אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ניר למפרט מנכ״ל זאפ ב- 9 השנים האחרונות עוזב את הקבוצה

פרסום ראשון

ניר למפרט מנכ״ל זאפ ב- 9 השנים האחרונות עוזב את הקבוצה

למפרט הודיע אמש ליו"ר על החלטתו לסיים את תפקידו. במכתב ההתפטרות ששלח כתב: "לאחר למעלה מ- 9 שנים מאתגרות מאוד, בו נחלצה החברה מהתמוטטות פיננסית, אני חש כי המלאכה הושלמה, ובהצלחה"

28.01.2015, 11:34 | נורית קדוש

9 שנים אחרי שמונה לתפקיד, הודיע אתמול ניר למפרט מנכ״ל קבוצת זאפ ליו״ר החברה יעקב אלינב על החלטתו לסיים את כהונתו. למפרט שכיהן בעבר כמנכ״ל ערוץ 10 החליף ב- 2005 את משה רונן כמנכ״ל דפי זהב. ב- 2011 מחק למפרט את המותג דפי זהב לטובת שמה של חברת הבת שהחזיקה הקבוצה ״זאפ״. במכתב ההתפטרות ששלח אמש כתב למפרט כתב: "לאחר למעלה מ- 9 שנים מאתגרות מאוד, בו נחלצה החברה מהתמוטטות פיננסית שנגרמה על ידי חדלות הפרעון של הבעלים האוסטרלי יחד עם קריסת שוק מוצרי הפרינט – אני חש כי המלאכה הושלמה, ובהצלחה.

קראו עוד בכלכליסט

ניר למפרט , צילום: ליאת מנדל ניר למפרט | צילום: ליאת מנדל ניר למפרט , צילום: ליאת מנדל

במקומה של חברה בשם "דפי זהב" שהדפיסה וחילקה מיליוני ספרי טלפונים מודפסים אנו מוצאים היום את זאפ גרופ, חברה שהשלימה בהצלחה רבה את המעבר מעולם הפרינט לעולם הדיגיטל - שחקנית משמעותית ומובילה בעולם הצרכנות הדיגיטאלית מחד וסוכנות המדיה המובילה בישראל לעסקים קטנים ובינונים מאידך״.

לעובדי החברה כתב למפרט: "המהפך הושלם ועתידה של הקבוצה נראה טוב מאוד. קבוצת זאפ נמצאת היום על פסים יציבים ודרכה קדימה סלולה לשנים רבות. אני מאמין שעומדים בפני החברה אתגרים מענינים בהמשך, ויודע שהיא היום מוכנה לזינוק גדול ולהצלחה רבה הן בישראל והן מחוצה לה". למפרט ציין עוד כי ישאר בתקופה הקרובה להמשיך ולנהל את החברה עד שהדירקטוריון ימנה את המחליף.

לפני כחצי שנה נחשף בכלכליסט כי אתר השוואות המחירים זאפ פועל לשינוי המודל העסקי ויחל בפיילוט שנועד להפוך את החברה מאתר השוואת מחירים, שכיום רק מפנה לקוחות לקנייה באתרים חיצוניים, לאתר מכירות שבו הקנייה מהספק החיצוני נעשית בתוך אתר זאפ עצמו. החברה כבר פנתה ללקוחותיה, החנויות המקוונות שמפרסמות אצלה, וביקשה מהם להעביר את החנות המקוונת שלהם לתוך אתר זאפ. במצב כזה, בדומה לאתרים כמו אמזון ו-ebay, לזאפ תהיה שליטה רבה יותר על המכירה ועל תוצאותיה. בזאפ מקווים להגדיל את הרכישות באתר דרך המהלך, והעריכו כי אם הצרכנים יתקלו בבעיות מול ספקים הם יוכלו להיעזר בזאפ, מה שיאפשר להגביר את תחושת הביטחון של הקונים (המהלך מכונה בחברה – ZAP PROTECT).

בתחילת החודש פרסמה זאפ את התוצאות הכספיות ל-9 החודשים הראשונים של 2014 לפיהם רשמה רווח נקי של 10.5 מיליון שקל, כשההכנסות עמדו על 149 מיליון שקל. בשורת ההכנסות מדובר בעליה של 5% ביחס לתקופה המקבילה ב-2013, ואילו בשורת הרווח מדובר על זינוק של כמעט פי 4. החברה מצפה לסיים את 2014 עם רווח של 13 מיליון שקל.

בתוך כך, זאפ מתקשה להשלים את הליך המכירה שלה, וכבר האריכה שלוש פעמים את מועד המכרז שהיא מנסה לקיים בין המתעניינים ברכישת החברה. במניות החברה מחזיקים גופים מוסדיים שקיבלו אותן במסגרת הסדר חוב. אקסל שפרינגר הגרמנית היא המתענינת הרצינית ביותר ברכישת החברה.

דירקטוריון החברה מינה את את משנה למנכ"ל, סיגל שרוני כממלאת מקום זמנית בתפקיד מנכ"ל החברה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות