אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מודעות BMW בוויצ'אט רק למשתמשים יפים ומיוחסים צילום: שאטרסטוק

מודעות BMW בוויצ'אט רק למשתמשים יפים ומיוחסים

סערה ברשת החברית בסין לאחר שמשתמשי וויצ'אט התלוננו על אפליה, כשהתברר כי רק חלק מהם נבחרו לצפות במודעה של ב.מ.וו בעוד אחרים קיבלו מודעות של קוקה־קולה וחברת סלולר

29.01.2015, 11:20 | שירות כלכליסט
בעוד משתמשי רשתות חברתיות ברחבי העולם חוששים מפני חשיפת יתר מול חברות פרסום שאוספות את פרטיהם האישיים, משתמשי אפליקציית המסרים הסינית וויצ'אט דווקא נהנים מאוד מהחיזור הזה.

השבוע התלוננו משתמשי וויצ'אט על אפליה, כשהתברר כי רק חלק מהם נבחרו לצפות במודעה של ב.מ.וו בעוד אחרים קיבלו מודעות של קוקה־קולה וחברת סלולר - כך דיווח "פייננשל טיימס" הבריטי. "אני עושה רפרש כל הזמן ועדיין אין מודעת ב.מ.וו", התרעם אחד ממשתמשי וויצ'אט. "אין לי מצב רוח. אני לא מיוחס כדי לצפות במודעות של ב.מ.וו?".

המודעות הוויצ המודעות הוויצ'אט: מימין הפרסומת של קוקה קולה ומשמאל הפרסומת של ב.מ.וו | צילום: WeChat המודעות הוויצ

זו הפעם הראשונה שענקית האינטרנט הסינית טנסנט אפשרה פרסום באפליקציית וויצ'אט שלה, שזוכה להצלחה מסחררת מאז הושקה ב־2011, עם 468 מיליון משתמשים פעילים. אלה, מתברר, לא קנאים לפרטיותם ומשתוקקים להיחשף בפני חברות הפרסום.

המהומה פרצה כשהתברר שקבוצת המשתמשים שנתפסה על ידי חברת הפרסום כעשירה, האיכותית והיפה ביותר קיבלה את מודעת הב.מ.וו. זאת בעוד האחרים קיבלו מודעות של חברת הסלולר Vivo או של חברת קוקה־קולה. בעוד מקבלי מודעת הקוקה־קולה כינו את עצמם "לוזרים" ברשת החברתית, המיוחסים הציגו תמונות מסך של מודעת הב.מ.וו ועליה הסימנייה הסינית המתארת "חדווה". לפי דיווחים, ב.מ.וו שילמה 800 אלף דולר עבור המודעה הזו.

תגיות