אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פספוסים ביוניליוור: המכירות עלו ב-2.9%, השוק ציפה לפלוס 3.1% צילום: בלומברג

פספוסים ביוניליוור: המכירות עלו ב-2.9%, השוק ציפה לפלוס 3.1%

ענקית מוצרי הצריכה סיימה את השנה עם מכירות של 48.4 מיליארד יורו. המנכ"ל: "זו היתה שנה מאתגרת לתעשייה שלנו. לא צופה שיפור משמעותי ב-2015"

20.01.2015, 14:23 | שירות כלכליסט

ענקית מוצרי הצריכה יוניליוור, דיווחה על מכירות נמוכות מהתחזיות לשנת 2014, על רקע המשך ההאטה בביקוש בשווקים המתעוררים.  

קראו עוד בכלכליסט

החברה, שבין שלל מותגיה תה ליפטון, סבוני דאב וגלידות בן אנד ג'רי, דיווחה על ירידה של 2.7% במכירות ל-48.4 מיליארד יורו (56.1 מיליארד דולר). לא כולל ההשפעות של רכישות ושערי מט"ח, ההכנסות טיפסו ב-2.9% - תחזיות האנליסטים ציפו לעלייה של 3.1%.

על אף המכירות הנמוכות מהתחזיות יוניליוור דיווחה על עלייה של 7% ברווח לפני מס, שעמד עבור השנה כולה על 7.6 מיליארד יורו.

מנכ"ל החברה פול פולמן הודה כי הייתה זו "שנה מאתגרת לתעשייה שלנו", והזהיר כי אינו מצפה "לשיפור משמעותי" בתנאי השוק בשנה הנוכחית. "לפי ההערכות שלנו, הביצועים ב-2015 יהיו דומים ל-2014, כשהרבעון הראשון יהיה חלש יותר והצמיחה תשתפר בהמשך השנה".

הצמיחה במכירות בשווקים המתעוררים, המייצגים למעלה ממחצית המכירות של החברה, הואטה ל-5.7%. החברה נפגעה משילוב בין האטה בצמיחה בסין, מיתון בברזיל וכן מהסנקציות שהטיל המערב על רוסיה.

בשנה שעברה קיצצו בחברה 1,400 משרות, ופולמן הודה כי בשל "הסביבה הנוכחית של צמיחה נמוכה", ימשיכו בחברה לקצץ בעלויות ולפשט את העסקים. החברה מכרה בחודשים האחרונים כמה מהמותגים שלה, ביניהם מותג הדיאטות סלים פאסט ורוטב הפסטה ברטולי.

תה ליפטון של יוניליוור, צילום: בלומברג תה ליפטון של יוניליוור | צילום: בלומברג תה ליפטון של יוניליוור, צילום: בלומברג

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות