אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סכסוך מסחרי: רשת זול ובגדול הסירה את חיתולי בייביסיטר מהמדפים צילום: אריאל בשור

בלעדי לכלכליסט

סכסוך מסחרי: רשת זול ובגדול הסירה את חיתולי בייביסיטר מהמדפים

DPL ביקשה לייקר את חיתולי בייביסיטר לקמעונאי ובתגובה, החליט בעלי הרשת אבי יוחנן, לוותר על המותג. יוחנן: "המחיר שלהם כבר לא אטרקטיבי"

21.01.2015, 14:23 | אורנה יפת

אחרי הסכסוך עם רמי לוי, גם רשת זול ובגדול הסירה מהמדפים את חיתולי בייביסיטר. ל"כלכליסט" נודע כי רשת זול ובגדול הורידה מהמדפים בכל 30 סניפיה את מגוון המוצרים של היצרנית DPL שכולל חיתולים ומגבונים לחים. זאת בעקבות סכסוך מסחרי ואי הבנות בנוגע לתנאי הסחר לשנת 2015. DPL ביקשה לייקר את חיתולי בייביסיטר לקמעונאי ובתגובה, החליט בעלי הרשת אבי יוחנן, לוותר על המותג. חיתולי בייביסיטר נמכרו ברשת זול ובגדול, במחיר של 28-30 שקלים לחבילה.

קראו עוד בכלכליסט

חיתולי בייביסיטר, צילום: אריאל בשור חיתולי בייביסיטר | צילום: אריאל בשור חיתולי בייביסיטר, צילום: אריאל בשור

בזול ובגדול נמכרים כיום בעיקר חיתולים חד פעמיים תחת המותגים האגיס וטיטולים, של היצרנית חוגלה קימברלי. את המותג פמפרס של פרוקטר אנד גמבל, המשווק באמצעות חברת דיפלומט, מוכרת הרשת רק כאשר היא מצליחה לקבל מהחברה מבצעי הנחה עמוקים.

אבי יוחנן אישר ל"כלכליסט" את המידע ומסר בתגובה: "ישבנו לאחרונה עם כל הספקים על הסכמי סחר חדשים בעקבות חוק המזון. יש לנו חילוקי דעות בנוגע לתנאי הסחר עם DPL. המחיר שלהם כבר לא אטרקטיבי כמו שהוא היה בהתחלה. הם ביקשו לייקר לנו את המותג וסירבנו. לכן הם לא על המדף. נסתדר בלעדיהם והם יסתדרו בלעדינו".

לדבריו, כיום מחיר הקנייה שלו את חיתולי בייביסיטר קרוב מאד למחיר המכירה לצרכן והקטגוריה כולה, כמו גם קטגוריית מזון התינוקות, איננה רווחית עבורו. "אני מוכר טיטולי פרימיום של חוגלה (האגיס) כל השנה 3 ב-100 שקל ובמבצעים חזקים אני מוכר חבילה ב-29.90 שקלים. אז אם אין פער משמעותי מול בייביסיטר, מה הערך המוסף של בייביסיטר? המחיר שלהם כבר לא אטרקטיבי. ברגע שיש פרימיום 3 ב-100 ואת בייביסטיר 3 ב-100 אז הלקוחות מעדיפים לקנות את החיתול פרימיום". ברשתות השיווק נמכר המותג בייביסיטר במחיר של 40 שקל ליחידה.

לפני כשבוע הפסיקה DPL לשווק את חיתולי בייביסיסטר גם לרשת השיווק רמי לוי. זאת לאחר סכסוך מסחרי שהתגלע בין הצדדים. בענף אומרים שהעובדה ש-DPL החלה לייצר חיתולים במותג הפרטי לרשת שופרסל התקבלה בחוסר שביעות רצון בקרב רשתות השיווק המתחרות בשופרסל.

תגיות