אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תל אביב: אושרה התוכנית להקמת 1,000 יח"ד בתחנה המרכזית הישנה הדמיה: משרד קייזר אדריכלים ומתכנני ערים

תל אביב: אושרה התוכנית להקמת 1,000 יח"ד בתחנה המרכזית הישנה

הוועדה המקומית אישרה את התוכנית אשר תכלול בנוסף לדירות גם שטחי מסחר ומרכז תעסוקה; בסה"כ המתחם ישתרע יל כ-280 אלף מ"ר; 20% מהדירות יהיו קטנות

11.02.2015, 15:35 | דותן לוי

הוועדה המקומית של תל אביב-יפו אישרה היום (ד') להפקיד תוכנית בניין עיר ל'מתחם השומרון', הכולל בתוכו גם את שטח התחנה המרכזית הישנה.

קראו עוד בכלכליסט

התוכנית, המתפרשת על פני כ-78 דונם, מתייחסת למתחם רציפי התחנה המרכזית הישנה, אחת מעתודות הקרקע הפנויה הגדולות והאחרונות שנותרו בתל אביב ומוחזקת ברובה על ידי בעלים פרטיים וחלק קטן יותר בידי העירייה.

הדמיית הפרויקט, הדמיה: משרד קייזר אדריכלים ומתכנני ערים הדמיית הפרויקט | הדמיה: משרד קייזר אדריכלים ומתכנני ערים הדמיית הפרויקט, הדמיה: משרד קייזר אדריכלים ומתכנני ערים

התוכנית תכלול בינוי בהיקף של 280 אלף מ"ר ביעוד של תעסוקה מגורים ומסחר, כאשר תמהיל הבניה כולל עד 40% שטחים למגורים ו- 60% שטחי תעסוקה ומסחר. היקף יחידות הדיור המוצע מוערך בכ-1,000 בתמהיל שיאפשר עד 20% דירות קטנות, 20% דירות גדולות ו-60% דירות בגודל ממוצע של 80 מ"ר.

התחנה המרכזית הישנה בתל אביב (1988), צילום: צביקה טישלר התחנה המרכזית הישנה בתל אביב (1988) | צילום: צביקה טישלר התחנה המרכזית הישנה בתל אביב (1988), צילום: צביקה טישלר

את התכנית מוביל האדריכל דני קייזר, לשעבר מהנדס עיריית תל אביב, והוא מחלק את השטח ל-8 מתחמי בינוי המערבים שימושים של תעסוקה, מגורים, מסחר ומבני ציבור: המבנים לאורך דרך בגין יתאפיינו בבנייה אינטנסיבית התואמת את המשך מרכז העסקים הראשי (המע"ר) במגדלים עד 30 קומות, חלקם בשילוב עד 25% מגורים ויכללו חזית מסחרית, המבנים אשר יפנו לרחוב השומרון, הגדוד העברי והגליל יתאפיינו בדגש לבניה למגורים, כאשר כל קומות הקרקע יהיו בשימושים מסחריים או ציבוריים, שני מגרשים לאורך שביל עכו מיועדים לשטחים ציבוריים וכוללים את שימור בית הבאר, וכן יוקם מבנה קהילתי חדש בהיקף של כ-1,000 מ"ר.

התחנה המרכזית הישנה בתל אביבי אחרי ההריסה ב-2001, צילום: שאול גולן התחנה המרכזית הישנה בתל אביבי אחרי ההריסה ב-2001 | צילום: שאול גולן התחנה המרכזית הישנה בתל אביבי אחרי ההריסה ב-2001, צילום: שאול גולן

כמו כן, התוכנית מתבססת על האחדת תוואי הרכבת הקלה (הקו הירוק) על רחוב השומרון, ובסמוך לתוכנית תמוקם תחנת הרכבת הקלה בצומת לוינסקי ושדרות הר ציון.

בעירייה ציינו, כי לפני מספר חודשים החל הליך מכרז למכירת 5 חלקות בשטח כולל של 40 דונם, כמחצית ממתחם התכנון של התחנה המרכזית הישנה. הליך זה מתקיים במקביל לקידום התכנון הכולל למתחם, אשר לאחר אישור הועדה המקומית יובא בהקדם לאישור הועדה המחוזית.

תגיות

15 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

15.
מחירי הנדלן בנווה שאנן יעלו
תכנית והפיתוח והבניה של 1000 דירות בתחנה המרכזית הישנה ישפיעו על מחירי הנדל"ן בסביבה הקרובה, ובמיוחד על הבניינים הקרובים במדרחוב נווה שאנן עליהם חלה תכנית אף לאיחוד וחלוקה מחדש שעשויה להביא להשבחה ולעלית המחירים כמו נוה צדק ומדרחוב נחלת בנימין.
שלמה מאור  |  05.02.16
12.
מעניין מאוד מה יעשו עם כל העובדים הזרים?
האם יעבירו אותם עכשיו לצפון ת"א? האם יחזירו אותם הבייתה למדינתם? האם הם יקבלו מימון לקניית הדירות? האם יזרקו אותם לשכונת התקווה או קרית שלום ויהרסו את השכונות? הרבה שאלות ואין תשובות הגיע הזמן שנקבל תשובות לא העיקר לבנות ומה שיהיה יהיה ...טעות שתוביל לאסון חובה לפתור את הבעיה לכאן או לכאן ולא להמתין ולראות מה יהיה לכל מקבלי ההחלטות ,אתם מקבלים הרבה כסף על תפקידכם.תתחילו להוכיח שהוא מוצדק,מצאו פתרונות.
ערן , הרצליה  |  12.02.15
לכל התגובות