אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עמיר בירם והמוסדיים רוצים לכבוש את אזור השרון: בונים על מהפך בקניון רננים ציום: עמית שעל

בלעדי לכלכליסט

עמיר בירם והמוסדיים רוצים לכבוש את אזור השרון: בונים על מהפך בקניון רננים

קבוצת JTLV תשקיע 55 מיליון שקל בשיפוץ מסיבי של הקניון ברעננה. תמהיל החנויות ישתנה, בדגש על אופנה

26.01.2015, 08:52 | אורנה יפת

קבוצת JTLV בראשות עמיר בירם וחברות הפניקס, מנורה ועמיתים, שמחזיקות בבעלות על קניון רננים ברעננה, ישקיעו 55 מיליון שקל בשיפוץ ושדרוג הקניון, כך נודע ל"כלכליסט". במסגרת המהלך ייעשה ניסיון למצב את הקניון כמוביל בתחום האופנה. קבוצת הרוכשים קנתה את רננים מידי מליסרון בפברואר 2013 בעסקה משותפת שבמסגרתה רכשה גם את קניון סביונים ביהוד תמורת 1.02 מיליארד שקל. העסקה נולדה על רקע דרישת הממונה על הגבלים עסקיים לשעבר רונית קן, שחייבה את מליסרון למכור את שני הקניונים כתנאי לאישור רכישת השליטה בבריטיש ישראל. המשא ומתן למכירת הקניונים בהובלת בירם נחשף ב"כלכליסט" בדצמבר 2012.

עלייה במספר המבקרים

 

עם הרכישה מסר בירם ל"כלכליסט" כי בכוונתו להפוך את רננים לקניון אזורי שיתחרה בקניון שבעת הכוכבים בהרצליה. כעת הקבוצה החלה לממש את התוכניות במטרה להפוך את רננים לקניון המוביל בתחום האופנה באזור השרון. לרננים תחרות מצד קניון שבעת הכוכבים בהרצליה, קניון G בכפר סבא, קניון ערים בכפר סבא והקניון החדש של שבירו בשכונה הירוקה בכפר סבא.

"השיפוץ של רננים החל שמונה חודשים לאחר הרכישה, אבל אלו היו שיפוצים קוסמטיים ועבודה על שינוי התמהיל המסחרי בקניון", אומר מנכ"ל הקניון דרור יונה. לדבריו, "השיפוץ המסיבי קורה בימים אלה ויימשך במהלך 2015, במקביל להמשך הפעילות הסדירה של הקניון".

מנכ"ל קניון רננים דרור יונה, צילום: אוראל כהן מנכ"ל קניון רננים דרור יונה | צילום: אוראל כהן מנכ"ל קניון רננים דרור יונה, צילום: אוראל כהן

במסגרת הניסיון למצב את רננים כקניון המתמחה באופנה, החל יונה להכניס מותגים בינלאומיים שחלקם פתחו בקניון חנויות ענק. כך פתחה H&M בספטמבר חנות על פני קומה אחת שמתפרסת על 1,800 מ"ר, וזארה השיקה באוגוסט חנות דגל על שטח של 2,000 מ"ר. קבוצת פוקס, שקיבלה את הזיכיון למותג הספרדי מנגו, תחליף את מיקום החנות הקיימת שלה בקניון וצפויה לפתוח במרץ חנות גדולה יותר על שטח של 900 מ"ר שתכלול בגדי גברים, נשים וילדים. אלה מצטרפים למותגי האופנה שפועלים בקניון כגון אמריקן איגל, גאפ, קסטרו, רנואר ואחרים.

"בשלושת החודשים האחרונים נרשמה עלייה של 15% במספר המבקרים בקניון עקב פתיחת חנויות זארה ו־M&H, וכיום מגיעים אליו בין 22 ל־25 אלף איש ביום", אומר יונה. "אנחנו צופים עלייה נוספת של 10%–15% במספר המבקרים עם תום השיפוץ, ויש לנו סיבה לצפות לעלייה הזו, בין היתר בשל שכונת נווה זמר שנבנית מערבית לקניון וכוללת 3,300 יחידות דיור".

חידוש נוסף שמכניס הקניון הוא חנות ראשונה מתחום הילדים. עד כה לא פעלה בקניון חנות תינוקות. ל"כלכליסט" נודע כי רשת בייבי סטאר, בבעלות אברי קציר ודניאל דווידוביץ', שכיום מפעילה שלוש חנויות דיסקאונט למוצרי תינוקות בראשון לציון, בארות יצחק ורמת גן, תפתח לראשונה חנות בתוך קניון. הסניף ברננים ייפתח על שטח של 1,000 מ"ר. בייבי סטאר מתמחה ביבוא מקביל של מותגי ילדים ומציעה חבילות לידה, צעצועים ומוצרים נוספים לתינוקות במחירים נוחים, ובהנהלת הקניון מצפים כי החנות תהווה מוקד משיכה של קהל אל תוך הקניון.

עמיר בירם. תחרות מול מספר רב של קניונים הממוקמים באותו אזור , צילום: עמית שעל עמיר בירם. תחרות מול מספר רב של קניונים הממוקמים באותו אזור | צילום: עמית שעל עמיר בירם. תחרות מול מספר רב של קניונים הממוקמים באותו אזור , צילום: עמית שעל

 

מקטינים את שופרסל

 

בתוך הקניון פועלת חנות ענק של שופרסל שעוברת בימים אלה שינוי ותקטן מ־7,000 מ"ר ל־3,200 מ"ר בלבד. "יתר השטח יהפוך לשדרת מסחר על שטח של 2000 מ"ר שתכלול כ־20 חנויות אופנה חדשות. חלק מהתוכנית הוא להכניס על השטח הזה בין היתר חנות נייקי שתפעיל קבוצת פוקס", אומר יונה.

שטחו המסחרי של הקניון עומד על 42 אלף מ"ר, והוא כולל גם 3,000 מ"ר של משרדים. לקניון זכויות בנייה למסחר ומשרדים בהיקף 18 אלף מ"ר נוספים שצפויים להיבנות בתוך שנתיים וחצי. בקבוצת JTLV מחפשים כיום שוכר משמעותי למשרדים שיחתום על חוזה שיכלול שכירת חלק נכבד מהשטח, כמו חברת הייטק או קופת חולים. במתחם העתידי מתכננת הקבוצה לפתוח גם קומפלקס של עשרה בתי קולנוע וחנויות הסעדה שיחליפו את בתי הקולנוע ומתחם המזון המהיר שפועלים בקניון. עם סיום הבנייה של בניין המשרדים, יהיה שטחו הכולל של הקניון 63 אלף מ"ר.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
התפיסה שלהם היא דרך לכשלון.ככה לא מושכים קהל
להערכתי התפיסה שלהם תוביל דווקא לצמצום ההכנסות. רוב הקהל שמגיע למרכז אופנה הוא צעירות שאינן קהל נאמן, באות יותר לראות מאשר לקנות. אניני טעם ובעלי אמצעים ידירו את רגליהם מקניון ענק והמוני. אפשר ללהגדיל את מתחמי הקונוע והבילוי, אבל אם נושא החניה לא יטופל ודרכי הגישה לא יהיהו נוחות יוצר ממה שיש היום - אנשים לא יגיעו. זה לא יהיה תחרות לסינמה סיטי, ממש לא.
תושב האזור  |  26.01.15
5.
לא תצליחו להגיע לאזור בגלל הפקקים הנוראיים ביותר בישראל
עיריית רעננה מתגאה בהיותה מתחרה על המקום הצפוף בעולם. נסו להיכנס לרעננה צפון בבוקר - תבכו שאתם עומדים בפקקים 40 דקות על מקטע של 400 מטר. העירייה בונה באזור עוד מגדלי הייטק, אבל לא עושה מאומה בשביל להגדיל את הנתיבים, המחלפים, גישור בין רעננה לכפר סבא - הכל נשאר אותו הדבר, פשוט איוולת. אני מכיר אדם אחד שאמר לי שהוא עוזב את מקום עבודותו בסביבה כי הוא לא מסוגל נפשית לעמוד יותר בפקקים הזוועתיים האלה. כרגיל - חזירות ישראלית, חומכת חלם של פקידים שישנים כל היום. רק לקחת כספי ארנונה הם יודעים. צריך להעיף את החזירים האלה ולהביא במקומם אנשים שיעשו למען האנשים שעובדים בסביבה ומאכילים את הפרזיטים. בקיצור- מומלץ לא להתקרב לאזור הקניון בכלל.
יותם  |  27.01.15
לכל התגובות