אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

ללא מותגים: רשמים ראשונים מרשת הסופרמרקטים החדשה "אחד"

רשת הסופרמרקטים החדשה "אחד" פתחה היום לקהל את החנות הראשונה שלה, ברעננה. יצאנו להתרשם מסיבוב קניות בחנות ללא מותגים

21.01.2015, 15:24 | עוזי בלומר

רשת הסופרמרקטים החדשה "אחד" פתחה היום לקהל את החנות הראשונה שלה, ברחוב הסדנא ברעננה. רשת "אחד" היא בשליטת המיליארדר יצחק מירילשווילי ושותפיו ערן זכות ואירי שחר, ובפתיחת החנות ברעננה הושקעו 6 מיליון שקל.

המיוחד ברשת הוא שהיא לא מוכרת את מותגי הספקים הגדולים כגון קוקה-קולה יוניליוור שטראוס תנובה, ועוד. במקום הספקים הגדולים האלה מוכרת הרשת את מוצריהם של יצרנים ישראליים וזרים אחרים.

  

הבוקר עשינו סיבוב התרשמות בחנות החדשה ברעננה, ואכן המותגים הגדולים והמוכרים בלטו בהיעדרם. לדוגמה, על מדפי המשקאות הקלים מצאנו רק את משקאות "סופר דרינק", ועל מדפי השימורים והרטבים הייתה נוכחות גדולה מאד של מוצרי "מיטב".

במקררי מוצרי החלב לא היה זכר למוצרי תנובה, ומצאנו גבינת קוטג' מתוצרת מחלבת ערבה ב-4.90 שקל, ו"גבינת קרם" 5% של אותה מחלבה, ב-4.40 שקל. ניתן היה למצוא גם מוצרים של מחלבת גד ומחלבת השומרון. במקררי הסלטים נמכרה אריזה של 1 ק"ג "חומוס אסלי" ב-9.50 שקל. 12 ביצים נמכרות ב-11.40 שקל, ורביעיית קופסאות טונה ב-18.60 שקל. אריזה 1 ק"ג קורנפלקס, נמכרה ב-13 שקל.

חנות ראשונה לרשת הסופרמרקטים החדשה "אחד", צילום: אוראל כהן חנות ראשונה לרשת הסופרמרקטים החדשה "אחד" | צילום: אוראל כהן חנות ראשונה לרשת הסופרמרקטים החדשה "אחד", צילום: אוראל כהן

בשעות הבוקר ניכרה בחנות תנועה ערה של קונים, אם כי לא הייתה צפיפות. קונים ששוחחנו איתם אמרו שבאו להתרשם מהמחירים ומהיצע המוצרים. חלקם ציינו, שהצרכן הישראלי משלם תוספת מחיר על מוצרי הספקים הגדולים, ושהמחיר הנמוך עשוי לשכנע אותם לרכוש מותגים חלופיים. אירי שחר, מנכ"ל "אחד" ציין שהפתיחה עברה ללא תקלות מיוחדות, וכי כבר זיהה בקהל הקונים כמה "מרגלים" מרשתות שיווק מתחרות שבאו לרחרח ולדווח על מגוון המוצרים והמחירים. בהתייחסו לתגובה הצפויה בשוק הקמעונאי אמר אירי שחר שהמחירים ב"אחד" הם לא מחירי מבצע, ובדעתו לשמור על פער מחירים משמעותי מול רשתות השיווק האחרות.

תגיות

21 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

21.
18 אתה שתול של רשת מתחרה?
כשאתה אוכל במסעדה אתה בודק ממה בדיוק הכינו ומה המרכיבים של הרוטב? כשאתה קונה משהו בחו"ל - אתה מפשפש בציציות של המוכר? האם אתה בודק תו איכות על כל מנת שווארמה או פלאפל? כאן יש לך אפשרות לבדוק רכיבים, למה להשמיץ ולרשום "בדר"כ נחותים". האם בדקת אותם אחד לאחד? כשאגיע לרעננה אני כן אנסה להתרשם. למה לא בעצם? ולמה, 18נכבדי, לשלול בלי לבדוק?
23.01.15
19.
תגוה ל-18
ההנחה בתגובה של 18 היא שאיכות המוצרים משפיעה תמיד על המחיר וזה במפורש אינו תמיד נכון. מה שנכון הוא שתחרות משפיעה על המחיר והיצרן/המשווק צריך להתאים את עצמו. מעניין איך הרשתות הגדולות מתחילות להוזיל מחירים (עד היום לא יכלו לעשות זאת?). הסיבה היא שיש תחרות. ובנוסף - נראה שמגיב מס' 18 אינטרסנטי בהיותו מצוי מאד בתכולת המוצר. צרכן כמוני לא היה מגיב כך.
קונה , רעננה  |  22.01.15
18.
לכל המתלהבים-אנחנו בישראל! המוצרים האלה בד״כ נחותים מהמותגים ומפה ההפרש.
אם אין לכם בעיה לקנות לילדכם ״קוסבי״ המכיל טטרוזין מסרטן במקום ביסלי שמכיל כורכומין (ומכאן הבדלי המחיר), או חומרי ניקוי שלא שמעו על תקינה אירופאית, אז סבבה, לכו על זה. לכל יפי הנפש אני רוצה להגיד: את הבעלים מעניין דבר אחד (וזה בסדר גמור!) ובהיא שורת הרווח. עסק לא רווחי נופל, חד וחלק. יש לזה עשרות דוגמאות רק השנה. אם נקח בחשבון שעלויות של כוח אדם,חשמל,ארנונה,תפעול בד״כ זהות בכל הרשתות, אז נשארה רק עלות המוצרים לרשת ואחוז הרווח שאמור לכסות על כל ההוצאות. אם קנים מוצר זול, יש יותר מרווח לעבוד איתו. מוצר זול עשוי מרכיבים זולים (בהכרך). מרכיבים זול = איכות ירודה או רכיב מוטל בספק או לא קיבל אישור כזה או אחר. בקיצור לא משהו שהיתם רוצים להכניס הביתה. שיהיה בהצלחה.
בוגי  |  22.01.15
17.
בכל פעם שאני בחו"ל אני קונה מוצרים שאני לא מכיר
זה תמיד נחמד לגלות טעמים חדשים, והאמינו לי, המוצרים האחרים לא פחות טובים מתנובה, טרה, קוקה קולה, סטאר-קיסט ותלמה. אדרבא, חלק מהמוצרים אפילו טעימים יותר. נמאס לשלם 30% על השם של המותג, כשלמעשה, אנחנו משלמים את עלות הפרסום של החברה. לא תודה. תנו לי מוצרים שאפילו היצרן שלהם לא זוכר איך קוראים להם ותנו בזול! הסוף למונופולים המסריחים של ישראל!
שיבי  |  21.01.15
לכל התגובות