אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חדשות הצ'ט: סנאפצ'ט רוצה להפוך לכלי תקשורת

חדשות הצ'ט: סנאפצ'ט רוצה להפוך לכלי תקשורת

אפליקציית הסקסטינג מתכננת להתרחב לתחומים חדשים: היא צפויה להתחיל להציג תכני טקסט וסרטונים שייצרו צוות התוכן שלה - לצד תכנים שמקורם במערכות CNN ו-ESPN

25.01.2015, 11:28 | עומר כביר
מפתחת אפליקציית המסרים הזמניים סנאפצ'ט (Snapchat) מתעדת להפוך ליצרנית תוכן ובימים הקרובים תחל להפיץ באפליקציה תכני וידאו וטקסט פרי תוצרתה, לצד תכנים שתרכוש מגופים אחרים - כך מדווח אתר Digiday.

קראו עוד בכלכליסט

לפי הדיווח, בשבוע הקרוב צפויה סנאפצ'ט להוסיף לאפליקציה שלה מדור לגילוי תכנים חדשים, כאלו שלא נוצרו על ידי בני השיח של המשתמש. המדור, שיכונה Discover, יכלול תכנים מקוריים מצוות התוכן של של סנאפצ'ט וכן תכני סינדיקציה מספקיות תוכן חיצוניות.

והרי החדשות ועיקרן תחילה

מהלך זה צפוי להפוך את סנאפצ'ט לחברה יוצאת דופן בתחום המסרים המידיים והרשתות החברתיות, שמשמשת גם כמפתחת פלטפורמה, כפי שעושות כל החברות האחרות שפועלות בתחום, אבל גם כספקית תוכן אקטיבית בעבור אותה פלפטורמה. “סנאפצ'ט עלתה על משהו בעל משמעות רבה לקהל שלה שיסייע לה להגיע לאנשים שלא צורכים תוכן בטלוויזיה, בעיתונים או במגזינים", אמר ל-Digiday קיי.סיי. אסטנסון, לשעבר מנהל תחום הדיגיטל ב-CNN.

אוון שפיגל, מנכ"ל ומייסד סנאפצ אוון שפיגל, מנכ"ל ומייסד סנאפצ'ט אוון שפיגל, מנכ"ל ומייסד סנאפצ

לצורך השקת היוזמה שכרה סנאפצ'ט בחודשים האחרונים מספר רב של עיתונאים, צלמי וידאו ומאיירים. בראש חטיבת התוכן של החברה יעמוד סגן נשיא ניוזקורפ לשעבר, ניק בל, שהצטרף לחברה באפריל שעבר כדי להוביל את מאמצי פיתוח התוכן של החברה. בין אנשי התוכן שעובדים בעבור סנאפצ'ט ניתן למנות יוצאי גופים בעלי שם כמו MTV,  אתר חדשות הטכנולוגיה The Verge, רשת VH1 ומספר רב של פרילנסרים מנוסים ובעלי שם.

מרבית התוכן שתיצור החברה יהיו סרטוני וידאו בני דקות ספורות ותוכן טקסטואלי בשילוב תמונות. במקביל תשלב סנאפצ'ט תוכן מחברות שאתן חתמה על הסכמי הפצה, ובראשן רשת החדשות CNN ורשת ערוצי הספורט ESPN.

יקר יותר מיוטיוב

המהלך החדש מאפשר, לראשונה, לדבר על מודל עסקי משמעותי בפעילותה של סנאפצ'ט. לצד התכנים המקוריים והקנויים צפויה החברה להציג גם בפרסומות, בתקווה שההכנסות מהן יהיו משמעותיות מספיק על מנת להפוך את פעילות החברה לרווחית. הפרסומות יכללו פרסומות וידאו מסורתיות שיוצגו לפני תכני הווידאו המקוריים, וכן פרסומות ייחודיות ברוח ההודעות הנעלמות של החברה.

לדברי גורמים, סנאפצ'ט מתכננת לגבות בין 15 ל-30 סנט לצפייה מהמפרסמים - סכום גבוה משמעותית מהתעריף של יוטיוב שעומד על 10 סנט לצפייה לכל היותר. סנפאצ'ט, כמובן, תשמור את מלוא ההכנסות מפרסומות שיוצגו לצד תוכן מקורי, אך תתחלק בהכנסות עם יוצרי תוכן חיצוניים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות