אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יוצרים, קריאייטיב צלם: עמית שעל

יוצרים, קריאייטיב

אמנים שנבחרו לייצר קריאייטיב עבור מותגים גדולים יצרו שידוך קצר ימים אך משתלם למדי: מבירת באד לייט של ג'סטין טימברלייק ועד משקפי הפולארויד של ליידי גאגא

01.02.2015, 08:33 | רמי יהודיחה
התסריט הבא מוכר לי היטב: מתישהו באמצע ישיבת קריאייטיב מישהו מציע שנגייס פרזנטור — אמן או סלבריטאי שיוביל את הקמפיין. את השעות, הימים ולפעמים גם השבועות והחודשים הבאים אנחנו מבלים באיתור האמן המתאים, בהצגה שלו בפני הלקוח, בסגירת הסכמים, בכתיבת תסריטים ומה לא. זה לא מעט מאמץ, אבל בדרך כלל הוא משתלם. אמנים וסלבריטאים מחברים במהירות בין הצרכן למותג, מגבירים את תחושת ההזדהות ומושכים קהלי יעד מסוימים.

בשנים האחרונות אנחנו עדים למעבר של אמנים וסלבריטאים מעמדת הפרזנטור אל מעבדות הפיתוח שבהן מעוצבים המוצרים עצמם ואל המעבדות הקריאייטיביות שבהן נוצרים מסעות פרסום וזהויות מותגיות. השילוב של אמנים כאנשי קריאייטיב הוא בעל מכפיל ערך גבוה משמעותית מאשר גיוסם לתפקיד של פרזנטור בלבד. מותגים שעשו את זה נהנו מהזדמנות לצאת מאזורי הנוחות המסורתיים, למנף את כוחם של האמנים מול קהל המעריצים שלהם, להמציא את עצמם מחדש בעזרת המוחות היצירתיים ביותר בסביבה ולהרוויח מהמעורבות הגבוהה של האמנים בתהליך ומהאחריות שלהם לתוצרים. כך זה עובד בעולם. וגם בישראל.

1

הבירה של טימברלייק

 

מותג הבירה באד לייט פלטינום הודיע לקראת טקס פרסי הגראמי ה־55 על תחילתו של שיתוף פעולה עם ג'סטין טימברלייק. המותג, שהשקיע לא מעט בהדגשת החיבור שלו לעולם המוזיקה, כולל גיוס פרזנטורים כמו קניה ווסט ואביצ'י, הלך צעד נוסף קדימה ומינה את טימברלייק למנהל הקריאייטיב כדי "להגדיר טוב יותר את הזהות של באד לייט פרימיום בעולם הלייף סטייל". אני לא מכיר הרבה אנשים שהיו מסרבים לכוס בירה עם טימברלייק. אפילו אם זו סך הכל באד לייט.

ג ג'סטין טימברלייק | צילום: Frank Micelotta ג

 

2

הקולה של ג'ייקובס

 

לרגל יום ההולדת ה־30 של דיאט קולה הכריז המותג על מינויו של מעצב־העל מארק ג'ייקובס למנהל הקריאייטיב למשך שנה שלמה. זו לא הפעם הראשונה שבה קוקה־קולה משתפת פעולה עם עולם האופנה. המעצבים קרל לגרפלד וז'אן פול גוטייה עיצבו בעבר פחיות ובקבוקים של המשקה שהופצו במהדורות מוגבלות, אבל ג'ייקובס הוא הראשון שהצטרף בפועל לצוות הקריאייטיב של המותג.

3

השבב של וויל.איי.אם

 

וויל.איי.אם, זוכה גראמי סדרתי והמוח היצירתי מאחורי בלאק אייד פיז, הוסיף בשנת 2011 שורה לקורות החיים שלו: מנהל החדשנות של אינטל. בהכרזה על המינוי הגדירה הנהלת אינטל את תפקידו של וויל.איי.אם כשיתוף פעולה עם החברה בעולם המחשבים הניידים, הטלפונים החכמים והטאבלטים. הכוכב עצמו מסר כי "העבודה עם מדענים, חוקרים ומפתחים באינטל, כדי למצוא דרכים חדשות לתקשר, ליצור, לעבוד ולבדר, עומדת להיות מדהימה".

הקולה של ג הקולה של ג'ייקובס הקולה של ג

4

המצלמה של ליידי גאגא

 

בשנת 2010 הכריזה חברת המצלמות פולארויד על מינויה של מלכת הפפראצי ליידי גאגא למנהלת הקריאייטיבית של המותג. במהלך שיתוף הפעולה, שהסתיים באוקטובר 2014, הספיקה הכוכבת לעצב את המשקפיים החדשים והמדוברים של פולארויד, שהופכים באמצעות שני מסכי LCD שמותקנים בהם למצלמה לבישה, ולהעניק מראה חדש למצלמה הדיגיטלית של פולארויד.

ליידי גאגא ליידי גאגא ליידי גאגא

5

הקולקציה של עברי

 

מגמת המעבר מעמדת הפרזנטור אל מחלקות הקריאייטיב קיימת גם בישראל. לפני כשנה השיקה קסטרו קולקציית בגדי גברים חדשה שעוצבה בשיתוף פעולה עם המוזיקאי עברי לידר. התגובות לקולקציה ולקמפיין שליווה אותה היו ככל הנראה לא רעות בכלל, כי בסוף 2014 הושקה קולקציה משותפת נוספת בשם IV2, שמבקרי האופנה הגדירו כמגובשת ובעלת סגנון ברור יותר מקודמתה.

הכותב הוא מייסד ומנכ"ל משרד הפרסום LEAD

תגיות