אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מורידים את הזבל: פלאפון משיקה שירות שמבטיח לחסום שיחות ספאם טלפוניות צילום: אוראל כהן

מורידים את הזבל: פלאפון משיקה שירות שמבטיח לחסום שיחות ספאם טלפוניות

השירות שיינתן על ידי החברה יחסום שיחות ספאם אפילו ממספרים חסויים, כולל שיחות ממוקדי מכירות. להערכת החברה, לקוחות כל החברות קיבלו בשנה האחרונה מאות מיליוני שיחות ספאם

09.02.2015, 15:32 | אופיר דור

שירות חדש בשם "Smart Call" שמשיקה היום (ב') פלאפון מבטיח לשים קץ לשיחות הספאם הטלפוניות. מדובר בשירות רשת שיבצע לבקשת הלקוחות חסימה אוטומטית לשיחות ספאם, כך שאלו בכלל לא יגיעו אליהם. החסימה תתבצע גם לשיחות המגיעות ממספרים חסויים, לרבות שיחות ממוקדי מכירות. פלאפון מבטיחה לחסום גם מספרים שעליהם יש תלונות מלקוחות שהם משמשים להוצאת שיחות ספאם. 

קראו עוד בכלכליסט

 לקוחות יוכלו לדווח לפלאפון על מספרי ספאם באתר החברה, והיא תוסיף אותם לחסימה. השירות יינתן במתנה לנרשמים במשך חצי שנה ולאחר מכן יינתן בתשלום של 2.90 שקל בחודש. הוא לא מיועד לחסימת מספרים של מנויים פרטיים, אלא של עסקים וארגונים בלבד.

עוז גור, מנהל אגף שיווק לקוחות ומוצרים בפלאפון, אמר כי "בשנה האחרונה התגברה תופעת שיחות הספאם והתרחבה גם לסלולר. על פי ההערכות שבידינו, בשנת 2014 התקבלו מאות מיליוני שיחות ספאם בקרב כל חברות הסלולר. רק בחודש דצמבר התקבלו על פי הערכות כ-80 מיליון שיחות ספאם לטלפונים הניידים של לקוחות כל החברות. החלטנו להרים את הכפפה ולהעניק ללקוחותינו שירות שיחסום עבורם שיחות אלו ויחסוך מהם הטרדות מיותרות".

בניין פלאפון. רק בדצמבר התקבלו 80 מיליון שיחות ספאם, צילום: טל כהן בניין פלאפון. רק בדצמבר התקבלו 80 מיליון שיחות ספאם | צילום: טל כהן בניין פלאפון. רק בדצמבר התקבלו 80 מיליון שיחות ספאם, צילום: טל כהן

לדברי גור, "נושא שיחות הספאם הפך למכת מדינה ואין כמעט אזרח שלא מקבל מספר שיחות בחודש - בקשות לתרומות, מוקדי מכירות, צינתוקים (צילצול וניתוק מיידי) ועוד. כך לדוגמא, רק בפלאפון מתקבלות מדי יום מאות אלפי שיחות עם בקשות לתרומות והלוואות, הגורמות לאי נוחות והפרעה בשגרת היום. לצורך התמודדות עם התופעה הוקמו אף קבוצות מחאה בפייסבוק והוגשה הצעת חוק שעברה בכנסת בקריאה טרומית להקמת מנגנון לסינון שיחות בטלפון".

בהודעה כותבת פלאפון כי "השירות מתבסס על אלגוריתם ייחודי שפותח בחברה ומזהה פעילות חריגה ברשת שיוצאת ממחשבים, מספרים שמתקשרים ומנתקים ועוד. המערכת מזהה שיחות אלה בזמן אמת והחסימה למנויים בשירות מתבצעת תוך זמן קצר, כך שהלקוח לא מקבל בפועל את השיחה".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות