אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אושרו הקלות מינימליות לערוצים 2 ו-10 בעקבות נזקי "צוק איתן" צילום: אי פי איי

אושרו הקלות מינימליות לערוצים 2 ו-10 בעקבות נזקי "צוק איתן"

כמעט חצי שנה לאחר סיום המבצע, החליטה מועצת הרשות השנייה על הפחתה של 10% בהוצאות על תוכנית דרמה, תחקיר ותעודה ישראלית לקשת ורשת. הזכייניות ציפו להקלות גדולות יותר על רקע אובדן הכנסות של מעל 100 מיליון שקל במהלך המבצע

29.01.2015, 19:53 | אופיר דור
כמעט חצי שנה לאחר סיום מבצע "צוק איתן", החליטה מועצת הרשות השנייה היום (ה') על שורה של התאמות תוכן לזכייניות ערוץ 2 ו-10 בעקבות אובדן ההכנסות במהלך התקופה.

קראו עוד בכלכליסט

הזכייניות דיווחו על אובדן הכנסות של מעל 100 מיליון שקל במצטבר בשל ירידה חדה בפרסום לאורך התקופה. כמו כן ספגו הזכייניות הפסדים בשל ביטול שידורם של תוכניות, כמו "דה וויס" ו"המיזם" ברשת ו"האח הגדול" בקשת. גם קשת וגם רשת הוציאו את העובדים ל"חופשות כפויות" של מספר ימים במהלך המבצע, שעיקר השידורים במהלכו היו חדשותיים.

לזכייניות ערוץ 2, קשת ורשת, מועצת הרשות אישרה הפחתה של 10% בהיקף ההוצאה הכספית על תוכניות סוגה עילית (דרמה, תחקיר ותעודה ישראלית) ב-2014. זכייניות ערוץ 2 מחויבות כל אחת להוצאה של כ-100 מיליון שקל כל אחת על סוגה עילית, ולכן מדובר על הטבה של 10 מיליון שקל לערך לכל זכיינית, הרבה פחות מהציפיות שלהן.

תמר איש שלום, כתבת ערוץ 10 במהלך מבצע צוק איתן תמר איש שלום, כתבת ערוץ 10 במהלך מבצע צוק איתן תמר איש שלום, כתבת ערוץ 10 במהלך מבצע צוק איתן

ערוץ 10 מחויב בהשקעה של כ-50 מיליון שקל בשנה בסוגה עילית, המינימום הקבוע בחוק. לכן הערוץ לא יקבל הפחתה במחויבויות ההשקעה אלא יוכל לשדר את התוכניות שהופקו עבור 2014 ולא שודרו בשל המבצע ב-2015, תוך שהם יחשבו לו כעמידה במחויבות עבור 2014.

בנוסף אישרה מועצת הרשות לזכייניות הרחבה של ניוד דקות הפרסום בשעות הערב למשך שנה. לפי כללי המועצה מותר לזכייניות לשדר 12 דקות של פרסומות בכל שעה. ההקלה שאושרה היום תאפשר לזכייניות לרכז יותר דקות פרסום בשעות שיא הצפייה, 20:00-22:00 בערב, אז מחיר דקת פרסום הוא הגבוה ביותר, על חשבון הדקות בשעות הערב המאוחרות יותר, לדוגמה 22:00-01:00 בלילה. בעבר התלוננו הזכייניות על כך שהן אינן מעוניינות בניוד דקות פרסום כיוון שבכל מקרה אינן מצליחות למכור אותן והעמסת פרסומות גורמת לבריחה של צופים.

המועצה קבעה עוד כי 40% משידורי הזכייניות ב-2014 יצטרכו להיות הפקה מקומית (הפקה ישראלית שאינה תוכניות ספורט, חדשות או אקטואליה). מדובר בהפחתה לעומת רף של 45%-50% של הפקה מקומית לו היו מחויבות הזכייניות ב-2014. הפחתה זו מתבקשת לאור שידורי החדשות הרבים במהלך צוק איתן.

יו"ר מועצת הרשות השנייה, אוה מדז'יבוז' מסרה כי "מתווה ההתאמות הנוכחי שאושר היום מבטא איזון בין כלל הצרכים בענף ויעזור ליצירת יציבות לטווח הארוך. הזכייניות אשר פעלו במסירות ובמקצועיות לאורך ימי הלחימה ונוכח רצף האירועים הקשים שפקדו את ישראל בקיץ זה, מלאו תפקיד מהותי עבור החברה הישראלית והדבר ראוי לציון."

ניר שוויקי, מנכ"ל בפועל של הרשות השנייה, מסר כי "מתווה ההתאמות שהתקבל הינו תוצר של עבודה מעמיקה ומקיפה ובחינת בקשות וטענות הגורמים השונים. זאת על מנת להבטיח את שיקומו ויציבותו של שוק הטלוויזיה המסחרית לאחר מבצע צוק איתן אך גם את המשך היצירה המקורית וחוסנה".
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות