זכה ליותר מ-176 מיליון צפיות.

כמה אתרי חדשות ניסו לגלות בחודשים האחרונים את זהות מפעילי הערוץ - בבאזפיד סבורים כי מדובר בתושבת פלורידה בת 43 בשם הילארי ריינסברג, שמפעילה ערוץ נוסף בעל אופי דומה, ובניו יורק טיימס קישרו אותו למליסה לימה, בחורה בת 21 מווסטצ'סטר שבמדינת ניו יורק - אבל עד כה העדיף בעליו להמנע מפרסום זהותו. השערה נוספת היא כי הערוץ מופעל על ידי חברת דיסני עצמה, כחלק מיחסי הציבור למוצריה, אבל בחברה מסרבים להתייחס לטענות.

ערוץ DC Toys Collector ערוץ DC Toys Collector ערוץ DC Toys Collector

ז'אנר סרטוני האנבוקסינג, במסגרתם מוציאים מוצר חדש מאריזתו ומרכיבים אותו תוך תיאור מילולי של התהליך, הוא אחד הפופולריים ביוטיוב ואתרי וידאו אחרים מזה שנים. בשנה האחרונה הוא זכה לתת ז'אנר חדש ומצליח במיוחד - אנבוקסינג של צעצועים, עם ערוצים חדשים רבים שעוסקים בנושא ושניים מהם (DisneyCarToys ו-BluCollection ToyCollector) שהצליחו להתברג לרשימת הערוצים הרווחיים ביותר של OpenSlate.

במקום השני ברשימת הערוצים הרווחיים של OpenSlate נמצא הערוץ הרשמי של טיילור סוויפט, שהכניס (להערכת החברה) כ-4.1 מיליון דולר ב-2014, את המקום השלישי תפס ערוץ הגיימינג הפופולרי PewDiePie של ג'ון מיידן, ולמקום הרביעי הגיע עוד מתחרה מפתיע - Little Baby Bum, ערוץ שמוקדש לסרטוני אנימציה לימודיים לפעוטות, עם הכנסות של 3.5 מיליון דולר. עוד אפשר למצוא ברשימה ערוץ שמוקדש לטריילרים, הערוץ של לייבל המוזיקה האלקטרונית Spinning Records וערוץ של סרטוני היאבקות, עם הכנסה משוערת של יותר משני מיליון דולר כל אחד.

תגיות