אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הנהלת הרכבת השביתה את חטיבת המטענים; לעובדים נודע בבואם לעבודה צילום: דוברות רכבת ישראל

הנהלת הרכבת השביתה את חטיבת המטענים; לעובדים נודע בבואם לעבודה

הוועד: "מטרת השביתה היא לפגוע בעובדים ובפרמיות שלהם"; ההנהלה: היות ונמשכים צעדי המחאה של הפקחים ומנהלי התחנות אנו שומרים על הקופה הציבורית ולא נשלם לעובדים על ימי שביתה

11.02.2015, 16:50 | ליאור גוטמן

הנהלת רכבת ישראל השביתה הבוקר (ד) באופן פתאומי את עבודת חטיבת המטענים. בכיר בוועד העובדים מסר ל"כלכליסט" שחלק מהעובדים שמעו על ההשבתה רק כשהגיעו למשמרת, חלקם לאחר שעתיים נסיעה מביתם.

קראו עוד בכלכליסט

בוועד טוענים שמטרת השביתה היא לפגוע בעובדים ובפרמיות שלהם, שמחושבות בין השאר ביחס לנפח העבודה בחטיבות השונות. "החל מאתמול בבוקר השבית ועד העובדים שלוחה אחת של החטיבה בצפון ובה 4 עובדים. ההנהלה כאמור, בחרה להשבית, בצעד שערורייתי, את כלל החטיבה שבה 500 עובדים. במקביל, נמשכים צעדי המחאה של הפקחים ומנהלי התחנות אשר נותנים שירות בחירום ולבעלי מוגבלויות בלבד ומגיעים על לבוש אזרחי. הבוקר הגיעו העובדים עם חולצות עליהן הכיתוב: 'עובדי הרכבת בוחרים בנוסעים' וכן 'הנהלת הרכבת נגד הנוסעים והעובדים'", אומרים בוועד.

יו"ר הוועד ניקה שימחוביץ, אמר היום ש"החלטת ההנהלה להשבית חטיבה שלמה, במחשכים, ללא הודעות כתובות, היא שערורייתית, לא אחראית וספק אם חוקית. פעם נוספת אנחנו רואים שלעובדים אכפת מהנוסעים ומהרכבת יותר מאשר להנהלה".

בהנהלת רכבת ישראל לא מכחישים את הליך השבתת חטיבת המטענים, אבל מסבירים: "ביום שני השבוע התקיים דיון מרתוני עם נציגי ועד העובדים במטרה להגיע להבנות. בתום יום דיונים חיובי, הוועד פוצץ את המשא ומתן בדרישה לתשלום כמעט מלא על ימי העיצומים והשביתה".

ארכיון, צילום: עמית שעל ארכיון | צילום: עמית שעל ארכיון, צילום: עמית שעל

הנהלת הרכבת טוענת שהיא שומרת על הקופה הציבורית ולא תשלם לעובדים על ימי שביתה, ולכן לתפיסתה "בגין העיצומים והשביתה נגרמים לעובדים נזקים כספיים גדולים, בזמן שחברי הוועד ממשיכים לקבל שכר מלא, דבר המעלה תהיות לגבי דאגתם לעובדים ששבתו בהנחייתם. מאתמול, הוועד החליט להשבית את נקודות המפתח בחטיבת המטענים, ובעצם להשבית את החטיבה כולה. משמעות הדבר היא שמאות עובדים נוספים לא יקבלו שכר לריק".

בהנהלת הרכבת מסבירים שעובדי המטענים הפסידו בשנת 2014 אלפי שקלים לכל עובד כתוצאה משביתות, מה עוד ש"גל העיצומים האחרון החל בטוענת הוועד כי ההנהלה לא באה איתו בהידברות בעוד המציאות, הפוכה לחלוטין! אנו תקווה כי נציגי העובדים יענו לקריאת ההנהלה לקיום משא ומתן הוגן, שאינו מלווה בעיצומים, אשר אינו פוגע בפרנסתם של העובדים ושאינו פוגע בנוסעים ובלקוחות".

תגיות