אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פוקס מתלבשת על ביג אשדוד צילום: עמית שעל

בלעדי לכלכליסט

פוקס מתלבשת על ביג אשדוד

קבוצת האופנה שמוביל הראל ויזל תפתח במתחם ביג המוקם באשדוד עשר חנויות בהשקעה של 20 מיליון שקל. לפני כמה ימים פתחה פוקס ברחוב יפו בירושלים את הסניף הגדול ביותר שלה בארץ, המתפרס על פני שלוש קומות

01.02.2015, 08:34 | אורנה יפת

קבוצת פוקס, שבהנהלת הראל ויזל, תפתח עשר חנויות של כל מותגי הקבוצה במתחם ביג פאשן אשדוד, שצפוי להיפתח בחודש מרץ 2015.

ל"כלכליסט" נודע כי הקבוצה תשקיע 20 מיליון שקל בפתיחת החנויות במתחם ושכרה בו שטח כולל של 3,000 מ"ר. "אנחנו מאמינים בעיר אשדוד שהתרחבה מאוד בשנים האחרונות וחושבים שהיא תמשיך להתפתח", הסביר ויזל, "יש באשדוד המון צעירים ונבנות בה עשרות אלפי דירות".

קראו עוד בכלכליסט

לדבריו, פוקס לא בחרה סתם להתמקד בביג אשדוד שמקימה בעיר קבוצת ביג שבשליטת משפחת נפתלי. "עשינו את כל המחקרים המקדימים שלנו, ואין לי ספק שהקניון יצליח. אין שם כרגע שטח פנוי להשכרה, וזה עוד לפני שהקניון נפתח. כבר תקופה ארוכה לא היה בארץ מרכז מסחרי שאין בו שטחים פנויים". פוקס תשלם שכר דירה שינוע בין 160 ל־300 שקל למ"ר. שכר הדירה הממוצע של חנויות במתחם עומד על 250 שקל למ"ר.

חנות דגל למנגו

ביג אשדוד, שהשיווק שלו הסתיים, יכלול שטחי מסחר בהיקף של 24 אלף מ"ר. המתחם יהיה בין היחידים שיכללו את כל מותגי פוקס ויצטרף לקניון האופנה TLV שמקימים גינדי השקעות ורבוע כחול נדל"ן במתחם השוק הסיטונאי בתל אביב, שגם בו משקיעה פוקס 10 מיליון שקל בפתיחת חנויות של כל מותגיה על יותר מ־2,000 מ"ר.

באשדוד תקים הקבוצה בהשקעה של 3 מיליון שקל חנות משולבת של פוקס ופוקס הום שתשתרע על 750 מ"ר; סניף של מותג האופנה אמריקן איגל יוקם בהשקעה של 4.5 מיליון שקל ויתפרס על 600 מ"ר; חנות של מותג הילדים האמריקאי דה צ'ילדרנ'ס פלייס תשתרע על 220 מ"ר ותיפתח בהשקעה של 1.5 מיליון שקל; וחנות ראשונה של מותג הנעליים החדש צ'ארלס אנד קייט בישראל תיפתח באשדוד בהשקעה של 1.3 מיליון שקל, ותתפרס על שטח של 130 מ"ר.

ויזל כבר מתחיל לממש את התוכניות להרחבת המותגים הבינלאומיים שהצטרפו לקבוצה בחודשים האחרונים: מנגו ונייקי. הקבוצה תפתח בביג אשדוד חנות דגל למותג האופנה הספרדי שתתפרס על פני שתי קומות בשטח כולל של 1,000 מ"ר. חנות מנגו תהיה זו שבה תשקיע קבוצת פוקס את הסכום הגבוה ביותר בביג אשדוד - 7 מיליון שקל.

מנגו מהווה עבור פוקס מותג משלים שלא היה קיים עד היום בפורטפוליו המותגים שלה ויתחרה בעיקר במותג הספרדי זארה. נוכח העובדה שפוקס פותחת בביג אשדוד את החנות הגדולה ביותר מבין חנויותיה למנגו, בולטת העובדה שקבוצת זארה נעדרת מהמתחם.

הדמיה של מתחם ביג באשדוד. שטחי מסחר של 24 אלף מ"ר הדמיה של מתחם ביג באשדוד. שטחי מסחר של 24 אלף מ"ר הדמיה של מתחם ביג באשדוד. שטחי מסחר של 24 אלף מ"ר

חנות נייקי שתשתרע על 200 מ"ר תיפתח בהשקעה של מיליון שקל. פתיחתה של חנות נייקי מופיעה בחוזה מול קבוצת ביג, אך תלויה באישור הממונה על הגבלים עסקיים לעסקת המכירה של זכיינית נייקי ריטיילורס לקבוצת פוקס, שנסגרה בין הצדדים במחצית חודש ינואר. נוסף על כך, ייפתחו חנויות של חברות־בנות בקבוצה: ללין, סאקס, בילבונג ויאנגה. לקבוצת פוקס כבר יש חנויות של חלק מהמותגים בקניון אחר באשדוד, סטאר סנטר. בין היתר, היא מפעילה במקום חנויות של פוקס, פוקס הום, אמריקן איגל, בילבונג, דה צ'ילדרנ'ס פלייס וללין. ויזל טוען שהמכירות לא ייפגעו באופן משמעותי מכך. "תמיד תהיה קניבליזציה כשפותחים כמה סניפים באותה העיר, אבל במקרה הזה ההשפעה לא תהיה גבוהה, כי סטאר סנטר נמצא בצד השני של אשדוד".

ביג פאשן אשדוד מוקם בהשקעה של 400 מיליון שקל, ועם הקמתו הציעה קבוצת ביג מודל שכירות חדשני לסוחרים - דמי שכירות של 12% מהפדיון בתוספת דמי ניהול של 35 שקל למ"ר, ללא דמי שכירות מינימליים. הסוחרים הגדולים, ובהם פוקס, העדיפו לשלם שכר דירה ולא אחוזים מהפדיון.

מתמקדים גם בירושלים

במקביל להשקעה המסיבית של פוקס באשדוד פתחה הקבוצה באמצעות זכיין ותיק שלה חנות גדולה בירושלים, המתפרסת על שלוש קומות בשטח של 1,000 מ"ר. החנות נפתחה ברחוב יפו בהשקעה של 4.5 מיליון שקל, והיא הגדולה ביותר של פוקס בישראל.

הראל ויזל. "חושבים שאשדוד תמשיך לגדול ולהתפתח", צילום: עמית שעל הראל ויזל. "חושבים שאשדוד תמשיך לגדול ולהתפתח" | צילום: עמית שעל הראל ויזל. "חושבים שאשדוד תמשיך לגדול ולהתפתח", צילום: עמית שעל

פוקס לא חילקה זיכיונות זה 15 שנה. רוב סניפי הקבוצה נמצאים בבעלותה, ולרשת חמישה זכיינים שמפעילים שמונה סניפים תחת המותג, ואחד מהם פתח את הסניף החדש ברחוב יפו. מדובר בחנות הראשונה שפותחת הרשת בכמה קומות, קונספט שמאפיין בעיקר את מותגי האופנה הבינלאומיים H&M ופוראבר 21.

פתיחת חנות הענק של פוקס בירושלים היא חלק ממגמה של התעוררות בחיי המסחר במרכז ירושלים. במרחק של כמה מאות מטרים מהסניף שפתחה פוקס מנסה יוסי גביזון, הבעלים של הודיס וקרולינה למקה, להשתלט על שטח ששימש בעבר כחנות של המשביר ברחוב קינג ג'ורג' ומשתרע על פני ארבע קומות.

גביזון מנהל מו"מ על החנות, ששטחה כ־4,000 מ"ר, במטרה לפתוח במקום חנות של אורבניקה, רשת הביגוד המוזלת שהוא מתכנן להשיק. אלא שבאותו השטח מעוניינות גם זארה ו־H&M, אם כי כל אחת מהן מעוניינת בשטח מצומצם יותר של עד כ־2,000 מ"ר.

בשנה האחרונה נפתחו במרכז העיר סניפים של רשתות נוספות, ובהן סופר־פארם, קרייזי ליין, קפה לנדוור וקסטרו. בשנים האחרונות משקיעה עיריית ירושלים באמצעות החברה לפיתוח מרכז ירושלים עדן משאבים רבים כדי לפתח את מרכז העיר. על פי נתוני עדן, עד כה הושקעו בפיתוח 300 מיליון שקל.

לדברי הלל שחר, מנהל הפיתוח העסקי של עדן, "רחוב יפו הופך לציר של רשתות אופנה וקמעונאות מרכזיות. היזמים הבינו את הפוטנציאל הגדול של מרכז העיר ומוכנים להתאים את מבנה החנויות להיצע".

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה