אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
וויקס הישראלית שילמה כ-10 מיליון דולר על הפרסומת בסופרבול צילום: נמרוד גליקמן

וויקס הישראלית שילמה כ-10 מיליון דולר על הפרסומת בסופרבול

הפרסומת תשודר הלילה, במהלך אחד מאירועי הספורט הגדולים של השנה, שצפוי למשוך למעלה מ-100 מיליון צופים

01.02.2015, 15:02 | ניר צליק

בזירת הפרסומות של הסופרבול ניתן יהיה למצוא גם השנה נציגה ישראלית וויקס - WIX, יצרנית הפלטפורמה לפיתוח אתרי אינטרנט שנסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 755 מיליון דולר.  בשנה שעברה היתה זו סודהסטרים, יצרנית מכשירי ההגזה הביתיים, עם פרסומת של סקרלט ג'והנסון שעברה שינויים לפני שהותרה לשידור. בשנה שעברה צפו בסופרבול, אחת מחגיגות הספורט הגדולות של השנה, כ-112 מיליון איש.  

קראו עוד בכלכליסט

הפרסומת של WIX מציגה חמישה מכוכבי העבר הגדולים ביותר של ה-NFL, ברט פארב (Brett Favre), טרל אוונס (Terrell Owens), אמית סמית' (Emmitt Smith), לארי אלן (Larry Allen) ופרנקו האריס (Franco Harris), יחד עם רקס לי, מכוכבי סדרת הטלוויזיה "הפמליה", שעוקבת אחר העסקים החדשים של השחקנים.

קשה לקבוע עמדה חד משמעית לגבי מידה התועלת של הפרסומת - לנוכח עלותה הגבוה, שאלת האפקטיביות שלה, ומול העובדה שהשורה התחתונה של החברה עדיין אינה רווחית. בקופת החברה היו נכון לסוף הרבעון השלישי כ-100 מיליון דולר. השאלה הנשאלת היא האם הפרסומת בסופרבול היא הדרך האופטימלית לניצול קופת המזומנים.

WIX סיימה את הרבעון השלישי עם הכנסות של 37.5 מיליון דולר לעומת 21.4 מיליון דולר ברבעון המקביל, כאשר ההפסד הנקי המתואם הסתכם ב-2.8 מיליון דולר לעומת 300 אלף דולר ברבעון המקביל. את השנה כולה צפויה וויקס לסיים עם הכנסות של 139-140 מיליון דולר והפסד מתואם של 12-13 מיליון דולר.

 

Wix.com היא פלטפורמה לפיתוח אתרים עם למעלה מ- 59 מיליון משתמשים רשומים ברחבי העולם. מטה חברת Wix ממוקם בתל-אביב ולחברה סניפים נוספים בסן פרנסיסקו, ניו יורק, וילנה ודנייפרופטרובסק. החברה הונפקה בנובמבר 2013 לפי שווי של כ-600 מיליון דולר, ומאז הנפקתה הוסיפה מניית החברה כ-20%.

שווי השוק של החברה כבר נגע לתקופה מסויימת ב-1.5 מיליארד דולר, כאשר החברה התכוונה לבצע הנפקה משנית במרץ 2013 אולם בסופו של דבר נסוגה מכוונה זו על רקע הפגיעה במחיר המניה ותגובת המשקיעים למהלך.

סופרבול 2015 בפיניקס, צילום: רויטרס סופרבול 2015 בפיניקס | צילום: רויטרס סופרבול 2015 בפיניקס, צילום: רויטרס

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

9.
תפרגנו ל WIX - אחלה מערכת - קופונים למי שמעוניין
מי שמגיב דברי גנאי על WIX זה פשוט מחוסר ידע , אם אתה לא מכיר את המערכת אל תבלבל את המוח ותכתוב דברי גנאי , זאת אחלה מערכת ואולי הסטראטאפ המצליח ביותר שיצא מישראל.... למי שמעוניין במקביל לפרסומת הם מחלקים גם קופונים לחבילות פרימיום בחצי מחיר - אני חיפשתי ומצאתי באתר של LOGOSITE קופונים לשדרוג ב WIX ב 50% הנחה- שווההה!
מנחם , ת"א  |  12.02.15
6.
ניצול שגוי של כספי המשקיעים
זה פשוט סיכון גבוה מדי להשקיע 10% מהכסף הזמין בפרסומת אחת ויחידה בשעה שהחברה עדיין לא מצליחה להתייצב על הכנסות גבוהות. המהלך מעיד על מגלומניה וקריאה שגויה של המציאות ושל העולם העסקי. נ.ב- 10 מיליון דולר זה רק עלות זמן השידור, צריך לחשב את העלות גם לחברת הפרסום, הפקה, שחקנים....
יונתן  |  01.02.15
לכל התגובות